FrodeS Posted March 30, 2017 Share Posted March 30, 2017 Vi fortsetter tråden fra DENNE TRÅDEN her. Den opprinnelige ligger under "medlemmenes forum", som kun betalende medlemmer i klubben har tilgang til. Så, hva har du gjort på din Mercedes-Benz i dag? Eller i går? Eller for noen dager siden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marevan Posted March 30, 2017 Share Posted March 30, 2017 Fikk endelig tid til å løfte inn skinnsetet, og dra opp memory-ledningsnettet. Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted March 30, 2017 Author Share Posted March 30, 2017 Ah, skinnseter er digg. Det føles bare .... riktig ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen F.J Posted March 30, 2017 Share Posted March 30, 2017 beige skinn ! nydelig! bestilte nettop ¨folie¨ med rødbrun tremønster (alla zebano bare mørkere) på som jeg tengte å legge på treverket i min c124 med beige interiør Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted March 30, 2017 Author Share Posted March 30, 2017 beige skinn ! nydelig! Er ikke detta grått, da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen F.J Posted March 30, 2017 Share Posted March 30, 2017 beige skinn ! nydelig! Er ikke detta grått, da? heheheh, beige på pcsjærmen og grått på telefon ! wuups Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted March 30, 2017 Share Posted March 30, 2017 beige skinn ! nydelig! Er ikke detta grått, da? heheheh, beige på pcsjærmen og grått på telefon ! wuups Tror du må kalibrere PC-skjermen din for det er grått på MACen min Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted March 30, 2017 Share Posted March 30, 2017 Flott tiltak Frode. Nå blir det flere som ser at det skjer noe her. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted March 30, 2017 Share Posted March 30, 2017 Gikk over bilen etter vinteren. Rettet litt på eksosanlegget som stadig har slått nedi, skulle gjerne ha vridd litt på midtre del hvis det ikke hadde vært helsveiset, ny strikk til opphenget på bakre potte hjalp litt. Ellers så ser det overraskende bra ut etter en vinter i Oslo, bilen er i store trekk rustrfi under, det er bare hjulbuene som må tas hånd om etterhvert. Hjulbuene var nokså frynsete fra før, og de har ikke blitt bedre av saltet, og hadde litt skarpe kanter her og der. Det ble dekket til med blanke hjulbuelister som jeg ikke liker i det hele tatt, men i nøden spiser jo fanden fluer! Strammet opp et slakt hjullager foran, så over bremser, og leverte så bilen til PKK i morges. Krysser alle fingre! Med vennlig hilsen, Olaf Oppdatering etter PKK: Rust på bakre bremseskiver og dårlig håndbrekk, ellers var alt OK! Jeg har liggende nye skiver, klosser pluss bånd for parkeringsbremsene, så dette går nok bra. Oppdatering 2: Denne tråden ble jo startet i den gamle medlemsutgaven av Hva har du gjort på din Mercedes idag? , men jeg kan jo avslutte den her. For idag hadde jeg andre visning på bilen, og nå er den godkjent for 2 nye år! Jeg skiftet bremseskiver, kalipre og bremseklosser bak, jeg hadde liggende noe nesten nytt fra en huggebil. Den ene kaliperen jeg tok av hadde et fastrustet stempel. Det slappe håndbrekket var nok bare ujustert, for bremsebåndene så helt nye ut, de har nok ikke vært mye i bruk. Etter justering fungerte alt som det skulle. Eneste skåret i gleden var at jeg for andre gang i mitt liv (etter ca. 2 mill. km!) klarte å punktere under prøveturen min for å sjekke bremsene. Jeg så faktisk ikke hva som forårsaket det, men det ble en skikkelig flenge i det ene dekket foran, bare å kaste. Med vennlig hilsen, Olaf 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 30, 2017 Share Posted March 30, 2017 Det er alltid digg når bilen blir EU godkjent. Selv har jeg forsøkt å teste elektriske Recaro stoler. Jeg prøvde for ikke så veldig lenge siden, men batteriet virket tomt. Jeg ladet det en hel dag. Da det var oppladet og ok, prøvde jeg igjen. Hva skjedde da? Bryter gikk i stykker selvfølgelig. Så, litt lynlim kan kanskje være løsningen. Vi får se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted