ScubaBear Posted March 24, 2017 Posted March 24, 2017 Har en A-klasse (168) 2001 modell, 170 CDI automat med "automattrøbbel" (lite olje eller defekt). Gått 170 000km. For en uke siden rykket det godt i bilen. Giret låste seg. Stoppet og kjørte videre, fortsatt låst. Har forstått det slik at den nå er låst i 2. gir. Når jeg skiftet mellom P-R-N-D rykket det litt mellom hvert skift. Jeg har ikke turt å kjøre noe, da jeg er redd for at det er for lite olje eller at kassa er ødelagt. Bilen er ikke verdt mye, men tenkte jeg i det minste kunne prøve peile olje og eventuelt etterfylle eller bytte olje på kassa. 1) Hvor får jeg tak i en peilepinne til denne? Helst raskt. (Gjerne uten postordre, og ønsker helst en som ikke koster skjorta) 2) Hva slags olje skal jeg bruke? 3) Kan jeg bare etterfylle olje eller må jeg skifte olje og filter? Quote
ScubaBear Posted March 27, 2017 Author Posted March 27, 2017 Noen som kan hjelpe? (Har forståelse for at det nok ikke er like stor entusiasme for A-klasse. Imildertid må jeg legge til at jeg har vært veldig fornøyd med denne bilen. En perfekt småbil (4-seter), hvor jeg kunne ta ut alle setene og få varebilfølelse.) Quote
Stig Posted March 27, 2017 Posted March 27, 2017 Kan desverre ikke komme med så mye hjelp annet enn at du bør sjekke ut 'Lofty's homepage' / aclassinfo.co.uk , feks denne siden som gyver løs på de vanligste problemene til girkassa. De er ikke kjent for å være så veldig gode disse kassene, og problemene kan være hva som helst. Hadde tidvis problemer med "F" i displayet, var i Oslo da det skjedde, så leverte min bil hos Bergs automatservice for flush, filter og olje. Kosta ikke allverden, og alle girkasseproblemene forsvant! (tregt og hard skifte + sluring + varmgang) Bor du sentralt på østlandet kan Bergs anbefales. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.