Vianoman Posted April 23, 2017 Share Posted April 23, 2017 Har en MB Viano 220 CDI, Som har den siste tiden hatt/fått mer "støy" fra turboen. Er en mer susete lyd en vanlig, å så høres det ut som om den er nærmere torpedoveggen og førerplassen en den var før. Bilen drar greitt, og det virker som om turboen lader, men bilen rykker litt begynnelsen når den er kald. Bilen blir litt bedre når den blir varm. Hva kan dette være?. Finner ikke noe slange eller lekkasje som jeg kan se. Kan det være denne ERG greia?. Er ikke så inne på disse nyeste dieselmotor greiene, så åssen erg og det fungerer kan jeg ikke så mye om(ennå). Dette er sikkert ikke noe alvorlig, men en liten fille ting som gjør at dette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svenning Posted June 8, 2017 Share Posted June 8, 2017 hei. Fant du ut av problemet med ladeluft? Har akkurat samme problem som du beskriver, men finner ikke ut noe. Ser det er noe svetting under innsugsmanifold.....men ser ikke noe feil utover det. S. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Sivertsen Posted June 8, 2017 Share Posted June 8, 2017 Vanlig feil på disse er knekte bolter på eksosmanifold mot toppen. Siste bilen jeg fikset slik på var en 09 vito som hadde 2 dårlige bolter helt bak på motoren. Endte såklart med at de brakk inne i toppen Har opplevd dette flere ganger at en eller to bolter kan være knekt. De jeg har fikset dette på har vært skikkelig ille med en pipelyd/susing. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vianoman Posted June 14, 2017 Author Share Posted June 14, 2017 Mmm?, da skal jeg prøve å komme meg under bilen en dag å se om jeg kommer til å se opp under mot manefoilen der. Var ikke lett å se i fra ovenfor når jeg åpna panseret. Hadde vært greitt å fått funnet ut hva dette er og fiksa det. Men mye av denne susingen, turbulensen og rykkinga i bilen går bort når motoren bil varm. Men takk for tipset!!!!. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts