FrodeS Posted January 24, 2007 Posted January 24, 2007 Ratter rundt i C124 et par dager som ABS-lampa lyser på. Noen som vet hvordan man feilsøker på sånt? Er det noe ala blink-testen på biler med ASD? Denna har ikke ASD. Er en '90 230CE.
Sven Håkon Posted January 25, 2007 Posted January 25, 2007 Jeg lurer også på dette, siden ABS-lampen lyste på delebilen før jeg begynte å demontere (kom på etter at jeg hadde kjørt bilen til Norge), og ved nærmere undersøkelse så viser det seg at dette ikke er koblet til noen diagnoseplugg, kun pluss/minus...
Jørn-Flemming Posted January 25, 2007 Posted January 25, 2007 Det må vel variere litt med modell/årsmodell i så fall? På min 88 W126 er ABS'en koblet til diagnosekontakten og viser f.eks. hvilken sonde som fusker. Simen har diagnostisert dette for meg en gang.
Sven Håkon Posted January 25, 2007 Posted January 25, 2007 Rotet litt rundt i WIS om dette etter innlegget i går, og det ser ut til at 201 og 124 (foruten 500) ikke kom med diagnoseplugg noen gang? Stod bare litt om 129 og 202 der, ikke 126, men det er jo greit å vite at disse har diagnosemulighet - kanskje det går an å bytte hjernen og legge opp ledning til diagnose på f.eks. min?
Alexander Posted January 25, 2007 Posted January 25, 2007 124 kom med diagnoseplugg (men langt i fra alle), men det er den gode gamle blinkkode-testeren fra Bosch som må fram hvis man vil ha lest av noen feilkoder. Jeg har selv lest av feilkoder fra ASD og automatkassa på AMGen jeg hadde via diagnosepluggen. Dog var det ingen tilkobling til ABS enheten her så vidt jeg kan se. The on-board diagnostic connector provides information concerning fault conditions within the CIS-E(5), SRS, EZL/AKR, MAS, Electronic A/T transmission and other computer controlled systems. Up to 34 fault codes concerning CIS-E(5) related problems may be accessed with the use of an impulse counter. Furthermore, 15 additional (MAS) control unit fault codes concerning engine operation may also be extracted at the on-board diagnostic connector. When the start-button on the impulse counter is depressed for 2 to 4 seconds (ignition ON), the impulse counter will begin a impulse readout. The cause of the malfunction(s) will be indicated by the number in the impulse counter window. Fault codes will be displayed in ascending order. If several fault codes are stored, the next fault code will be displayed by pressing the start button again. If no additional fault codes are stored, the first number will reappear. [vedlegget ble slettet av en administrator.]
George Posted June 5, 2007 Posted June 5, 2007 stjeler denne tråden litt jeg.. har vel litt med feilsøking å gjøre ABS'en slår inn og fungerer som forventet, men ABS lyset lyser ikke når jeg vrir nøkkelen til posisjonene der alle lysene skal lyse. lyspæren er byttet, så kan ikke være den. hvorfor lyser den ikke? er bare en filleting, men greit å ha alt på G
MortenE Posted June 5, 2007 Posted June 5, 2007 Har du sjekket pæren du satte inn? Er ikke ukjent att det er feil på nye pærer! Har det vært abs på den kjerra fra før? M.
George Posted June 6, 2007 Posted June 6, 2007 ja testet pæren på midtkonsollen før jeg satte den i.. har ikke vært noe ABS på bilen før, er helt "nytt"..
MortenE Posted June 6, 2007 Posted June 6, 2007 Hmmm.... ja da har du vel glemt en leding en plass da.... M.
ToreBj Posted June 6, 2007 Posted June 6, 2007 Ratter rundt i C124 et par dager som ABS-lampa lyser på. Noen som vet hvordan man feilsøker på sånt? Er det noe ala blink-testen på biler med ASD? Denna har ikke ASD. Er en '90 230CE. Jeg gjetter på at det er et brudd eller et "nesten" brudd i ledningen til venstre eller høyre ABS sensor foran. Det er nok ingen blinktest her. Har du lys i lampa når du står stille etter start? Er det lys i lampa med en gang etter start har du muligens for lav spenning, enten er batterspenningen er for lav (under 11V) eller kanskje det er irr på kontakten til ABS boksen som gjør at spennigen blir lav. Tennes lampa først etter at du gjør 5-10 km/t? Da er dette en indikering på at sensortesten feiler. Testen startes ved lav hastighet. Jeg har fikset to brudd i ledningen til ABS sensorene foran og det kommer vel bare før eller siden avhengig av hvor mye du svinger (ledningene vrir seg hver gang du svinger). Mye parkeringshus kjøring kanskje?
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now