Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kom ingen vei med den linken her i alle fall.

Eneste måten å få glykol i automatolja er dersom det er feil i kjølesløyfa i radiatoren.

Dersom man kopler av automaten på de to slangene/rørene på radiatoren, kan man gjøre to ting. Man kan trykkteste radiatoren og sjekke om det lekker ut på de koplingene der du koplet fra, eller man kan trykksette kjølesløyfa og se om det bobler i kjøleveska.

Er det lekkasje på noen av disse, så er det sikkert glykol i olja også

Posted

Leste her på forumet om en som sa at man kunne ta en dråpe olje på et papir, hvis det da ble en lys ring ytterst så er det vann i olja. Jeg vil da mene at dette må gjøres rett etter kjøring så olje og vann blir blandet...

Posted

Glykoltesten fra Mercedes er en pinlig nøyaktig og ganske omfattende prosess - jeg er ingen ekspert på dette, men kan det virkelig være like bra å dryppe en dråpe olje på et stykke papir?

Posted

Jeg slipper sånne potensielle problemer når jeg nå har byttet bil. Hybriden har to seperate kjølesystemer. Et til bensinmotoren og et til girkasse/inverter.

190´n er manuell, så ingen potensielle girkjøleproblemer der heller :)

Posted

Jeg slipper sånne potensielle problemer når jeg nå har byttet bil. Hybriden har to seperate kjølesystemer. Et til bensinmotoren og et til girkasse/inverter.

190´n er manuell, så ingen potensielle girkjøleproblemer der heller :)

Du har det godt, du.

 

Håper du går mange problemfrie år som bileier i møte.

Posted

Jeg slipper sånne potensielle problemer når jeg nå har byttet bil. Hybriden har to seperate kjølesystemer. Et til bensinmotoren og et til girkasse/inverter.

190´n er manuell, så ingen potensielle girkjøleproblemer der heller :)

Du har det godt, du.

 

Håper du går mange problemfrie år som bileier i møte.

Det blir helt sikkert færre feil når man skal holde ved like 2 drivsystemer i en bil.

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

 

 

Posted

Ja, fire pen-ligth batterier koster ikke all verden  :lol: :lol: :lol: :lol:

Forstod ikke helt den? Du har jo nettop fortalt om prisen på eksosanlegg til Lexus RX som jeg forstod kostet litt mere enn 4 penlight  :lol: :lol: :lol:

Apropos penlight, så har jeg lest at fremdriftssystemet på vår operer med opp til 650 volt :D

Posted

Det var bare en dårlig spøk fra min side. For å være ærlig, så kommer jeg ikke til å engasjere meg så veldig mye i diskusjoner om hybrider og el-biler. Og det gjelder om det står stjerne på eller ikke.

Om du skal ha en bil som du kan vri rundt nøkkelen og kjøre med, så er japansk et godt alternativ. Men på en annen side, har jeg ikke kjørt noe fra soloppgangens land som har hatt et fnugg av sjel.

 

Og når du skriver pro-Lexus nesten hver dag, så må du regne med å bli dratt litt i buksebeinet på et MB-forum.  :D

Posted

Denne gangen skrev jeg at andre prordusenter bruker alternative løsninger enn den utgamle varmeveksler løsningen...

At jeg skriver rom Lexus nesten hver dag er vel og en "dårlig spøk".

Skriv Lexus i søkefeltet så ser du selv...

 

Så skal jeg holde meg til tråden jeg har "på siden" men, regner med at jeg ikke skriver noe før om et år når jeg oppsummerer driftskostnadene kontra 211´n. Tiden vil vise om det var et smart bytte eller ei :)

 

Ha en fin dag videre!

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...