March 30, 2017 Share Posted March 30, 2017 Jeg har elektriske seter i Dodgen min, men det er jo bare jeg som kjører bilen, og jeg har funnet min innstilling en gang for alle. Så bryteren bare støver ned... Med vennlig hilsen, Olaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted March 30, 2017 Share Posted March 30, 2017 Frode, kan du klistre denne tråden? Med vennlig hilsen, Olaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Kåre Isdal Posted April 2, 2017 Share Posted April 2, 2017 har fått skrud meg ned til oljekjølaren i merca. så langt ca 2 kveler og 1 dag...blir vel 2 dager... verksted rekner 2 dager...så eg får vel ta 3-4 dager....men det blir sååå bra!. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted April 2, 2017 Share Posted April 2, 2017 Det er en egen godfølelse man sitter med etter å ha gjort en jobb sjøl, som man vet at ingen kunne ha gjort bedre! Og så sparte du nok til et 14 dagers Cruise attpåtil. :lol: Med vennlig hilsen, Olaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Nygård Posted April 4, 2017 Share Posted April 4, 2017 Mer puss på 420'n Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted April 4, 2017 Share Posted April 4, 2017 Mer puss på 420'n 👍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Kåre Isdal Posted April 6, 2017 Share Posted April 6, 2017 Skrudde på platene under bilen i kveld. No kan eg endelig kjøre til vårdal. Der hytta ligger med Familien. Endelig litt fri til å vera lat. Med god.øl og.conjak med svigers. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted April 6, 2017 Share Posted April 6, 2017 👍 Du har fortjent det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted April 11, 2017 Author Share Posted April 11, 2017 Tatt oljeskift og byttet hjullager høyre bak på TDT'n min. Om noen lurer på om ikke jeg nettopp har byttet det lageret, så stemmer det. Byttet hele "klædden" til et brukt. Nå var det ulyd igjen. Jeg hadde både klædd, bremseskjold og lager liggende, så jeg fikk en kompis til å presse inn nytt i går. Selve byttet tok halvannen time. Ganske grei jobb når en ikke trenger å sloss alt for mye med bolter som sitter fast. Brekket derimot, det blir jeg aldri kompis med. Fikk nå bannet det både fra hverandre og sammen igjen denne gangen også. Og ja, jeg hevet den litt mer etter at bildet ble tatt. Egentlig ganske fin høyde på den sånn den sto der. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted April 11, 2017 Share Posted April 11, 2017 Hatt 190'n på eu-kontroll, null hull Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted April 11, 2017 Share Posted April 11, 2017 Med tanke på hvordan kjøretøya dine ser ut, så var vel ikke det noen stor overaskelse! Grattis i alle fall. Med vennlig hilsen, Olaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted April 12, 2017 Share Posted April 12, 2017 Med tanke på hvordan kjøretøya dine ser ut, så var vel ikke det noen stor overaskelse! Grattis i alle fall. x2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted April 14, 2017 Share Posted April 14, 2017 Er en bruksbil på det kan alltid komme på ting. I dag har jeg byttet en "pinne" inne i kontrollpanelet til setejusteringa, og tatt deler fra div speil for å få et bra inne i bilen. Det jeg hadde vibererte å jeg trodde det var mellom kula å speilet, men det er jo selve kula på armen som er festet i taket som er årsaken til slakken. Inne i bryterene til setejusteringene Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALiland Posted April 14, 2017 Share Posted April 14, 2017 Feilsøkt oss fram til at ene coilen på brors ML er gåen. Tatt skive og klosseskifte på egen, hvor man oppdaget når man skrudde av hjulet at det manglet den øvre bolten som holder nav og demper sammen... Så no blir det å jekke opp bak også og sjekke om det dukker opp noe mer. Morro med ny bil. 😏 Sent fra min HUAWEI GRA-L09 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marevan Posted April 17, 2017 Share Posted April 17, 2017 Sommerdekk på Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts