Krestjan Posted April 27, 2017 Posted April 27, 2017 Hoi hoi. Mitt navn er Christian, er 27 år og holder til i Nord-Trøndelag. Jobber offshore, samt at jeg er selvstendig næringsdrivende. Lidenskapen for Mercedes har alltid vært til stede, men har ikke vært klar over det selv før jeg begynte å telle over hvor mange jeg hadde hatt. How ever, fikk beskjed om at bilen fortjente en tråd, fear enough. Har hatt bilen i akkurat 12 måneder nå, og er stort sett fornøyd. Har aldri hatt en bil så lenge, så det er vel et godt tegn. Avantgarde, men dog ingen utstyrsbombe. Ganske overbevist om at vogna er opplakkert en gang i tiden, da den er meget pen karroserimessig. Kjøpte bilen av Spectra Auto i Tigerstaden, uvitende om at jeg kjøpte bilen med 2 gåene injektorer og en defekt differensialtrykkføler, så var jeg fornøyd. Sistnevnte ga motorlampe et drøyt kvarter etter jeg hadde kjøpt bilen. Dette resulterte med at jeg kjørte tilbake, nullstilling av feilkoder, for så å kjøre like langt igjen. Ble henvist til et MB verksted, de fiksa problemet. Eller, de fikk hvertfall bort motorlampa. Fant ut i ettertid at de hadde kobla bort føleren. Men god service av Spectra Auto. Men nok om det, fikk benka bilen dagen etter overtakelse, med en ok effektkurve mtp. 2 defekte injektorer. Så ble jeg mer kjent med bilen, ble ikke helt tilfreds med effekten. Tenkte at DPF kanskje holdt igjen effekten, dette ble deretter fjernet, for så en ny runde i benk. Men likevel så ble ikke effekten skremmende mye. Begynte å feilsøke, deriblant å teste retur på injektorene, og fikk konstatert at det var 2 injektorer med for høy returflow. En på hver side av Vén. Da ga alt plutselig mye mer mening, alt for lavt railtrykk i forhold til den effekten jeg var ute etter. Noe tungstartet også. Etter en del problemer med koding av injektorene, så var det tilbake igjen i benken. Sistnevnte runde gikk det noe bedre. Men litt ujevn kurve på noen av dragene, så det neste blir turbobytte. Turboen ligger forøvrig på arbeidsbenken hjemme, klar til utskiftning. Forutenom å bytte til senkesett og justertbart stag bak, og noen andre felger, så holder vel bilen et standard stuk. Liker det best slikleis. Litt mangel på bilder akkurat nå, men legger ut noe av det jeg har på EDBén Beklager på forhånd for den dårlige kvaliteten på bildene. Salgsbilder: Første runde i benk. Siste runde i benk. Enormt god bil å dra tungt med. Har hatt en del amerikansk SUV tidligere, men dette er noe for seg selv. Snikfoto med de nye Concave Gunmetal felgene. Quote
ErikAak Posted April 27, 2017 Posted April 27, 2017 Flott bil med nydelige sportsfelger! Har slike liggende til oppussing selv, bare for å sakte innse at jeg ikke har tid til å gjøre det selv...blir enten salg eller å betale i dyre dommer for å få de fikset. Gjerne pøs på med bilder fra edb-apparaturet etter hvert! En pen S211 med den fargen kan man lett se mer av Hilsen en stakkars classic-eier fra Levanger.. Quote
Krestjan Posted April 28, 2017 Author Posted April 28, 2017 Flott bil med nydelige sportsfelger! Har slike liggende til oppussing selv, bare for å sakte innse at jeg ikke har tid til å gjøre det selv...blir enten salg eller å betale i dyre dommer for å få de fikset. Gjerne pøs på med bilder fra edb-apparaturet etter hvert! En pen S211 med den fargen kan man lett se mer av Hilsen en stakkars classic-eier fra Levanger.. Takk for det Erik. Sportsfelgene er fordelsmessig byttet ut til Concave felger, førstnevnte blir nok brukt som vintertøfler førstkommende vinter. Hør med Hermann lakkering på Steinkjer, dyktig type, men ikke kostbar kontra ordinært lakkverksted. Quote
Jonas94 Posted April 28, 2017 Posted April 28, 2017 Ska d henne hen bli sånn den samletrå fer nord trøndera eller :D ? Arti å se trøndera her:) flott bil:) Quote
Classic Posted April 28, 2017 Posted April 28, 2017 Kjempeflott bil. Hadde heller brukt de originale sportspakkefelgene som sommerfelger. Har slike selv og synes de kler 211 perfekt! Quote
