Jump to content

Hva har du gjort på din Mercedes-Benz i dag?


FrodeS

Recommended Posts

Nå er den nye starteren på plass, og bilen går som ei klokke igjen. Deilig! Nå kan jeg få kjørt meg en tur og kjøpe ny snøskuffe før det begynner å snø igjen om en times tid. Den gamle tålte ikke tung, våt snø. Jeg liker det ikke særlig godt jeg heller...  :lol:

 

Med vennlig hilsen, Olaf

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Oops, den startet på første, men bilen ble stående over natta i Drøbak. Det gikk ikke å få start på den igjen, det er tydelig at det er noe feil med startkransen på flexplata bak converteren. Starteren slår mot kransen uten å få tak, så enten er kransen skjev, eller den mangler tenner. Jeg dro ned igjen dagen etter med en skralle med en 27mm pipe (eller 1 1/16"), som passer på bolten som holder reimskiva foran i veiva. Det lot meg dra motoren litt rundt - ca. 1/4 omdr., og da startet den som normalt. Problemene kommer hvis motoren ikke starter på første forsøk, for med kontinuerlig innsprøytning blir motoren sur med én gang. Hvis den ikke starter med en gang på neste forsøk, så er løpet kjørt.

 

Den mest sannsynlige årsaken er at det ødelagte innslaget på den gamle starteren har slitt vekk noen tenner på kransen, for jeg hører at når starteren tar tak uten at motoren starter, så går ikke motoren en full omdreining. Startdrevet blir slått ut igjen, så det er tydelig at et segment er uten tenner.

 

Det som bekymrer meg en del, er at det hang litt olje under huset mellom motor og automatkasse. Fra converteren? Kanskje converteren/flexplate kan være løs, og derfor så skjev at starteren ikke treffer kransen hele veien rundt? Men det ville jeg vel kanskje hørt...  :dontknow:

 

Nå har broderen tatt med en startspray, så med skralle og gass skal jeg ha det gøy til våren kommer, så jeg kan få byttet de ødelagte delene. :D

 

Er det kanskje noen som har en gammel vinterbil å låne bort?

 

Med optimistisk hilsen, Olaf

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

har henta bilen frå verksted.. for å konstantere at service på gearkassen var nødvendig.

mjuk og fin. var jo ikkje noko gale før, men litt hard.

Men 3000 km over 60 000 km skiftet er heller ikkje bra.

dei sa på verkstedet at det ikkje var unormalt at det lukte bittelitt svidd. pga. lameller. då det var normal slitasje.

Men neste gang vil eg prøve å skifte litt før 60 000 km grensa.

 

må seia at det er eit godt verktsted eg holder meg til og gode priser og.

Extra tok dei heller ikkje for å sjekka ein risting i bilen som plager meg litt.(tok kjøretur)

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

I dag har eg skrudd ut spindelen på 123en så den er klar til å få ny bærekule pressa inn forhåpentligvis på mandag eller tirsdag! Gjekk uforskamma lett å demontere, litt under 1 time i rolig tempo! Veldig deilig at ting går glatt, spesielt etter å ha låge på betongen i over 6t igår under bilen, kjenner det på kroppen...ed6ddeaa40a68401a34ce45282aa8293.jpg

 

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

 

Link to comment
Share on other sites

I dag vaska eg mine vinter felger og gå dei eit godt lag voks.

Så var det min fars felger til gl'n hans. Dei var skitne sommer så vinter felger.

Brukte 3 timer på å få dei bra. Og dei var lagra fast hos mercedes. Der dei hadde vaska dei

når dei kom inn.... Det var ikkje vask.det. år kost av lett med våt svamp..og lagd vekk.

 

Måtte til med prikbort. Surfe HD og iron x.

 

Men så måtte minsten få kjøranlitt bil.

 

IMAG0613.thumb.jpg.67eda5350fad96cff588f8cd33bb5bda.jpg

Link to comment
Share on other sites

Etter periodiske startproblemer på 190´n og bekreftelse på at OVP reléet kunne være synderen ble dette tatt ut og åpnet, men ingen loddinger så ut til å være "kalde". Hadde på loddevann og loddet over alikevel. Da ble det fart i gamlingen som startet som den bestandig har gjort. Altså veldig lett :D

Men må nok få tak i et nytt relé da pakningen ikke lenger holder tett, så i løpet av det første året kommer det nok problemer forårsaket av irring.

02.03.89 stod det stemplet på det, så blir jo 30 år til neste år. Kan jo da ikke si meg enig i at dette er en svakhet...

Link to comment
Share on other sites

Har alltid hatt en tradisjon på at 1.mai skal det poleres bil. Men med grått vær, gadd jeg ikke det, så da ble det i stedet montering av senkesett på bruksbilen

 

Ja, det skal jo gjøres det også  :D

 

Hilsen en som fremdeles sitter å ser på sin fine nyinnkjøpte 300tdt,uten å kunne gjøre en eneste ting. Åhhhh... Utålmodig  :bounce:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...