Jump to content

Recommended Posts

Posted

Som tittelen sier, har blitt fortalt at dette stemmer.  Min tyskimporterte har denne opsjonen.

 

Den er også helt uten understellsbehandling, noe jeg har hørt gjelder all import fra Tyskland.

 

Ble de solgt her i landet med understellsbehandling som standard?

Posted

481 er stålplate under motor og kassen. Var standard på taxi utgavene.  Når kunder ville hente bilene selv på fabrikk, måtte de selv innom firma som tok understellsbehandling. Som regel ble det gjort her i Norge når kunden var kommet hjem.

Posted

Mange takk, har aldri hatt bil med plater under karosseriet, men de fleste har hatt plate under motoren, antok derfor at 481 var plastplatene.

 

Har jeg ellers forstått det riktig:

Biler solgt i Tyskland ble levert uten understellsbehandling.

Biler solgt i Norge ble levert i Norge med understellsbehandling som standard, men BOS-kunder som hentet bilen på fabrikk måtte selv få den behandlet.

Posted

Etter min mening burde rammevangene foran (i hjulbrønnen innenfor opphenget), kanalene samt stålet bak bakhjulene vært utformet bedre - mer spesifikt slik at de ikke samler sand og skitt.

Posted

Etter min mening burde rammevangene foran (i hjulbrønnen innenfor opphenget), kanalene samt stålet bak bakhjulene vært utformet bedre - mer spesifikt slik at de ikke samler sand og skitt.

Om du tenker på bla den sand/salt/leire-hyllen på innsiden av forhjulene så er jeg enig. Jeg har lurt mye på hvorfor den ikke er bedre utformet.

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

 

 

Posted

Etter min mening burde rammevangene foran (i hjulbrønnen innenfor opphenget), kanalene samt stålet bak bakhjulene vært utformet bedre - mer spesifikt slik at de ikke samler sand og skitt.

Om du tenker på bla den sand/salt/leire-hyllen på innsiden av forhjulene så er jeg enig. Jeg har lurt mye på hvorfor den ikke er bedre utformet.

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

 

Jepp - den er etter min mening fullstendig idiotisk, og vil garantert vært årsaken til flere av disse bilenes undergang i fremtiden.

  • 2 weeks later...
Posted

Det første bildet er tatt fremover i venstre hjulbrønn etter at innerskjermen er fjernet og det er spylt rent. Pilen peker på "bassenget".

Bilde nr 2. viser at bassenget er tett, vannet etter spylingen står til kanten. Antar dybden er ca 2 cm.

 

venstre_forkant1.thumb.JPG.eb68087640bcc3accc0859aa4458a245.JPG

07122014746.thumb.jpg.0d230fdb5764c321403f37dc31814f29.jpg

Posted

Det første bildet er tatt fremover i venstre hjulbrønn etter at innerskjermen er fjernet og det er spylt rent. Pilen peker på "bassenget".

 

Bilde nr 2. viser at bassenget er tett, vannet etter spylingen står til kanten. Antar dybden er ca 2 cm.

 

Denne bilen ble solgt som garantert rustfri.

 

Må jo være en easy fiks, bare borre et hull.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...