Jump to content

Vurderer for første gang i mitt liv MB - C350

Thlian

Recommended Posts

For aller første gang har jeg fått meg selv til å prøve mercedes, aldri likt mercedes spesielt, mye utseende og syns dem var for ivrige med antall knapper for lenge. Det er ennå et par ting jeg har å utsette på i en C-klasse, eneste som tilfredsstiller er faktisk nye E-klasse. Men det er en annen tid, en annen økonomi.

Har kjørt C klasse og GLC, men mest for å prøve et par motorer.

Men sånn rent prismessig, så kommer C350e veldig gunstig ut. Vi skal lease siden vi skal bygge hus og ikke vil binde kapital.

Hvis det er noen som er godt kjent med bilene, hvordan er fremkommelighet og kjøreegenskaper? Jeg har de siste årene kjørt en 14 modell BMW 320d xdrive og kombinasjon av motor og trekk på alle fire var helt gull. Så jeg er godt vant når alle hjørnene er med på moroa.

Men fruen likte seg så godt bak rattet i en C, at det er den veien det går. Vil høre brukererfaringer, kontra en 250d 4matic for eksempel. Takkar :)

Med dagens hjelpesystemer tror jeg du skal ha problem med å kjenne forskjell på 4matic og bakhjulstrekk i daglig bruk. Når du kommer opp mot grensen, er det selvfølgelig mulig. Når vi snakker opp den siste kneika, forbikjøring i snøslaps, bakkestart med henger på glatta, osv., vil det selvfølgelig være en forskjell. Så selvfølgelig er 4matic best. Men det er også bakdeler: Pris, forbruk, ekstra rep.kostnader og ikke minst at man drar på, i snitt, 50 kg ekstra hele tiden (som du kanskje har brukt for 1-2% av tiden)

Ditt valg.....

Min forrige c-klasse var en C220 stv 2012 modell med bakhjulstrekk. Denne var svært dårlig på vinterføre.

Nå skal det sies at bilen jeg hadde før den var en Volv V70 med framhjulstrekk. I tillegg var nok vinterhjulene noe dårlige. I dag har jeg en C250 stv 4matic og det blir helt noe annet. Skulle jeg måttet velge igjen hadde det helt klart blitt en 4matic.

Hverken hytte på fjellet eller hus på tiurtoppen. Man får vel en 4matic nesten til samme pris som en 350e. Men brukererfaringer med denne bilen og 7 trinns kassa. Prøvde denne kassa i en c200t men der virket den uhyre treg og masete i forhold til kassa jeg hadde på Bmw'en