ErikAak Posted April 28, 2017 Posted April 28, 2017 Kjempeflott bil. Hadde heller brukt de originale sportspakkefelgene som sommerfelger. Har slike selv og synes de kler 211 perfekt! +1. Eller selg de til meg, selvfølgelig Quote
Krestjan Posted April 28, 2017 Author Posted April 28, 2017 Kjempeflott bil. Hadde heller brukt de originale sportspakkefelgene som sommerfelger. Har slike selv og synes de kler 211 perfekt! +1. Eller selg de til meg, selvfølgelig Vi får se hva det blir utav det hele, men at de kler 211 er jeg helt enig i! Var egentlig på utkik etter hakket større, så da falt valget på Concave. Men om noen har kledelige felger tilsalgs å er interessert i Concavefelgene, så gi meg en lyd. Forutenom turbobytte, så blir det bytte av belger og dempere når jeg kommer hjem. Noen som har gode verksted i trøndelagsregion å anbefale? Dempere bytter jeg selv. Eller noen som har star som kunne gitt meg en håndsrekning? Ska d henne hen bli sånn den samletrå fer nord trøndera eller :D ? Arti å se trøndera her:) flott bil:) Takk for det Jonas! Alltid kjekt å bli kjent med nye mennesker. Quote
ErikAak Posted April 29, 2017 Posted April 29, 2017 Kjempeflott bil. Hadde heller brukt de originale sportspakkefelgene som sommerfelger. Har slike selv og synes de kler 211 perfekt! +1. Eller selg de til meg, selvfølgelig Vi får se hva det blir utav det hele, men at de kler 211 er jeg helt enig i! Var egentlig på utkik etter hakket større, så da falt valget på Concave. Men om noen har noen andre kledelige felger tilsalgs, å er interessert i Concavefelgene, så gi meg en lyd. Forutenom turbobytte, så blir det bytte av belger og dempere når jeg kommer hjem. Noen som har gode verksted i trøndelagsregion å anbefale? Dempere bytter jeg selv. Eller noen som har star som kunne gitt meg en håndsrekning? Angående verksted kan jeg anbefale Bil og Maskinservice i Vuku, Verdal (http://www.bmvuku.no). Litt langt å dra kanskje, spesielt for deg, men de er gode på pris og er "kjent" for å være gode på Mercedes. Jeg har bare gode erfaringer med de, til tross for å måtte oppholde seg x antall timer i Verdal. Det er hardt for en Levangsbygg.. Men det finnes sikkert flere gode verksteder, også nærmere/i Steinkjer. Quote
Krestjan Posted April 29, 2017 Author Posted April 29, 2017 Angående verksted kan jeg anbefale Bil og Maskinservice i Vuku, Verdal (http://www.bmvuku.no). Litt langt å dra kanskje, spesielt for deg, men de er gode på pris og er "kjent" for å være gode på Mercedes. Jeg har bare gode erfaringer med de, til tross for å måtte oppholde seg x antall timer i Verdal. Det er hardt for en Levangsbygg.. Men det finnes sikkert flere gode verksteder, også nærmere/i Steinkjer. Hørt mye positivt om de. Usikker på hva man kan forvente seg av skrutid på belgbytte, kanskje du vet Erik? Ja, det er tøft, Vuku er ikke verdens navle akkurat Quote
ErikAak Posted April 29, 2017 Posted April 29, 2017 Har ingen formening og skrutid. Du får kontakte de og høre! Quote
cityhopper Posted April 29, 2017 Posted April 29, 2017 Veldig pen 211 med motoren som en slik bil fortjener. Flott farge! Turbobytte ja. Hvor langt er bilen gått da? Quote
Krestjan Posted April 29, 2017 Author Posted April 29, 2017 Veldig pen 211 med motoren som en slik bil fortjener. Flott farge! Turbobytte ja. Hvor langt er bilen gått da? Takk for det! Runda vel akkurat 212... her forleden. Quote
Krestjan Posted April 29, 2017 Author Posted April 29, 2017 Bilde av første runde i benk. Rart man fikk dratt ut så ''mye'' med så stor innvendig lekkasje på injektorene. Dette er navhester. Glemte å ta bilde av siste runde, da det uansett blir flere runder før jeg blir 100%. Men nåværende programvare fungerer overraskende bra. Skal røpe at jeg begynner å nærme meg 3 og 7 tallet. Skal se om jeg får rota fram noen videoer av de gangene jeg har vært i benk. Quote
Odin E Posted May 2, 2017 Posted May 2, 2017 Ja, det er tøft, Vuku er ikke verdens navle akkurat Åjoda😂 Sent fra min ALE-L21 via Tapatalk Quote
