Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

 

Min 300ce fra 1988, men motorskifte en hel del ganger kan plutselig finne på å stoppe..

Får start igjen, etter noen minutter.. om det ikke er for jeg slår av å på tenningen nok mange ganger.

 

Tror jeg oppdaget idag at bensinpumpen ikke går når jeg ikke får start, så snart jeg hører den når jeg vrir på tenninga så starter bilen.

 

Hvor mange biler har lik bensinpumperele som denne ?

Og evnt om noen har vært borti slikt om det kan være noe annet?

 

Bensinpumpe ?

 

Regnr: VF32720

 

 

 

Mvh

Jørgen

Posted

I flg. Mbspecialist er det samme relé til følgende biler:

 

 

    107.041 300SL (107 Sportsvogn 1986-1989)

    124.026 260E (124 Sedan 1985-1990)

    124.026 260E (124 Sedan 1990-1993)

    124.027 260E Lang (124 Sedan 1990-1993)

    124.029 280E / E280 Lang (124 Sedan 1993-1995 E klasse)

    124.030 300E (124 Sedan 1985-1990)

    124.030 300E (124 Sedan 1990-1993)

    124.050 300CE (124 Coupe 1986-1990)

    124.050 300CE (124 Coupe 1990-1996)

    124.090 300TE (124 Stasjonsvogn 1986-1990)

    124.090 300TE (124 Stasjonsvogn 1990-1993)

    124.226 260E 4 Matic (124 Sedan 1985-1990)

    124.226 260E 4 Matic (124 Sedan 1990-1993)

    124.230 300E 4 Matic (124 Sedan 1985-1990)

    124.230 300E 4 Matic (124 Sedan 1990-1993)

    124.230 300E 4 Matic / E300 4 Matic (124 Sedan 1993-1995 E klasse)

    124.290 300TE 4 Matic (124 Stasjonsvogn 1986-1990)

    124.290 300TE 4 Matic (124 Stasjonsvogn 1990-1993)

    124.290 300TE 4 Matic / E300 4 Matic (124 Stasjonsvogn 1993-1996 E klasse)

    126.020 260SE (126 Sedan 1986-1992)

    126.024 300SE (126 Sedan 1986-1992)

    126.025 300SEL (126 Sedan 1986-1992)

    201.029 190E 2,6 (201 Sedan 1983-1989)

    201.029 190E 2,6 (201 Sedan 1989-1993)

    463.207 300GE/G300 (463 Firehjulstrekker 1990- G Model)

    463.227 300GE/G300 (463 Firehjulstrekker 1990- G Model)

    463.228 300GE/500GE (463 Firehjulstrekker 1990- G Model)

 

 

For en pris: 1.348,50(mbspecialist) og 3.198,-(Stjerneservice) Hva koster dette da hos fohandleren?

Er jo bare et relé...

 

Posted

Best å måle om det er pumpen eller releet. Jeg har ikke hatt trøbbel med relé før, men har byttet pumper.

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

 

 

Posted

så snart jeg hører den når jeg vrir på tenninga så starter bilen.

 

Hvorfor skriver du dette da?

 

Hva mener du?

 

Tror vi missforstår hverandre =)

 

 

Bilen kan plutselig stoppe når jeg kjører i 80 km/t ...

svinger bilen ut til siden mens den triller, så prøver jeg å starte noen ganger.. etter ett par minutter starter den opp igjen, og alt som normalt.

 

dette kan skje 2 ganger for dag, eller det kan gå uker mellom.

 

derfor det det ikke lett å skal se om pumpen vil gå under tvangskjøring de 2 minuttene den ikke går.

 

 

etter det jeg hørte idag når den stoppet var at ¨summingen¨ fra bensinpumpen var borte i den perioden bilen ikke startet. vridde tenningen noen ganger av å på, så var den der, og da startet bilen med en gang.

Posted

Det er vel en gjenganger på 124 med dårlige loddiger på diverse. Bensinrele, OVP, CC, osv

Hadde åpna og lodda over før noe kjøp.

 

Er ikke fuelreleet det som det står et turtall på?

Posted

Om pumpen ikke er ny, så hadde jeg byttet den. Det er ålreit pris på ebay og andre steder.

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

 

Ny pumpe står vel på budsjette en gang i år. Men når vet jeg ikke 😁

 

 

Det er vel en gjenganger på 124 med dårlige loddiger på diverse. Bensinrele, OVP, CC, osv

Hadde åpna og lodda over før noe kjøp.

 

Er ikke fuelreleet det som det står et turtall på?

 

Usikker på det med turtall?  Vet det er noe kick down rele som gjør mer enn kickdown 😜

 

Kunne prøvd å skiftet ut til ett jeg har liggende om jeg viste hvilke det var. Vet jeg kan laske mellom 2 i releholderen.. Men husker ikke hvordan det var.

Posted

Min 124 har to pumper, så om det er tilfelle på din og ville jeg sjekket om begge pumpene går. Jeg hadde en del trøbbel med dette rundt 360 000 km og dette ble borte når jeg også fikk byttet pumpe nr 2 (så ikke denne med en gang...).

 

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

 

 

Posted

Min 124 har to pumper, så om det er tilfelle på din og ville jeg sjekket om begge pumpene går. Jeg hadde en del trøbbel med dette rundt 360 000 km og dette ble borte når jeg også fikk byttet pumpe nr 2 (så ikke denne med en gang...).

 

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

 

Må nesten undersøke om det er 2 pumper. kan ikke huske etter jeg skiftet filter en gang i tiden :P

Posted

Min 124 har to pumper, så om det er tilfelle på din og ville jeg sjekket om begge pumpene går. Jeg hadde en del trøbbel med dette rundt 360 000 km og dette ble borte når jeg også fikk byttet pumpe nr 2 (så ikke denne med en gang...).

 

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

 

Må nesten undersøke om det er 2 pumper. kan ikke huske etter jeg skiftet filter en gang i tiden

Har sett noen hvor begge pumpene henger ved filteret, men hos meg var det en pumpe rett ved tanken og en ved filteret.

 

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

 

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...