Frode Sørensen Posted March 27, 2017 Posted March 27, 2017 Jeg må ha nye sommerdekk til GL450'en i dimensjon 295/40-21 XL. Det som har sittet der siden siden 2013 (produsert i uke 39/12) er Pirelli P-Zero. Det står ikke noe mer, pleier det å stå om det er Rosso? Uansett så opplever jeg at de til tider kan være forholdsvis lite retningsstabile samt at de lett får flat-side. Lurer derfor litt på hvilket merke og dekkmodell dere vil anbefale til bilen, kjører premium bil og vil ha premium dekk, men det er greit å velge riktig når man først skal ut og svi av en pen bunke tusenlapper på gummi.. Quote
Frode Sørensen Posted April 11, 2017 Author Posted April 11, 2017 Da ble det bestilt 4 stk Pirelli P-Zero, regner med å få de på bilen i den første uka etter Påske. Det blir spennende å se hvordan helt nye P-Zero oppfører seg på bilen i forhold til de som har vært med en stund. Jeg fant forøvrig ut at jeg umulig kan ha P-Zero Rosso da de ikke leveres i min dimmensjon/lasteindeks. Quote
cityhopper Posted April 11, 2017 Posted April 11, 2017 Må da være et godt valg det. Er det forresten mye å velge blant i en såpass grov dimensjon? Bestilt på nett eller via dekkforhandler? Sent fra min SM-G920F via Tapatalk Quote
Frode Sørensen Posted April 12, 2017 Author Posted April 12, 2017 Må da være et godt valg det. Er det forresten mye å velge blant i en såpass grov dimensjon? Bestilt på nett eller via dekkforhandler? Sent fra min SM-G920F via Tapatalk De dekkene i samme dimensjon og merke/modell som sitter på nå har vært med i rundt 70.000 km og 4 år, så jeg håper at det vil fungere greit videre med samme løsning ja. Det er en del å velge mellom, men det er fryktelig mange av billig-dekkene som kommer opp når man søker. Det hadde muligens gått helt fint med billig-dekk, men jeg vet ikke om jeg vil ta sjansen på det, premium bil == premium dekk. Et eksempel på utvalget av 295/40-21 er at f.eks. Dekkteam ikke hadde dimensjonen hos noen av sine merker når jeg sjekket med de. Dekkene ble kjøpt hos dekkonline.com og kostet ca. 7.000,- mindre der enn her hjemme på berget. Dette er inklusive det den lokale dekksjappa skal ha for å legge om og avbalansere settet. Quote
MB560 Posted February 15, 2018 Posted February 15, 2018 Da ble det bestilt 4 stk Pirelli P-Zero, regner med å få de på bilen i den første uka etter Påske. Det blir spennende å se hvordan helt nye P-Zero oppfører seg på bilen i forhold til de som har vært med en stund. Jeg fant forøvrig ut at jeg umulig kan ha P-Zero Rosso da de ikke leveres i min dimmensjon/lasteindeks. I år er det min tur med dekk til GL450CDI. 295/40-21. OK erfaring frå fjorårets sesong? Lurer litt på å gå ned til 275/40 eller 265/45 Quote
Frode Sørensen Posted April 11, 2018 Author Posted April 11, 2018 Da ble det bestilt 4 stk Pirelli P-Zero, regner med å få de på bilen i den første uka etter Påske. Det blir spennende å se hvordan helt nye P-Zero oppfører seg på bilen i forhold til de som har vært med en stund. Jeg fant forøvrig ut at jeg umulig kan ha P-Zero Rosso da de ikke leveres i min dimmensjon/lasteindeks. I år er det min tur med dekk til GL450CDI. 295/40-21. OK erfaring frå fjorårets sesong? Lurer litt på å gå ned til 275/40 eller 265/45 Jeg er fortsatt veldig godt fornøyd med disse dekkene. Basert på slitasje så langt så tror jeg nok at jeg havner litt under det forrige eier klarte, men 3 sesonger tror jeg nok at jeg skal kunne få ut av de. Jeg ville ikke gått så mye ned på bredden hvis du har de samme felgene som meg (21x10 mener jeg). Jeg har sett et par biler med 265/45 på de samme felgene og det ser litt smalt ut synes nå jeg. Quote
Recommended Posts