Krestjan Posted May 2, 2017 Author Posted May 2, 2017 Ja, det er tøft, Vuku er ikke verdens navle akkurat Åjoda😂 Sent fra min ALE-L21 via Tapatalk Venta på den Quote
Hans Kåre Isdal Posted May 2, 2017 Posted May 2, 2017 hadde vore gøy å benka min og. då din med slitt turbo fekk...var det 220 hk og 537 nm. då min på papiret skal vera 224 og 540 nm..mulig den trenger litt rens i manifoilen på dei siste 10 hk. Men berre for å sjå..kva koster ein slik test?. Quote
Krestjan Posted May 2, 2017 Author Posted May 2, 2017 hadde vore gøy å benka min og. då din med slitt turbo fekk...var det 220 hk og 537 nm. då min på papiret skal vera 224 og 540 nm..mulig den trenger litt rens i manifoilen på dei siste 10 hk. Men berre for å sjå..kva koster ein slik test?. Navhester som vist på bildet over. De regner 15% drivverkstap. Dette stemmer godt overens med original effekt. Man ser jo drag med originaleffekt på bildet over også. 407nm +/- med original programvare er ikke ille. 8900,- for programvare og benking. Verdt hver ei krone spør du meg, får skreddersydd programvare alt etter hva du ønsker. Noen som vet om at det er forskjell på injektorer på 320´modellen og 280´modellen. Ser litt av hvert på nettet, men virker som at det er en myte i grunn. Mener at når jeg bestilte injektorer så hadde 320 og 280 samme delenummer. Pen bil. Sjekket www.aerosus.com ? Skal sjekke det ut, takk Quote
Evostyle Posted May 9, 2017 Posted May 9, 2017 Hive mæ på innherredtrådn æå, koss tall ble det tilslutt på bremsinga? Har en 280cdi selv, å den er det bare en utstyrskode som heter M013 engine reduced performance. Så regne med det bare er programvare, når en får chippa 280cdi til 320hk noen plasser Quote
Krestjan Posted May 9, 2017 Author Posted May 9, 2017 Hive mæ på innherredtrådn æå, koss tall ble det tilslutt på bremsinga? Har en 280cdi selv, å den er det bare en utstyrskode som heter M013 engine reduced performance. Så regne med det bare er programvare, når en får chippa 280cdi til 320hk noen plasser Trivelig! Forholdsvis nærme 300tallet i motor og 700tallet. Litt i tvil mtp. det du nevner der. Har etterspurt bremsepapirer fra enkelte av de tuningselskapene, enten så har de ikke, eller så stemmer ikke tallene de oppgir. For meg er det bare virker det som at det er tatt et tall ut i fra lufta. Men har sett meget gode bremsepapirer fra w164 med om642 og M013 Det vi har slitt med hos meg er at det er to partisjoner i hjernen, om det er på samtlige s/w211 skal jeg ikke si med sikkerhet. Neste steg vil bli å ta ut ecu, for så å komme seg innpå begge partisjonene. Quote
Krestjan Posted October 17, 2017 Author Posted October 17, 2017 Hei. Lenge siden sist, men det har skjedd noe.... Belgene er byttet til Arnott, samt demperene fram er byttet til Monroe. Oljeskift på motor og filterskifte blir tatt innen nærmeste framtid. Hvilke intervall har dere på oljeskift på motor? Stemningsbilde med vintertøflene, beklager kvaliteten. Ble continental viking contact 6, spent på disse. [/url] Mvh. Christian Quote
Krestjan Posted October 17, 2017 Author Posted October 17, 2017 Forresten, noen som har ettermontert webasto på S211? Quote
Marevan Posted October 17, 2017 Posted October 17, 2017 Forresten, noen som har ettermontert webasto på S211? Han er ikke her på forumet lengre, men ja det går fint Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote
Krestjan Posted April 24, 2018 Author Posted April 24, 2018 Hoihoi. Lenge siden sist. Belger er byttet siden siste oppdatering. Forbausende enkel oppgave med Star. Ble eu-godkjent etter bytte av 2stk bremserør bak. Ble i midertidig lei av å kjøre med senkesett på originale dempere, ble alt for lite spenn på fjærene. Gikk da til innkjøp av coilovers fra J-Spec. Forskjellen var som natt og dag. Poster et bilde etter montering. Noen andre som vurderer Gol forresten? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.