Jump to content

Restaurere lorinser felger

Frednaf93

Recommended Posts

Har anskaffet ett sett med lorinser rs1 18' som jeg tenkte å få restaurert. Er snakk om noe lakkskade og for det meste klarlakk som har flasset av. Ikke funnet noen skader som kantkjøring eller lignende som må behandles for min del. Vil beholde den blanke finishen som synes der felgen er dreid med klarlakk over. Har tilgang til sandblåser og lakkutstyr men lite erfaring på dette området enda. Noen som har forslag til fremgangsmåte her ? eventuelt et sted som kan gjøre dette for en ok sum  (fikk tilbud på 6500 for jobben å hel lakkere felgene men da forsvinner den finishen jeg vil ha) kan vel strekke meg opp mot 10 000 om jeg må for et bra resultat.

20170402_233506.thumb.jpg.450102556ebc290cbb53d276bfac9da2.jpg

Tror det er nettopp slike felger Tommern leverte der. Han ble ikke særlig imponert over resultatet.  Men det blir nok uansett bedre enn dem er. Du må være klar på hvor fine du vil ha dem, tenker jeg. Jeg hadde mine Penta der, dem ble fine, men dem ble ikke som nye. Kunne sikkert jobbet litt mer med dem for å kalle dem som nye. Men for all del, jeg ble fornøyd i forhold til hva dem var

Takk, skal ringe og høre med dem. Prøver meg på Oslo felgretting i samme slengen. Hadde vært kjempe å fått disse i fin stand og fått dem på w140'n. Har grublet en ukes tid på hvordan jeg vil ha dem og hva jeg går med på om nødvendig så legger frem tydelig hvordan jeg vil ha dem

Stemmer det Syver sier. Jeg leverte to komplette sett og solgte de etterpå, for jeg var ikke fornøyd.

Har et tredje sett her, om du trenger på begge bila  :lol:

Dette var skuffende lesing , jeg skal efter planen levere min Lorinser felger i Juni mnd. Jeg trodde at Østfold Felgretting er de beste på det , hva nå ?

Jeg har sett noe av det  Østfold Felgretting her på forum og det var jo ganske bra resultat  ?

Det kunne vært strøkent om de ville ha hørt på fornuft. Problemet var at på RS 1 når de kom litt ut på diamantkuttet, gikk felgen i resonans med det resultat at kuttet ble grått. Du har kanskje sett det i en dreibenk når kuttet lager mye lyd og finnishen blir grå?

Jeg prøvde å forklare problemet for sjefen der nede, men han var ikke lydhør for input.  :lol: For meg var resultatet det eneste målet. Jeg hadde gladelig utvikla et verktøy for å dempe akustisk resonans for de kostnadsfritt, men folk som har nesa i været, nytter det ikke å diskutere med.

Når det er sagt, var dette et problem med 18 toms RS 1, og det er ikke sikkert det vil være gjeldende for et annet design. Så det er fullt mulig at du blir fornøyd. De akustike forholden på et design i kombinasjon med størrelse, behøver ikke å gjelde for et annet.

Alt i alt, så solgte jeg unna og kjøpte tredelte smidde Carlsson i steden.  :D