Classic Posted April 17, 2017 Share Posted April 17, 2017 Hei, jeg har etter dekkskift oppdaget at vinterdekkene mine er utrolig skeivslitte på innsiden. Dette var på samme måte som mine tidligere sommerdekk ble før jeg tok hjulkontroll i fjor. Hjulkontrollen ble foretatt februar 2016. Kontrollen ble tatt i forbindelse med storservice på motor og girkasse hos et anerkjent firma. Felgene og dekkene er jo originaldimensjon på min E-klasse, og jeg har over vinteren jevnlig passet på at jeg har riktig lufttrykk i dekkene mtp. vekt i bilen. Bør jeg høre med firmaet hvorfor dette har skjedd, eller er det ingenting å hente siden det er over et år siden. Skal da ikke være nødvendig å ta hjulkontroll etter hvert dekkskift, samt kjøpe nye dekk hver sesong? Har ikke skiftet noe i understellet etter hjulkontrollen og alt er på stell. Kjører heller ikke hardt i hull og ujevnheter i veien. Mvh Classic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted April 17, 2017 Share Posted April 17, 2017 er dekkene kjørt med før hjulinnstilling er gjort eller er dekkene byttet etter 4-hjulskontrollen? Påbegynt slitasje vil ikke gi seg om man justerer. Om 4-hjulskontroll er gjort først, så byttet dekk ville jeg tatt en prat med verkstedet og lagt frem problemet. Da det er mange faktorer som spiller inn på dette kan det være vanskelig å få dekket hjul og jobb 100% men vær saklig og legg frem problemet så kan du nok komme en god veg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slippern Posted April 17, 2017 Share Posted April 17, 2017 Dessverre typisk på E-klassen, spesielt bake.. Om alt av foringer osv er ok... så er løsningen og få vinkelen justert utenfor spesifikasjonene, dessverre langt imellom verkstedene som gjør dette... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Classic Posted April 17, 2017 Author Share Posted April 17, 2017 Dessverre typisk på E-klassen, spesielt bake.. Om alt av foringer osv er ok... så er løsningen og få vinkelen justert utenfor spesifikasjonene, dessverre langt imellom verkstedene som gjør dette... Hm. Jeg bor i Møre og Romsdal, verkstedet jeg utførte kontrollen på er lokalisert i Oslo og driver hovedsakelig med Automatkasser for Mercedes-Benz. En skulle vel tro at dette verkstedet kunne litt om understellet på bilen, så jeg anklager de ikke for å ha gjort feil foreløpig nei. er dekkene kjørt med før hjulinnstilling er gjort eller er dekkene byttet etter 4-hjulskontrollen? Påbegynt slitasje vil ikke gi seg om man justerer. Om 4-hjulskontroll er gjort først, så byttet dekk ville jeg tatt en prat med verkstedet og lagt frem problemet. Da det er mange faktorer som spiller inn på dette kan det være vanskelig å få dekket hjul og jobb 100% men vær saklig og legg frem problemet så kan du nok komme en god veg Dekkene var kjørt med før jeg tok hjulkontrollen ja, men var ikke skeivslitte da. Sommerdekkene var det verre med, disse måtte jeg kaste etter én sesong. Jeg får ta en telefon og sende en mail med bilder av dekkene å høre om det er noe å gjøre med det. Blir litt kostbart om man skal ha seg nye dekk for hver sesong, samtidig som man er litt kresen på hvilken dekktype man vil ha (tenker sikkerhet og komfort) Uansett, takker for innspill. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.