Haraldmn2411 Posted April 3, 2017 Share Posted April 3, 2017 Hei. Lurer på om det er noen som kan ha svar på et lite problem jeg har med airmaticen på min Mercedes. Fikk opp en feilmelding i displayet med bilde av en bil og en pil opp (indikerer feil med airmatic). Når jeg trykker på hevknappen inne i bilen står det i displayet at bilen hever seg, noe den ikke gjør. Har sjekket sikringene jeg vet om (ved sjåførdør og i motorrom), og har sjekket kabel mellom relé og kompressor. Reparerte et gnag på plussledningen ved knekken i bakkant av frontlykt. Koblet til star diagnos som forteller at det er aktiv feil på relé. Har prøvd reléet til en identisk bil, men feilen er fortsatt som før. Prøvde også å kjøre kompressoren med star diagnos, men fikk opp feilmelding "Error 8600". Kan det være feil med styrestrømmen til reléet? Er det noen som har en ide om hva jeg kan gjøre, eller hva som kan være problemet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simen Malerbakken Posted April 4, 2017 Share Posted April 4, 2017 Når er det det kommer opp ERROR feil melding på Star? Veldig spesielt, men sjekk om kompressoren din er død du. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haraldmn2411 Posted April 4, 2017 Author Share Posted April 4, 2017 Når jeg prøver å kjøre trykk i luftbelger. Har prøvd å tvangskjøre kompressor, å den går. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simen Malerbakken Posted April 4, 2017 Share Posted April 4, 2017 Når jeg prøver å kjøre trykk i luftbelger. Har prøvd å tvangskjøre kompressor, å den går. Sent from my iPhone using Tapatalk Så når du aktiverer kompressor med Star så går den? Hva snakker du om releer for da? Hva sier feilkodene? Hvordan reagerer den på aktiveringer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haraldmn2411 Posted April 4, 2017 Author Share Posted April 4, 2017 ska prøv å forklar det pånytt. jeg har tvangskjørt kompressoren med å koblet direktestrøm til den (bare for å sjekke at den går). så ledningene fra releet til kompressoren er iorden. har også ohmet pluss og jord til kompressor. når jeg kobler stardiagnos til så fortellet den at d e er feil me Airmatic reley. men har prøvd releet til en kompis som har identisk bil me Airmatic (det så ut om hannes rele har vært byttet, for det hadde ikke samme delenr som mitt). men samme feil er der fortsatt. har sjekket alle sikringene (i sikringsboks i motorrom, ved sjåførdør og i dørken på passasjersiden) men alle er iorden. når jeg prøver å kjøre kompressoren med stardiagnos så får jeg opp feilmelding "error 8600". altså, jeg får ikke kjøre testen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simen Malerbakken Posted April 4, 2017 Share Posted April 4, 2017 ska prøv å forklar det pånytt. jeg har tvangskjørt kompressoren med å koblet direktestrøm til den (bare for å sjekke at den går). så ledningene fra releet til kompressoren er iorden. har også ohmet pluss og jord til kompressor. når jeg kobler stardiagnos til så fortellet den at d e er feil me Airmatic reley. men har prøvd releet til en kompis som har identisk bil me Airmatic (det så ut om hannes rele har vært byttet, for det hadde ikke samme delenr som mitt). men samme feil er der fortsatt. har sjekket alle sikringene (i sikringsboks i motorrom, ved sjåførdør og i dørken på passasjersiden) men alle er iorden. når jeg prøver å kjøre kompressoren med stardiagnos så får jeg opp feilmelding "error 8600". altså, jeg får ikke kjøre testen. Hva sier da DAS at neste test trinn er? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts