Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har vært kunde hos domeneshop.no i noen år, og i forbindelse med at de sendte ut litt nyheter, ble jeg sittende å bla i norske domenenavn. Og der fant jeg jammen w123.no, som nå er blitt mitt for den svimlende sum av kr. 90,- pr år! Jeg forundres jo litt over at det ikke har vært snappet opp før, for mange av de andre modellbetegnelsene som har .no som landskode, er opptatt.

I hovedforumet her har jeg lagt en link med adressene til mange nettsteder som omhandler W123, men jeg vet at det er mange som sliter med både engelsk og tysk tekst i alle de fine beskrivelsene av reparasjoner. Og av egen erfaring er ikke alltid Google Translate brukbart når det gjelder tekniske uttrykk! Det er også et voksende problem at endel utenlandske nettsteder ikke lenger vedlikeholdes, og noen forsvinner også når selskapene som leverer nettjenster skifter eier eller blir nedlagt.

Jeg har tenkt at en godt illustrert, norskspråklig nettside kunne bidra med en samling av tips om vedlikehold, reparasjoner og oppgraderinger av biler i W123-serien. Kanskje en nordisk versjon kan være aktuelt? Forslag og kommentarer mottas gjerne.

Det blir kun tekniske beskrivelser og praktiske løsninger på kjente problemer, og jeg hadde også tenkt å legge dem ut som innlegg her i forumet før jeg samler dem i w123.no. Dette er et prosjekt som vil ta tid...  8)

Det skal absolutt ikke bli noe forum i w123.no, for vi har jo allerede det beste Mercedes-forumet her!  :D

Med vennlig hilsen, Olaf

Posted

Topp tiltak Olaf!

Om du lager en oversikt over sider, så kan du kanskje legge til denne bloggen, som forøvrig har migrert mesteparten av innholdet over hit.

Ellers er jeg heeelt sikker på at du har oversikt over ALT av det internettet har å tilby om w123..  :D (kanskje til og med de nederlandske og asiatiske w123-forumene?  :) :))

Posted
Kanskje legge med en link hit?

Kommer på øverste linje, Frode!  :D  Nåja, nesten ihvertfall, jeg tar gjerne med logoen til klubben også.

Stig, jeg har vært innom den bloggen mange ganger, så den kommer med på link-tråden  her i Hovedforumet også Samling av W123 linker, mange av dem dekker også andre modeller, tråden skal oppgraderes i alle fall. Jeg har ikke oversikt over alt, men tar et sveip med jevne mellomrom, problemet er at jeg glemmer å notere hvor jeg fant dem...  :lol:

Syver, benzgarage.de er jo det store forbildet, men det er jo mange andre bra gjør-det-sjøl-sider også, bl.a. https://www.ifixit.com/Device/Mercedes_W123. (gå til hovedsiden og snus litt rundt, der er det jæ...ig mange bra reparasjonstips for alt mellom himmel og jord!) Noen av de nettstedene som har gode og detaljerte bilder kommer jeg til å kontakte med tanke på å kunne oversette artikkelen til norsk. Så må jeg kanskje trå til med litt reklameplass som takk!

Med vennlig hilsen, Olaf