Jump to content

Recommended Posts

Posted

Takk. var og tok et søk etter at jeg skrev innlegget. Der fant jeg det du skrev håper det er så enkelt som dere sier.

Dere får lese nytt senere.

Posted

Yepp, var ute og startet bilen tok ut sikring nr.17 i 10 sekunder som er til webastoen. Den startet, og da var det som det skal :D :D.

Takk for god hjelp på forumet :D/

Guest Ole Pedersen
Posted

Så heldig du var. Jeg har samme problemet, men hos meg var sikring nr 17 gåen og med det samme jeg satte inn ny smalt den. Noen som har ideer til hvor jeg skal lete?

Er det samtidig noen som vet et verksted i trøndelag som har peiling på dieselvarmere og ikke er utrolig dyre?

Olè

2000 E220CDI

Posted

Webatsoen er jo montert i høyre skjerm, ned foran forhjulet.

Det som står med store bokstaver i monteringsveiledningen til Webasto er at den bør stå høyt i motor rommet og så tørt som mulig.... Vel det var vel det MB trodde at Webasto mente når de satt den der orginalt.

Men dette fører til at kontaktene på toppen som leverer alt alt stryringer kan fylles med vann, noe som gir et dårlig resultat.

Min var slik, og ved demontering av denne manglet 2 av de mm tynne pinnene som gir styringer til Webaston.

Alternativet da er å bytte el-panel på webaston, eller gjøre som meg å demontere den(men da ryker garantien :lol:) så loddet jeg ny ledninger rett på print plate inne i webastoen, men pass på å forsegle den med pakningmasse e.l. etterpå.

Min funker som fy etter det. 

PS det kan være noenganger sikringen ikke er nok for å nullstille, da må du inn med data og resette Webastoen. (helst bruke en web.spesialist,)

Posted

Så heldig du var. Jeg har samme problemet, men hos meg var sikring nr 17 gåen og med det samme jeg satte inn ny smalt den. Noen som har ideer til hvor jeg skal lete?

Er det samtidig noen som vet et verksted i trøndelag som har peiling på dieselvarmere og ikke er utrolig dyre?

Olè

2000 E220CDI

jeg tror nok du må få avlest feilkoder.

enten er det kortslutning i kontakten eller

så tror jeg at styreenheten har kortslutning.

Posted

Jeg var nok ikke så heldig.

den har stoppet igjen, jeg må sikker ut med den. Hver gang jeg prøver å resette den går den litt så er det stopp etter litt.

er det noe som vet om det er mye jobb og skru den ut og event. rengjøre den?

Hadde tenkt at jeg skulle montere tilleggspakken med ur med det samme. Er det noen som har noe erfaring med det?

Guest Ole Pedersen
Posted

Takk for innspill. Jeg skal dra på verksted og få de til å se på den.

Jeg skal også montere ur/ledningssett, har det liggende, men venter bare på Comanden som jeg skal montere samtidig :D Den ligger i tollen i Oslo så det blir nok i løpet av et par dager. Jeg har også kjøpt handsfree opplegg som også skal inn. Det blir nok en del pes å montere alt spesielt siden det må dras ledninger helt bak i bilen også :shock: Får håpe det blir fint vær så det går an å holde på ute :P

Olè

• 3 weeks later...
Posted

Hei da er uret og greiene montert. men uten hell, vameren stater ikke når jeg slår på. ](*,) er den noen som har montert tillegspakken som vet koblingene på varmeren eller om det er noen triks. prøvde å koble fra tillegspakken da startet den med en gang jeg startet bilen. jeg lurer på hvor jeg kobler meg inn på varmeren? #-o de opplysningene  jeg hadde fått var tydligvis feil :cry: :cry:

Posted

Hei. Etter en del feil søking og prøving har jeg nå fått webastoen å funke på uret.

Men så fortsetter problemene :?

Den startet og gikk i et par minutter for så å lage en masse røyk og stoppe. Var i dag på webasto verksted og konklusjonen ble at styre enheten var gåen. den er skiftet nå. ser ut til at funker som bare det nå :P

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...