MBW210 Posted April 18, 2017 Posted April 18, 2017 Har en w210 03 mod der tåkelysene lyser ekstremt dårlige. Er vel nesten så det er bedre lys i park lysa. Måtte rydde opp i en feil fra en eller annen tidligere eier. Så har ikke di originale pluggene i lysa, men brukt vanlige isolerte kabelsko. Men ledningene som var der originalt så ut som di var blitt oksidert. Kan dette være problemet eller har dere noe annet forslag? Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
ALiland Posted April 18, 2017 Posted April 18, 2017 Skal godt gjøres at det ikke blir bedre når det ser slik ut Kan jo eventuelt måle med multimeter hvor mye spenning du har i pæresokkelen og i kontaktstykket før den dårlige kabelen, og sammenligne. Quote
MBW210 Posted April 18, 2017 Author Posted April 18, 2017 Skal godt gjøres at det ikke blir bedre når det ser slik ut Kan jo eventuelt måle med multimeter hvor mye spenning du har i pæresokkelen og i kontaktstykket før den dårlige kabelen, og sammenligne. Di var litt dårlige. Ikke rart det begynte å ryke ut av lykta. Tenkte jeg måtte få kjøpt meg et måleinstrument og sjekke. Men hvor går di kablene fra tåkelysene opp henne? Nærheten av + og - i motor rommet? Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
ALiland Posted April 18, 2017 Posted April 18, 2017 De går nok til et relé, via sikringsboksen vil jeg tro. Har ikke erfaring med w210 så jeg vet ikke helt sikkert. Et multimeter er kjekt å ha, til vanlig bruk klarer du deg lenge met et billig et fra Jula, Biltema ol. Quote
tommern57 Posted April 18, 2017 Posted April 18, 2017 Alle 210 har hatt problemer med gjennomføringene i tåkelyset. Derfor finnes det hos forhandler et rep.kit som skal løse problemet. Kablene går rett opp fra tåkelysa og inn i kabelmattene. Quote
MBW210 Posted April 18, 2017 Author Posted April 18, 2017 For handle et multimeter i morgen. Di sa det på Mercedes også at dette var en svakhet på disse. Men syns det rep.kitet var en smule dyrt...1800kr for begge sider. Noen meter ledning med kontakt på. Men for vel bestille i morgen. Di originale ledningene var heldigvis lange nok, så jeg brukte en gummipropp som jeg dro kablene igjennom og tetta med litt Tec7 for at det skulle bli tett. Men det hjalp ikke på lys styrken. Må jeg demontere lykter og støtfanger eller? Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
ALiland Posted April 18, 2017 Posted April 18, 2017 Med mindre du vil ha det 100% originalt så kunne du bare klipt vekk den dårlige biten med ledning og erstattet med ny. En skjøtehylse i hver ende så er det like godt, bare til minimum 1500kr mindre. Quote
MBW210 Posted April 18, 2017 Author Posted April 18, 2017 Med mindre du vil ha det 100% originalt så kunne du bare klipt vekk den dårlige biten med ledning og erstattet med ny. En skjøtehylse i hver ende så er det like godt, bare til minimum 1500kr mindre. Er det jeg har gjort. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
tommern57 Posted April 18, 2017 Posted April 18, 2017 Med mindre du vil ha det 100% originalt så kunne du bare klipt vekk den dårlige biten med ledning og erstattet med ny. En skjøtehylse i hver ende så er det like godt, bare til minimum 1500kr mindre. Det kan du gjerne si, men problemet på 210 er at det ligger i gjennomføringa i lykta. Eller husker jeg ikke i farta om lyktene på fl har klips eller om glassa er limt. Dersom det er dårlig lys, kan det være dårlige reflektorer. Men prisen på dissa lyktene er vel kanskje utafor budsjettet? Når det gjelder lyset i dissa tåkelysa, så er det vel egentlig det samme? Med de lysregla som gjelder, så er de vel mest egnet som kjørelys? Og da er det å bli sett som gjelder? Quote
MBW210 Posted April 18, 2017 Author Posted April 18, 2017 Med mindre du vil ha det 100% originalt så kunne du bare klipt vekk den dårlige biten med ledning og erstattet med ny. En skjøtehylse i hver ende så er det like godt, bare til minimum 1500kr mindre. Det kan du gjerne si, men problemet på 210 er at det ligger i gjennomføringa i lykta. Eller husker jeg ikke i farta om lyktene på fl har klips eller om glassa er limt. Dersom det er dårlig lys, kan det være dårlige reflektorer. Men prisen på dissa lyktene er vel kanskje utafor budsjettet? Når det gjelder lyset i dissa tåkelysa, så er det vel egentlig det samme? Med de lysrela som gjelder, så er de vel mest egnet som kjørelys? Og da er det å bli sett som gjelder? Glassene er klipsa fast, men Tåkelysene er nye og pærene er nye. Så der ligger nok ikke feilen. Di lyste sterkt før det begynte å ryke fra pæra/kablen til lykta. Jeg klippa vekk den "midlertidige" løsninga som eier før meg hadde gjort. ( som du ser på bilde). Di orginale kablene var lange nok, så jeg tok bare på noen isolerte kabelsko og inn på pæra og lykt. Men nå bare gløder det. Men kobbertrådene i kablene var svarte...så lurte kanskje det som var problemet. Vet at tåkelys ikke er et must, men liker at ting virker som det skal Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.