AndyP Posted April 9, 2017 Posted April 9, 2017 Airmatic synker på venstre side bak etter noen timer med motoren stanset, ved kuldegrader, men aldri ved temperaturer over null grader. Noen som vet hva det kan være? Quote
slippern Posted April 9, 2017 Posted April 9, 2017 Har observert det samme på min.. jeg har bare luft bake, og den synker kun ved visse temperaturer virker det som.. Nå er det mildvær og da holder den seg lengre oppe enn den gjør ved lavere temperaturer... ventil som fjusker pga kondens kanskje? Quote
Khan1 Posted April 16, 2017 Posted April 16, 2017 Du har antagelig en liten luftlekkaskje et eller annet sted. Så lenge luftlekkaskjen er liten så vil den bare synke i kuldegrader. Kan enten være lekkaskje bak ved belgen eller foran der ventilblokken sitter. Prøv å spraye litt såpevann der rørene sitter, bobler det så finner du lekkaskjen. Quote
AndyP Posted April 16, 2017 Author Posted April 16, 2017 Takk for svar! Da skal jeg feilsøke. Hva gjør man dersom det er kondens? Quote
carlsson w211 Posted April 18, 2017 Posted April 18, 2017 når bilen er av, så skal du kunne koble av alle slangene til alle belgene framme ved ventil blokka uten at det skal komme luft ut, den eneste slangen det kommer luft ut av er den slangen som kommer ifra trykktanken bake i bagasje rommet (husker ikke helt, men er bruker vel å være ca 12 bar i denne tanken). kommer det luft ut ifra noen av slangene er det enten ødelagt ventil på belgen, eller en ventil som har frøset pga. f.eks fukt. er det fukt i systemet bør en prøve å få det ut, men er jo ikke sålett. i kompressoren så er det en beholder med sicagel, som skal tørke luften, somofte er sica gelen helt mettet med fukt. og hjelper desverre ikke så mye. vist en orker så kan en sef. ta sund dette å tørke sica gel i stekovnen, men er jo et gris det også. har hørt om folk som har montert ekstra luft tørker på systemet, men aner ikke hvordn de har gjort dette eller hva de har brukt. fukt i systemet kan gjøre mye fannskap, og blir det nok fukt i systemet så kan den ødelegge trykkslangene og du vil få wisit workshop problem pga. lekasje i systemet, enten at kompressoren blir slitt ut eller at lekasjen er så stor at kompressoren slår seg av etter 2 min bruk for å forhindre at den skal øddeleges. ofte kommer det ekstra mye fukt i systemet når det er hull i slangen mellom luft filteret å kompressoren, eller at holder til luft filter er ødelagt. er ikke den beste kvalitet på slangen, og personelig så bruker jeg ikke orginal slange der. har valgt å bruke bensin slanger der, disse er armert og mye bedre kvalitet. det er tidkrevende å vanskelig å feilsøke skikkelig i airmatic systemet uten star, dessverre. edit: dvs at det altid er litt microskopisk rest trykk i luftslangene til belgene, men bilen skal ikke dette ned og det skal ikke sive ut noe luft når slangene er av. er ikke noe farlig å ta av slangen til trykktanken heller, så om en vil så skal en kunne kobble av alle slangene på ventilblokka, og bilen skal ikke sige noe ned, og når alt rest trykket er dumpet så skal det ikke komme ut noe luft ifra noen slanger. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.