bellika96 Posted April 21, 2017 Posted April 21, 2017 Hei! Skulle koble ny spiller i min w211. Måtte strekke nye ledninger fra forsterkeren bak i kofferten, var derfor nødt til å skru løs en hel del. Startet så bilen uten førersete sto i (og selvfølgelig alle kontaktene tatt løs). Fikk opp SRS lampa som forventa. Monterte alt på plass igjen, men får ikke slettet feilkoden. Feilkodene som ligger inne er: R12/9 (driver side airbag ignition squib) - Resistance too large R12/1 (driver ETR ignition squib) - Resistance too large R12/2 (Front passenger ETR ignition squib) - Resitance too large R12/13 ( Driver airbag ignition squib 1) - Resistance too large R12/14 (Driver airbag ignition squib 2) - Resistance too large Kan det rett å slett være at sensorene har klikket etter at jeg startet bilen uten sete, og evt. skulle montert inn setene igjen før jeg startet bilen? Quote
Christian Sørensen Posted April 21, 2017 Posted April 21, 2017 Nei da. Sensorene fungerer nok de. Men disse feilmeldingene ligger sikkert lagret i bilen. For å få bort disse må du inn med diagnose, og slette feilmeldingene. Sent fra min SM-G935F via Tapatalk Quote
KennethJ Posted April 21, 2017 Posted April 21, 2017 SRS-feilmeldinger må slettes med diagnoseutstyr, eksempelvis Star-diagnose. Quote
bellika96 Posted April 22, 2017 Author Posted April 22, 2017 Har diagnose utstyr, men får ikke slettet de. Kommer opp en eller annen melding, å til slutt står det remove unsucsessfull eller nå slikt 👎 Sent fra min SM-G930F via Tapatalk Quote
Classic Posted April 22, 2017 Posted April 22, 2017 Jeg gjorde dette første gangen jeg var ut med setene. Andre gangen koblet jeg av batteriet 15 minutter før, og 15 minutter etter demontering/montering. Ble ikke feilkode da. Quote
bellika96 Posted April 24, 2017 Author Posted April 24, 2017 Hvordan fikk du slettet feilkodene første gangen da? Quote
Recommended Posts