Jump to content

Min 220 Coupe


ALiland

Recommended Posts

Tenkte jeg kunne dele noen bilder av min bil.

 

 

1993 220CE.

 

MzT9gxH.jpg

6uVjZbF.jpg

xJBjkej.jpg

OeIulYe.jpg

3jht7eE.jpg

CsovXy7.jpg

cc9hYjP.jpg

 

Litt Info:

Sportline understell, #1 Puter foran #2 Puter Bak.

Dekk/Felg

    - 8x18    ET 35, Med 215/40-18 Foran

    - 8.5x18 ET 35, Med 225/40-18 Bak

 

038 POWER SUPPLY RCL CONTROL UNIT FOR IMMOBILIZER

240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR

281 AMG PERFORMANCE STEERING WHEEL

420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR

420 *1 _______ 19951002 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR

420 *2 111.9__ 19951204 FSG TRANSMISSION (5+E MANUAL TRANSMISSION)

430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT

524 PAINTWORK - PRESERVATION

538 AUTO. ANTENNA AND SPEAKER, FRONT - WITHOUT

543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-

570 FOLDING ARMREST, FRONT

586 N/A

592 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-VSG

611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS

620 AIR POLLUTION CONTROL

620 *1 _______ 19951215 AIR POLLUTION CONTROL

620 *2 111.9__ 19960722 HEADLAMPS, RIGHT-HAND TRAFFIC

630 ECE - WARNING TRIANGLE

640 15-HOLE LIGHT ALLOY RIMS

731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT

812 REAR-MOUNTED LOUDSPEAKER

826 VEHICLES FOR FRANCE, ADDITIONAL PARTS

859 No code designation available

 

Link to comment
Share on other sites

Takker for positive tilbakemeldinger  :D

Ja er langt mellom C124 generelt.

Denne vil jeg påstå er over snittet. Teknisk er den veldig bra, men må lakkeres for å bli helt 100.

 

Ja skulle hatt styling hele veien rundt.

Er det samme sideskjørt og bakfanger på coupe som sedan?

 

På sikt så kunne jeg tenkt meg å byttet alle foringene på bilen og alle ledd foran på bilen. Sett hvor nært man kom nybilfeeling med den.

Mangler bare 2 stag og bærearmene til bakstillingen så har jeg alt nytt der bak liggende klart.

 

Vurderer også og gå opp til #2 fjærpute foran og kjøre på med de felgene jeg har bak nå foran, og å sette på et sett 9.5x18 med 255/35-18 bak. Mulig det blir litt mye dekk men vi får se.

 

Målet med bilen er egentlig bare å holde den hel og pen, disse trenger ikke noe annet en felger og litt senk for å se bra ut.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 5 months later...

Ka oppdatere her med at bilen er midt oppi et toppakningskifte. Men det er ting på gang med kompressoren også.

 

Dukket opp et AEM F/IC i posten. Innebygd map sensor opp til 2.8 bar absolutt trykk så dette skal holde en stund.

Dette modifiserer signalene, ikke helt som et standalone system men jeg slipper å mappe fra bunn selv. Og kan beholde alt som normalt om jeg ombestemmer meg.

 

cdfa12c42ab488683c13dfbc695919c3.jpg3902022df6f9287cf6d9424c7a115032.jpgaef1404b064d7ea9da34efb2a60171ff.jpg17f474e617b6ceedfc37f577b4860ae5.jpg

 

Sent fra min WAS-LX1 via Tapatalk

 

 

Link to comment
Share on other sites

Vært artig om du hadde lagt ut litt info og bilder mens du installerer.

Var innom en på nærøy ikveld som driv å skal bygge datasprut på 2,5 16v 190. Men han virka litt usikker på hvilken hjerne/produsent han ville bruke.

 

På det kitet du har der, kobler du deg inn i ledningsnettet på bilen? eller direkte på hjernen?

 

Link to comment
Share on other sites

Vært artig om du hadde lagt ut litt info og bilder mens du installerer.

Var innom en på nærøy ikveld som driv å skal bygge datasprut på 2,5 16v 190. Men han virka litt usikker på hvilken hjerne/produsent han ville bruke.

 

På det kitet du har der, kobler du deg inn i ledningsnettet på bilen? eller direkte på hjernen?

Man kobler seg inn slik at alle signalene til hjernen går via boksen.

Noen ser på det som en halvbra løsning som aldri blir bra, men jeg gir det et forsøk. Ser at folk har fått det til å funke på w203 c55 amg som har endel smartere motorstyring enn denne.

 

Skal prøve og dokumentere, ser ikke ut til at toppen kommer på før jeg reiser på jobb igjen dessverre. Klarte å skade hjørnet på ene kjede guiden når jeg løftet av toppen så det må bestilles. Orker ikke sette det i hop og satse på at det holder. Får aldri ro om sånt ligger i bakhodet.

