Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har en 2010 W212 350 Cdi 4matic med 270.000 på telleren. Jeg tenker litt langsiktig og tenker at det er nå fremover jeg risikerer at dyre ting ryker. Jeg kunne da i utgangspunktet tenke meg en litt billigere bil, da denne bilen ligger litt i smertegrensa på billånet.

Ser på E-klasse 250 og 220 siden disse er rimeligere. Har også kikka på C-klasse da man kan få en nyere C-klasse for mindre penger enn E-klassen. Hva er de største forskjellene mellom E og C?

R-klasse liker jeg også utseendet på, men hvordan er disse i forhold til feil og problemer? Vurderer også 2006-2008 ML, hvordan er disse?

 

Jeg har ikke den sterkeste økonomien, men klarer meg greit. Trenger en bil med god plass og som kan dra litt henger.

Har i dag 349.000 i lån på 350'n og kunne tenkt meg litt rimeligere bil siden jeg da får frigitt midler til andre ting.

Tenkte makstak på ca 300.000 kr og ca 200.000km.

Jeg digger 350'n og har virkelig ikke lyst til å bytte ut bilen - men fornuften har begynt å få overtaket :(

 

Gode tips og råd tas imot med stor takk!

 

Sent fra min F8131 via Tapatalk

 

 

Posted

Feil bil å låne opp til pipa. Du burde gått for en 2012/2013/2014, 200/220 cdi sedan til rundt 400.000kr med 30-50.000km på telleren. Da snakker vi null vedlikehold flere år frem i tid.

 

Men nå som skaden er skjedd, er det interessant å vite hva du har i månedlige avdrag. Vil anta at det ligger på rundt 6.000kr inkl renter, med nedbetaling over 7 år?

 

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg solgt bilen først. Ikke sikkert du får 349.000kr for den.

Deretter leaset neste bil hvis du kjører 15.000km i året.

Med litt innskudd kan du få nye A4 stasjonsvogn til 3700kr i mnd, dette er inkludert service.

Så kan du bytte til noe annet om 3 år.

Jeg vil anta at med bilen du har i dag eller neste bil du ville kjøpt fortsatt vil sitte med lån i 6-8 år frem i tid. Etter at det er nedbetalt, vil du sikkert selge og kjøpe en ny bil med lån i 6-8 år.

Da er det bedre å lease og ikke ha vedlikeholdskostnader.

Du må dog passe jævlig godt på bilen.

 

 

Hvis det er uaktuelt, så kjøp deg en litt billig bil som har kjørt så lite som mulig.

Volvo V60/V70 eller Audi A4/A6, eller Mercedes C/E. Det er ofte ikke stor forskjell i pris mellom C og E når de er brukt. Du får kanskje 1 år nyere C for samme prisen, og da er E bedre.

Posted

Feil bil å låne opp til pipa. Du burde gått for en 2012/2013/2014, 200/220 cdi sedan til rundt 400.000kr med 30-50.000km på telleren. Da snakker vi null vedlikehold flere år frem i tid.

 

Men nå som skaden er skjedd, er det interessant å vite hva du har i månedlige avdrag. Vil anta at det ligger på rundt 6.000kr inkl renter, med nedbetaling over 7 år?

 

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg solgt bilen først. Ikke sikkert du får 349.000kr for den.

Deretter leaset neste bil hvis du kjører 15.000km i året.

Med litt innskudd kan du få nye A4 stasjonsvogn til 3700kr i mnd, dette er inkludert service.

Så kan du bytte til noe annet om 3 år.

Jeg vil anta at med bilen du har i dag eller neste bil du ville kjøpt fortsatt vil sitte med lån i 6-8 år frem i tid. Etter at det er nedbetalt, vil du sikkert selge og kjøpe en ny bil med lån i 6-8 år.

Da er det bedre å lease og ikke ha vedlikeholdskostnader.

Du må dog passe jævlig godt på bilen.

 

 

Hvis det er uaktuelt, så kjøp deg en litt billig bil som har kjørt så lite som mulig.

Volvo V60/V70 eller Audi A4/A6, eller Mercedes C/E. Det er ofte ikke stor forskjell i pris mellom C og E når de er brukt. Du får kanskje 1 år nyere C for samme prisen, og da er E bedre.

Posted

Jeg har avdrag på ca 4800 kr i mnd på 9 år på denna bilen. Har fått innvilget lån på 500.000 men må da hoste opp 50.000 i egenkapital hos santander til 4900 i mnd i 10 år. Eller DNB på 300.000 uten egenkapital til 3800 i mnd.

 

Kjører ikke så mye som 15.000 i året normalt sett, da jeg er lastebilsjåfør og bilen står hele uka.

Leasing er derfor ikke aktuelt for meg. Heller ikke å kjøpe noe audi/vag-ræl.

 

 

Sent fra min F8131 via Tapatalk

 

 

Posted

Har nå tenkt litt og vurdert litt mer; jeg beholder bilen til den nærmer seg 300.000 km. Det er rundt der den "magiske" grensa på god innbyttepris ligger :) Ellers takk for svar og informasjon :)

 

Sent fra min F8131 via Tapatalk

 

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...