E320CDI_ Posted March 27, 2017 Posted March 27, 2017 Hadde bilen på Automat service på Mercedes for noen mnd siden, de justerte også kassa etter service. Men etter det så har det skjedd 3-4 ganger det at ved i gang kjøring at det ikke skjer stort, Den ruser seg opp, men går nesten ikke forover og hvis jeg stopper og prøver å sette den i revers skjer det ingenting( bare går opp på turtall) samme skjer hvis jeg setter den tilbake i Drive. Men hvis jeg slår av motor'n og lar den stå stille i noen minutter så funker alt igjen som om ingenting har skjedd og da kan alt være bra i lang tid. Så spørsmålet er om noen har vært borti dette problemet før og kanskje kan gi meg en pekepinne på hva det er og hvor mye jeg ca kan forvente hva det vil koste å fikse. Quote
Christian Sørensen Posted March 27, 2017 Posted March 27, 2017 Om du forsøker å kjøre da, bare gir litt mere gass da? Justerer den seg da og blir som den skal være, eller bare fortsetter med høyt turtall? Sent fra min SM-G935F via Tapatalk Quote
E320CDI_ Posted March 27, 2017 Author Posted March 27, 2017 Nei, forsetter bare med høyt turtall. Den første gangen det skjedde vær det akkurat som om den låste seg i et høyt gir for da skjedde det nesten ingenting og turtallet gikk ikke stort over 2000 omdreininger. Den justerer seg ikke før den har stått litt med nøkkelen ute av tenning og da kan det som sagt gå stund før den blir sånn igjen. Har ikke vært så mange gangene den har vært sånn, maks 3-4 ganger på kanskje ca 4 mnd) Quote
Marevan Posted March 27, 2017 Posted March 27, 2017 Få koblet til Star og les ut data. Kanskje det er lagret noe som gir deg en pekepinn på problemet. Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote
mosvid Posted March 28, 2017 Posted March 28, 2017 Hei Hadde det vært meg hadde jeg reist tilbake der jeg tok service på automat kassen. Tydelig de ikke har gjort ordentlige arbeide. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
KennethJ Posted March 28, 2017 Posted March 28, 2017 Jeg ville startet med å få peilet olje på girkassa, slike problemer kan ofte henge sammen med feil oljenivå. Quote
benz23 Posted March 31, 2017 Posted March 31, 2017 sjekk de her tingan ! er det olje i el kontakten på kassa ? sjekk oljenivå ? å tilstand til olje. Oljen skal være så ren som mulig. Er det kobber farget spon eller lukter det brent ? har du et problem. Eller det kan være Styrekort inni girkassen som er gåen. På denne platen sitter det en rundeteller sensor som bruker å gå. Da må hele kortet skiftes. Kortet sitter oppå ventilblokka inni kassa. de kortan bruke å ta kveld på rundt 200000km. Ta feilkoder å feilsøk samtidig manuelt, feilkoder kan være villedene vist det er olje i kontakter. Da kan feilkodene slå ut på flere ting samtidig. fær til en plass med grav eller løftebukk å feilsøk litt selv, Det kan spare deg for mange flerfoldige tusen. Jeg legger til noen youtube linker som forklarer litt om problemene med girkassene og hvordan du kan fikse dette selv. Håper dette er til god hjelp, Hilsen en kar som hadde samme problemene noen år tilbake med en e 220cdi. Quote
E320CDI_ Posted March 31, 2017 Author Posted March 31, 2017 Takk for alle svar :) Fikk tatt diagnose på bilen i dag. Fikk opp kode p1861 på girvelger og 0717 på girkasse Quote
benz23 Posted March 31, 2017 Posted March 31, 2017 høres nesten ut som du har fått olje i kontakten. siden den slår ut flere koder. ta å sjekk om det er olje der. i så fall har du funnet problemet ditt Quote
E320CDI_ Posted March 31, 2017 Author Posted March 31, 2017 Hadde jo vært supert om det var bare det På koden p1861 sto det rear rpm sensors og på 0717 sto det turbine speed sensor . Den siste er vel det styre kortet du nevnte hvis jeg ikke tar helt feil? Så få krysse fingrene for at det bare er olje i pluggen Quote
benz23 Posted April 1, 2017 Posted April 1, 2017 Ser ut som begge de feilkodan går på styrekortet. Men det er nu heldigvis ikke det verste feilen i verden. skifta nylig et sånt styrekort. Tok ca 1,5 tima. eneste minusen er at du må få programert det nye kortet på forhandleren. men ingen sak å gjøre selve skru jobben selv. Quote
E320CDI_ Posted April 1, 2017 Author Posted April 1, 2017 Får først krysse fingrene for at det er så simpelt som olje i kontakten, for er ikke så mye å skryte av mine mekaniske ferdigheter Er jo så typisk at det skulle skje nå som jeg skulle legge ut bilen for salg også. Så får se hva jeg gjør, kanskje jeg legger den ut billigere med problemet. For har ikke så mye penger tilovers akkurat nå, ble endel reparasjoner og div på verksted i forbindelse med Eu kontroll for 2 uker siden, så bilen er jo i topp stad teknisk ellers Quote
KennethJ Posted April 1, 2017 Posted April 1, 2017 Hvis du legger den ut til salgs med en slik feil må du regne med å få en hel del mindre ved salg, såpass at det helt klart lønner seg å utbedre feilen først. Quote
Recommended Posts