Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ja, 210 er vel den siste teknisk gode fra MB, bare så synd med den rusta :(

Hehe, No Er 212 den nye w123/210, utrolig driftsikker bil som tåler masse km  :shock: 8)

Vil ikke si at 211 er direkte dårlig heller. Hvertfall ikke facelift. Så lenge man unngår airmatic.

Sent fra min ALE-L21 via Tapatalk

• Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Fikk tlf fra verksted i dag da bilen er på EU fiks og de hadde tatt diagnose og da fikk jeg vite at det var feil på en trykkregulator sensor på railen og selvfølgelig airbag kontroll enheten siden SRS lyset lyser. Så då er jo spørsmålet mitt, hvor ligger den hen i bilen? Er det styr å få skiftet visst jeg får tak i en brukt? Er ikke sugen på å betale 8000kr for en ny.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Posted

Airbag controller sitter i midtkonsollen under askebegeret. Må evt ha en fra bil med like mange airbags.

To forskjellige fabrikanter Var det Bosch og Temac, tru? Går ikke om hverandre

Posted

Airbag controller sitter i midtkonsollen under askebegeret. Må evt ha en fra bil med like mange airbags.

To forskjellige fabrikanter Var det Bosch og Temac, tru? Går ikke om hverandre

Ok men då får jeg finne en som har samme nr og en bil som er lik, regner med at de fleste 210 er på 2000 tallet har samme antall airbager.

Fikk og tlf igjen fra verksted etter dyse test at 3!stk dyser slapp tilbake alt for mye diesel til returen så da er det kroner ut der og.

Posted

På 2000 modeller finner du 6 & 8 airbag'er. Dash, framdører, gardin og evt bakdører

Akkurat ja. Ser ut då jeg har 6 stk men kan vi vel finne ut? De lange som ligger over dørene på begge sider går jo over hele siden teller da disse som en eller to? En foran og en bak på hver side?

Mye styr i går for å få bilen heim fra verksted i går, dårlig å starte etter fiks og jeg kom vel 500 m så blinket alt og det stod EPC over hele displayet og kjærra daua. 

Tenkte at nå hadde de kødda det til på verksted, heim og hentet en verktøykasse men prøvde alt med diesel i filteret og alt men bare luft. Såg d var fuktig rundt slangen inn på fødepumpa og tenkte det at det var jo ikke der før! Lang historie kort, der ble bergingsbil fra verkstedet der den hadde vært og inn på verksted igjen med å skifte o ringer. Fikk gang på den igjen fikk beskjed om å ta en runde. Ga gass etter en sving og dritten dauet igjen. EPC igjen. Men fikk gang på an igjen. Ringte ned igjen og en tur til verksted og full diagnose. Mye styr og bilen bare kutter ved fullt pådrag. Får feil på de dysene og sensoren. Men poenget er jo at bilen var ikke sånn før jeg leverte den inn.

Posted

Hvis du har bags i bakdører, er det en søm tvers over det panelet ved albuen og et SRS skilt på døra, (som forran)

Vindus-airbag er en pr side

Ok da har jeg seks. Har ikke i dørene bak.

Posted

[quote author=mbgal! :o link=topic=76212.msg467843#msg467843 date=1493202450]

Ja, 210 er vel den siste teknisk gode fra MB, bare så synd med den rusta :(

Hehe, No Er 212 den nye w123/210, utrolig driftsikker bil som tåler masse km  :shock: 8)

Vil ikke si at 211 er direkte dårlig heller. Hvertfall ikke facelift. Så lenge man unngår airmatic.

Sent fra min ALE-L21 via Tapatalk

Airmatic demperne mine måtte byttes på 295.000km, så holder de nye 295.000, så er det greit, og ikke den store kostnaden. Verdt pengene

Posted

og ikke den store kostnaden.

Javel, og hva er "ikke den store kostnaden" for deg?

Jeg byttet dempere bak på 190´n for to år siden og med ca kr 1000,- for to Sachs dempere var dét "ikke den store kostnaden".  :lol:

Tipper dine kostet 20 ganger mer...

Posted

og ikke den store kostnaden.

Javel, og hva er "ikke den store kostnaden" for deg?

Jeg byttet dempere bak på 190´n for to år siden og med ca kr 1000,- for to Sachs dempere var dét "ikke den store kostnaden".  :lol:

Tipper dine kostet 20 ganger mer...

kom på 8.500,-.

Posted

Pr. stk ja, ikke 2???

Begge komplett fra www.aerosus.com . Og da bytter jeg gjerne hver 295.000km for å ha airmatic  :D

Det var da veldig så billig. Originale Bilstein er det vel ikke?

Nei det er Arnott sine. Har kjørt til Levi i Finnland forrige helg. Vei med masse telehiv, airmaticen jobber helt etter boka .

Superfornøyd

Posted

Du kan vel ikke uten videre forvente at de holder 295.000km som du påstår de originale gjorde?

Jorda, de skal holde så lenge. Kanskje enda lengere. Bilen og understellet har et mye bedre liv nå med meg som eier så  :D

Posted

Du kan vel ikke uten videre forvente at de holder 295.000km som du påstår de originale gjorde?

Ser ingen problem med dette?

Er forskjell på noname ChinaExported og Arnott. Bilstein tar seg godt betalt for merkevaren og utnytter det at mange tror alt annet enn OEM er dårlig.

Sent fra min HUAWEI GRA-L09 via Tapatalk

Posted

Jorda, de skal holde så lenge. Kanskje enda lengere. Bilen og understellet har et mye bedre liv nå med meg som eier så  :D

Mine belger holdt 395k, men jeg kjører som en mann med hatt. Bil går sakte uansett etter å ha eid to stk plastraketter med ca 1:1 vekt:hk ratio :)

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Posted

Bil går sakte uansett etter å ha eid to stk plastraketter med ca 1:1 vekt:hk ratio :)

Trenger ikke plastrakket for at bil skal føles tregt. Den minste min en GSX400 har 4,27 kg pr hk.

Elbilen BMW i3 med 170 hk har 7,32 kg pr. hk. Og "trege" E220Tcdi har 11,56 kg pr. hk  :lol: 190E har bedre kg/hk forhold med 9,91 kg pr. hk. Alle tall er uten fører da dette kan variere stort.

• 2 weeks later...
Posted

Bil går sakte uansett etter å ha eid to stk plastraketter med ca 1:1 vekt:hk ratio :)

Trenger ikke plastrakket for at bil skal føles tregt. Den minste min en GSX400 har 4,27 kg pr hk.

Elbilen BMW i3 med 170 hk har 7,32 kg pr. hk. Og "trege" E220Tcdi har 11,56 kg pr. hk  :lol: 190E har bedre kg/hk forhold med 9,91 kg pr. hk. Alle tall er uten fører da dette kan variere stort.

Merker det veldig godt på 140n, 2200kg bil med 193hk, den blir sikkert fin å dra bilhenger med  :lol:

Posted

Jøss når jeg kjøpte min S211, så var det prøvekjøring en times tid, litt studering av serviceheftet... jeg skal ha den!... Var vell heldig..  :lol:

• 2 months later...
Posted

Får vi snart noen bilder av denne møkka Mercen???

Vet ikke om det er verdt å ta bilde av å legge på trykk jeg Charlie 🤣 men kan være det kommer noe etterhvert når jeg får orden på det at den dauer ved kick down og kraftig pådrag.