Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei folkens!

Lurer på om det er mulig å få litt hjelp.

Har en Mercedes w124 400E 1992 og lurer på hvilke felger som passer til bilen da ser jeg spesielt på AMG felger helst 17 tommer. Jeg har kjøpt feil felger en gang og har ikke tenkt å gjøre samme feilen igjen :(. Er usikker på hvilket ET og bredde jeg kan ha på bilen.

Så lurer jeg også på hva bilen kan ligge på i pris pr i dag. Den er så og si rustfri importert fra statene med rundt 60 tusen på telleren og fremstår som veldig strøken... 8)

Mvh John

• 2 weeks later...
Posted

Jeg mener 7,5x17 ET37 originalfelg passer perfekt over bremser og i hjulbuer. Med høyere innpress kræsjer det ofte i bremsecaliperne, med innpress særlig lavere lever hjulbuene farlig..

Posted

På 124 er det vel 225/40 som kler 17"felger best?

Det sto en 420 til salgs veldig lenge å de gikk ned ganske mye for å få solgt den. Det er liksom hverken fugl eller fisk.

Nå som engangsavgiften er veldig redusert er det mulig å ta de inn uten å svi av 2ganger kjøpesummen i avgift. Jeg tok inn en 420 med 80tusen på telleren, å det var en rimelig bil.

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Posted

225/40-17 er for lite til 124, 225/45-17 er "spot on". 235/45-17 går også, men blir veldig tight  uten originalmodifiserte innerskjermer.