C200T 4M Posted April 7, 2017 Share Posted April 7, 2017 Jeg har en C S205 -15 mod med elektrisk åpning/lukking av bakluken ved hjelp av fjernkontroll , sensor under bakfanger , håndtak i bakluken eller innv. bryter. Den har alltid åpnet helt opp, men idag stopper den 90 grader så eg så vidt kommer under med hodet. (Ca. 170cm ) For å få åpnet den helt, må eg ta den videre opp manuelt. Er det noen som vet hva som kan være feil? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PerEivind Posted April 7, 2017 Share Posted April 7, 2017 Hei. Du har sikkert knapp for å lukke bagasjelokket? Denne er såvidt jeg vet programmerbar, slik at du kan programmere luka for å ikke ta oppi skiboks. E-klasse har ihvertfall slik funskjon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C200T 4M Posted April 7, 2017 Author Share Posted April 7, 2017 Hvordan gjøres dette? Står ikke noe i boka. Har en knapp for å stoppe/lukke uten å låse bilen og en for lukking med låsing av bilen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Classic Posted April 7, 2017 Share Posted April 7, 2017 Du har vel nybilgaranti enda? Hadde kjørt sporenstreks til forhandler jeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PerEivind Posted April 7, 2017 Share Posted April 7, 2017 Hvordan gjøres dette? Står ikke noe i boka. Har en knapp for å stoppe/lukke uten å låse bilen og en for lukking med låsing av bilen. Du har ikke den klassiske røde knappen oppi til høyre når luka er åpen da? På min bil må du trykke å holde på denne for å programmere på nytt. Så når luka di ikke går helt opp; trykk og hold på knappen. Da vil luka i beste fall begynne å bevege seg. Når den når toppen, trykk kort på knappen igjen for å fortelle bilen at dette er toppstiling. Håper dette er til hjelp. Hvis ikke ville jeg bare kjørt til nærmeste MB verksted. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C200T 4M Posted April 7, 2017 Author Share Posted April 7, 2017 Har 2 røde knapper oppe til høyre og verkstedet kunne ikke se på det før slutten av mnd😒 For å få hunden ut av hundeburet, må eg heve luka manuelt. Det har vært kriminelt mye salting i år, så kanskje sensorer har tatt kvelden? Er en stempelstang som går inn til motoren oppe til venstre. Regner med det er en sensor der? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megaoctane Posted April 8, 2017 Share Posted April 8, 2017 You can limit the opening angle of the tailgate. This is possible in the top half of its opening range, up to approximately 20 cm before the stop. To open the tailgate fully, pull the handle on the outside of the tailgate again after it has stopped automatically. This does not delete the stored position. Activating To open the tailgate: pull the handle on the tailgate. To stop the opening procedure at the desired position: press the closing button in the tailgate or pull the handle on the outside of the tailgate again. To save the position: press and hold the closing button in the tailgate until two short tones sound. The opening angle limiter is activated. The tailgate then stops in the stored position when opened. Deactivating Press and hold the closing button in the tailgate until you hear a short tone. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C200T 4M Posted April 8, 2017 Author Share Posted April 8, 2017 Ingenting skjer hos meg når eg trykker og holder på knappen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C200T 4M Posted April 8, 2017 Author Share Posted April 8, 2017 2 røde knapper oppe til høyre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C200T 4M Posted April 8, 2017 Author Share Posted April 8, 2017 Hvis eg stopper bakluka lengre nede enn der den nå stopper, så fungerer dette med å begrense åpningen. Men når eg fjerner begrensingen, så går den bare opp til den posisjonen den stoppet på. Vil ikke gå lengre opp uten at eg skubber luka opp. Er det noen verksteder som sjekker slik feil uten å ha flere uker ventetid? Skal Østover på Tirsdag forbi Seljord, men er vel ingen der som har tid nå før Påske...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C200T 4M Posted April 12, 2017 Author Share Posted April 12, 2017 BOS Skien fikset problemet med engang, min forhandler i Haugesund hadde ikke ide.. de hadde for noen uker siden lagt inn nytt programvare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megaoctane Posted April 13, 2017 Share Posted April 13, 2017 Hva var feilen? Programvare feil? Eller mekanisk feil? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C200T 4M Posted April 13, 2017 Author Share Posted April 13, 2017 Hele hjernen for bakluke-systemet måtte om-programmeres. Programvare-feil som de i Tyskland sa var feil oppdatert av verkstedet eg bruker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megaoctane Posted April 13, 2017 Share Posted April 13, 2017 Pinlig feil av teknikeren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts