Tor Didriksen Posted April 15, 2017 Posted April 15, 2017 God påske ! Går det at topp pakningene kan ryke fra en dag til neste ? Stoppet bilen i går etter at jeg hadde brukt den hele formiddagen og i dag når jeg skulle starte den startet og gikk den 3-4 sek ( mye hvit røyk med antydning til litt svart) så stoppet den. Dette skjer hver gang jeg prøver å starte den ( ser ikke noe luftbobler i slangene i motor rommet). Har ikke opplevd noe unormalt den siste tiden som jeg har reagert på angående motoren. Forslag ?????????? Quote
Tor Didriksen Posted April 16, 2017 Author Posted April 16, 2017 Tror jeg kan avlyse spørsmålet mitt, for i dag startet den. Hadde en del frost om natta, så jeg vil tippe at det var diesel som var fryst. I dag har det vært mildere, så derfor startet den. Må til å skifte alt som heter dieselfilter og helst tappet tanken. Quote
FrodeS Posted April 20, 2017 Posted April 20, 2017 Tror jeg kan avlyse spørsmålet mitt, for i dag startet den. Hadde en del frost om natta, så jeg vil tippe at det var diesel som var fryst. I dag har det vært mildere, så derfor startet den. Må til å skifte alt som heter dieselfilter og helst tappet tanken. Det kan være at du har noe pakninger som ikke er tett. Du kan prøve å provosere det frem ved å parkere bilen med snuta høyt, og la den stå natta over. Hvis den da er lei å starte, så har du nok luft i systemet. Quote
Tor Didriksen Posted April 20, 2017 Author Posted April 20, 2017 Tror nok problemet er løst, tappet tanken (og der var det mye rart), skiftet begge filtrene (og dem var ikke nye akkurat, slurv av meg selv). Etter dette har den ikke hatt antydning til noe tull (men er jo ikke mange dagene siden heller) Men skal prøve det du sier, bare for å ha det prøvd. Quote
Recommended Posts