benz23 Posted March 30, 2017 Posted March 30, 2017 Har en e220cdi 01 mod. Bilen har rust hull på dørstokkene under bakdørene på begge sider. Det er jo ikke påvirket av lakkskader eller sånn, siden det er inni bilen. Vil den 30 års rust garantien gjelde da ?` Bilen har litt lakkrust her og der på dører å panser. Men vil det enda være mulig å få noe dekket på garantien når bilen er 16 år gammel? Bilen er gått 257000km med nesten fullt service hefte. Bilen ble importert i 2004 til Norge. Hvordan gjør man det med sånne garanti saker ? Quote
Rudi Posted March 31, 2017 Posted March 31, 2017 nesten fullt service hefte. Bilen ble importert i 2004 til Norge. Hvordan gjør man det med sånne garanti saker ? De to første linjene her ødelegger nok hele saken. "Nesten" holder sjelden i fht servicehefte. Dørstokk under dør tolker jeg som terskel, et sted som ofte sko dras borti ved innstigning i bil, antagelig et problem. 30 års garanti er fra innside og ut rust, det har vel vært oppe et utall ganger at denne 30 års garantien ikke er verdt stort. Når det er sagt er det INGEN som kan fortelle deg hva utfallet vil bli på et forum annet enn å mene og tro,og være ganske sikker på, akkurat som jeg gjør her. Vil du finne ut av dette tar du med deg bil og servicehefte og tropper opp på nærmeste BOS og spør i mottaket der. Jeg ønsker deg lykke til. Quote
benz23 Posted March 31, 2017 Author Posted March 31, 2017 Nærmeste bos verksted er i Trondheim og jeg bor i Finnmark så er jo langt unna. Det er vel lite sansynelig å få dekket noe på en såpass gammel bil, men hadde vært artig å prøvd. Quote
Eirik Tømmerås Posted March 31, 2017 Posted March 31, 2017 I nord har vi frittstående MB-Verksteder. I sør er det Bertel o.Steen som regjerer. Quote
Recommended Posts