diy Posted April 5, 2017 Posted April 5, 2017 Som tittelen sier, har blitt fortalt at dette stemmer. Min tyskimporterte har denne opsjonen. Den er også helt uten understellsbehandling, noe jeg har hørt gjelder all import fra Tyskland. Ble de solgt her i landet med understellsbehandling som standard? Quote
Sven Håkon Posted April 5, 2017 Posted April 5, 2017 Stålplate under motoren var såvidt meg bekjent en option, men understellsbehandling var standard. Quote
KjetilP Posted April 5, 2017 Posted April 5, 2017 481 er stålplate under motor og kassen. Var standard på taxi utgavene. Når kunder ville hente bilene selv på fabrikk, måtte de selv innom firma som tok understellsbehandling. Som regel ble det gjort her i Norge når kunden var kommet hjem. Quote
diy Posted April 5, 2017 Author Posted April 5, 2017 Det jeg tenker på er at hele bunnen er dekket med plastplater. Antok det var dette som var 481. Quote
Sven Håkon Posted April 5, 2017 Posted April 5, 2017 Det jeg tenker på er at hele bunnen er dekket med plastplater. Antok det var dette som var 481. Alle 211er har dette - 481 er stålplate under motor i stedet for plastplate. Quote
diy Posted April 5, 2017 Author Posted April 5, 2017 Mange takk, har aldri hatt bil med plater under karosseriet, men de fleste har hatt plate under motoren, antok derfor at 481 var plastplatene. Har jeg ellers forstått det riktig: Biler solgt i Tyskland ble levert uten understellsbehandling. Biler solgt i Norge ble levert i Norge med understellsbehandling som standard, men BOS-kunder som hentet bilen på fabrikk måtte selv få den behandlet. Quote
Sven Håkon Posted April 5, 2017 Posted April 5, 2017 Jepp - det vil si, understellsbehandling var inkludert selv om bilen ble hentet på fabrikken, men måtte da gjøres etter ankomst Norge (og etter at kunden hadde mottatt bilen). Quote
diy Posted April 5, 2017 Author Posted April 5, 2017 Det var interessant. Hentebiler kan være en potensiell rustbombe, spesielt om de ble hentet på vinteren. Quote
Sven Håkon Posted April 5, 2017 Posted April 5, 2017 Jeg tror ikke det er sååå stor forskjell i realiteten. Da er det større utfordringer med et par løsninger som karosseriet har uansett behandling eller ei. Quote
Sven Håkon Posted April 6, 2017 Posted April 6, 2017 Etter min mening burde rammevangene foran (i hjulbrønnen innenfor opphenget), kanalene samt stålet bak bakhjulene vært utformet bedre - mer spesifikt slik at de ikke samler sand og skitt. Quote
Marevan Posted April 6, 2017 Posted April 6, 2017 Etter min mening burde rammevangene foran (i hjulbrønnen innenfor opphenget), kanalene samt stålet bak bakhjulene vært utformet bedre - mer spesifikt slik at de ikke samler sand og skitt. Om du tenker på bla den sand/salt/leire-hyllen på innsiden av forhjulene så er jeg enig. Jeg har lurt mye på hvorfor den ikke er bedre utformet. Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote
Sven Håkon Posted April 6, 2017 Posted April 6, 2017 Etter min mening burde rammevangene foran (i hjulbrønnen innenfor opphenget), kanalene samt stålet bak bakhjulene vært utformet bedre - mer spesifikt slik at de ikke samler sand og skitt. Om du tenker på bla den sand/salt/leire-hyllen på innsiden av forhjulene så er jeg enig. Jeg har lurt mye på hvorfor den ikke er bedre utformet. Sent from my SM-G920F using Tapatalk Jepp - den er etter min mening fullstendig idiotisk, og vil garantert vært årsaken til flere av disse bilenes undergang i fremtiden. Quote
diy Posted April 6, 2017 Author Posted April 6, 2017 Det har jeg også lurt på, første gang ser det det nevnt. Har noen skrekk-bilder, skal finne de frem... Quote
diy Posted April 19, 2017 Author Posted April 19, 2017 Det første bildet er tatt fremover i venstre hjulbrønn etter at innerskjermen er fjernet og det er spylt rent. Pilen peker på "bassenget". Bilde nr 2. viser at bassenget er tett, vannet etter spylingen står til kanten. Antar dybden er ca 2 cm. Quote
Sven Håkon Posted April 19, 2017 Posted April 19, 2017 Uff, ikke videre bra der nei. Tipper min ser noenlunde lik ut, og at dette nok gjelder de fleste 211er som har gått i Norge en stund.. Quote
ALiland Posted April 19, 2017 Posted April 19, 2017 Det første bildet er tatt fremover i venstre hjulbrønn etter at innerskjermen er fjernet og det er spylt rent. Pilen peker på "bassenget". Bilde nr 2. viser at bassenget er tett, vannet etter spylingen står til kanten. Antar dybden er ca 2 cm. Denne bilen ble solgt som garantert rustfri. Må jo være en easy fiks, bare borre et hull. Quote
Recommended Posts