geir mathisen Posted April 25, 2017 Share Posted April 25, 2017 har en E-klas 320 cdi .04 utmerket bil, men.. var bortreist i vinter- kom hjem nå, og skulle starte opp. fritt for strøm. lader over natta, og starter opp dagen etter. da popper det opp flere feilmeldinger ABS. og flere med. lar den gå en stund, så kjører jeg, men den vil ikke skifte gear. kjørte vel en 4-5 km i første gear, men ikke. det er jo ikke peilepinne, så jeg får ikke sjekka oljenivået, men den reagerer med en gang når jeg gir gass. eller sifter fra N til D eller R tro hva som er feil.... geir Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KennethJ Posted April 25, 2017 Share Posted April 25, 2017 Dersom minst 2 ABS-sensorer ikke leser av signal vil den gå i en limp-mode som gjør at den ikke vil gire opp.. Du er nødt til å få tatt en avlesning med diagnoseutstyr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted April 25, 2017 Share Posted April 25, 2017 Har du prøvd å starte å det er lite strøm vil du få en del feilkoder. Hvordan er det med det lille backup batteriet??? De kan skape masse hodebry. Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geir mathisen Posted April 25, 2017 Author Share Posted April 25, 2017 beccuppbatteriet sjekka jeg i fjord, da sentrallåsa svikta, ville ikke låse mrd trykk på nøkkelen, fant aldri ut av dette.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KennethJ Posted April 26, 2017 Share Posted April 26, 2017 Siden bilen din etter det du sier var tom for strøm etter at du sist sjekket det lille batteriet må du nok sjekke på nytt. Og neste gang du drar bort over lengre tid bør du sette på vedlikeholdslader. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts