larsit Posted March 24, 2017 Share Posted March 24, 2017 Hei! prøver å hjelpe en guttunge til en kamerat av meg som har en MB 270 2001 modell. den har understellsnummer: WDB2030161F147245 utfordring er at kjølevifta går for fult, og det kommer opp følgende feilmelding via diagnoseapparat: P1470-008 Charge pressure control open circuit. P0100-001 B2/5 (hot film MAF sensor) the signal voltage is too low. P1636-008 electric suction fan open circuit. luftmassemåler er helt ny kjøpt på mekonomen. noen som har noen forslag til feilsøking? åpen for alle forslag. på forhånd takk Mvh larsit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted March 24, 2017 Share Posted March 24, 2017 Det er ikke helt uvanlig at viftestyringa tuller. Verdt å bytte den å se. En sak på ca størrelse med en stor fyrstikkeske med en kontakt på. Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simen Malerbakken Posted March 30, 2017 Share Posted March 30, 2017 Hei! prøver å hjelpe en guttunge til en kamerat av meg som har en MB 270 2001 modell. den har understellsnummer: WDB2030161F147245 utfordring er at kjølevifta går for fult, og det kommer opp følgende feilmelding via diagnoseapparat: P1470-008 Charge pressure control open circuit. P0100-001 B2/5 (hot film MAF sensor) the signal voltage is too low. P1636-008 electric suction fan open circuit. luftmassemåler er helt ny kjøpt på mekonomen. noen som har noen forslag til feilsøking? åpen for alle forslag. på forhånd takk Mvh larsit Du har trolig fått feil luftmassemåler, det er en mengde typer og tilpassninger, sjekk også etter olje i motorledningsnettet, ofte er det feilen uten at det registreres av diagnose. Kjøleviften har feil enten på temperaturkretsen (jeg vil tro det) kanskje som følge av olje i motorledningsnettet, men også andre årsaker er mulig. For å hindre bilen i å gå varm, kjører styreenheten viften kontinuerlig, med star kan man teste de ulike funksjonene og dermed spare feilsøkningstid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsit Posted April 2, 2017 Author Share Posted April 2, 2017 Hei! takker for svar, etter å ha funnet referanse verdier så ble det målt seg frem til at det var en sikring som var røket. Nå virker den fint igjen Mvh larsit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts