Jump to content

Adaptiv Cruise Control i 1999-modell 220 CDI Avantgarde?

Recommended Posts

Posted

Hallo, jeg er helt fersk Mercedes-eier. Første bil og alt. Jeg kjøpte en 1999-modell 200 CDI (E320 eller W210, som jeg har skjønt at de betegnes som også), fra 1999, bruktimportert til Norge i 2004 og har fått oppgitt av selger at den har adaptiv Cruise Control også.

Jeg har ennå ikke funnet ut om dette er tilfellet. Har brukt cruise controllen, men ikke turt å legge meg så nært biler at det kunne fungert.

er det noen som har mulighet til å bekrefte eller avkrefte dette, og gi meg en link eller informasjon på hvordan jeg bruker den?

Øyvind.

Posted

Var W211 første bilen i verden som ble levert med adaptiv cruise control?

Å nei, spar meg for "Det var faktisk påtenkt og utprøvd av bla... ditt og datt".

Posted

Var W211 første bilen i verden som ble levert med adaptiv cruise control?

Å nei, spar meg for "Det var faktisk påtenkt og utprøvd av bla... ditt og datt".

Nei, både S-klasse, CL og SL kom med det før E-klasse. Av andre merker vet jeg dog ikke om andre var tidligere ute..

Posted

Ang modellbetegnelse :En 200 CDI kan være både E og C klasse (minst). År 1996-2002 E klasse sedan har karosseri W210, (E320 = Eklasse med 320 bensinmotor. Det finnes i flere karosserier av E)

Sent from my SM-G920F using Tapatalk