 

Hvorfor skal han ha datasprut? Sliter han med ke-jet opplegget? Eller skal det monteres turbo?

 

 

Sent fra min WAS-LX1 via Tapatalk

 

 

Link to comment
Share on other sites

Vet de har brukt noe slik på supraer rundt om, på ca 500hk oppsett var det en som fikk 90hk mere da han byttet ut dette med elektromotive datasprut. Det dumme med innebygget map er at du må sette hele boksen på motoren for å få så bra resultat som mulig, å setter du hjernen inne i bilen får du lang slange til map å da mister du effekt, da mest i respons.

Jeg har prøvd det i praksis, hadde aldri trodd det utgjorde så mye. Satte først på dempertårnet da det allerde var to hull som passet der, men flyttet så map på innsuget. Urovekkende forskjell bare på det.

 

Sent fra min D5803 via Tapatalk

 

 

Link to comment
Share on other sites

Moro med tilbakemeldinger. Som Tor Anton sier så er det nok endel bedre med full standalone, men da må jeg betale noen for mapping.

Jeg er ikke kompetent nok innom dette til å gatemappe fra bunn. Men med dette så kan jeg prøve meg fram litt. Også har AEM instruksjonsvideoer på youtube jeg kan hjelpe meg med.

 

Ang. Map slange så kanskje litt stivere, armert slange hjelper på? Ser for meg at myk lang ekspanderer og krymper med trykk kanskje, og forsterker det du har opplevd? Hvilken type slange hadde du?

 

Mange datasprut leveres jo med intern sensor. Men på en annen side så leveres alle biler originalt med ekstern sensor såvidt jeg vet, det er det nok en grunn til.

 

Litt annen info:

Har sett meg ut bosch 440cc som dysene jeg kunne tenkt meg, burde holde i starten. Har lyst på nye men ikke sikker på om jeg vil spandere meg dette. Brukte kan jo variere på flow.

 

Tenkte å kjøre med en 40mm dumpventil med slapp fjær som bypass, etter intercooler for å spare den for temperatur.

 

Intercooler har jeg tenkt at blir en med inn ut på samme side slik at det ser relativt originalt ut. Pluss at man ofte får utnyttet mer av ic på den måten slik jeg forstår det.

 

Tanken er å lakke alt av kompressor, ic rør ol. med svart krympelakk så det ser ca oem ut.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Best resultat får en av å gjøre det ordentlig. En skikkelig mapping kan du spare mye penger på. Dumt da stemplene begynner å ryke. Å mappe et datasprut og den saken der er ikke veldig ulikt. Et datasprut har å autotune så det bare er å kjøre. Jeg har betalt så lite som 4000 noen ganger for full mapping i benk. Får dta sprut til 5990,-

Det billigste hadde nok vært å kjøpt en komplett  kompressormotor da de ligger fra 4500 til 12000. Da har du dyser,  fester underspyling av stempler, riktig komp osv.

 

Jeg brukte en dump til bypass til å begynne med, men den tålte ikke varmen, så byttet til en waste gate. Du må kjøre eksosen på kompressoren inn på innsugssiden da den går lett, hvis ikke holder den ikke mange minuttene.

Det er bedre å ha inn og ut på forskjellig side på intercooleren da det blir veldig trangt på siden der med alt dette.

 

Du kan jo se åssen det er gjort på bilen min i den tråden.

 

 

 

Sent fra min D5803 via Tapatalk

 

 

Link to comment
Share on other sites

Prøver å holde kostnadene i sjakk, så funksjon/pris er ganske kurant med dette. Fic fikk jeg billig så med 6000 i datasprut så er dette mer enn jeg ga for AEM fic og kompressor til sammen.

Og da kan jeg heller spare de pengene til denne motoren eventuelt eksploderer og kjøpe en kompressornotor ;)

 

Optimalt blir det nok ikke, men et morro prosjekt for å prøve seg fram med.

 

Sent fra min WAS-LX1 via Tapatalk

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Delesamling foregår fortsatt til kompressormonteringen, men begynner og nærme seg nå.

I det siste har det blitt tatt litt overflaterust på em bakskjerm. Og har fått på det jeg mener ser best ut av 18" dekkdim med moderat senk. Dvs 225 40 18 og 255 35 18.

 

Subber litt helt oppe i skjermkanten forran, denne blir valset inn så er det ikke lenger et problem.

 

Felgene er 8.5x18 et35 og 9.5x18 et352ba35cea15831ac6e898fbefb760d6b1.jpg264582f02ab8b224118fd48907532c04.jpg94ab2cc8cf7fee733e32e3189e74e0d9.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Flott bil

Takk, liker den veldig godt selv. Har en golf fra 2013 som er bedre på alle måter bortsett fra 2 ting - utseende og godfølelse, det er detfor jeg koser meg når jeg kjører denne og ikke når jeg kjører med Golfen

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...