Blackadder Posted March 19, 2017 Posted March 19, 2017 Hei. som emne sier, så starter bilen min kun på startgass. Har byttet alle glødepluggene ettersom en var defekt, og har normal "glødepluggoppførsel". Under filing, er ikke bilen etter i det hele tatt. Har Star C3, og har lest av en del forskjellige ting. 1. Det første som slår meg, er at det ser ut til at common rail mister railtrykket, bare sekunder etter motoren er stoppet. Har en dyse med gåen kobberring, så kan bekrefte at det ikke var noe trykk inn til dysa da jeg demonterte den. Her er bilde av motoren på tomgang. Når jeg stoppet motoren, gikk "Rail pressure" ned til null på få sekunder. 2. Kjørte også en "Smooth running control", for å lese av eventuelt avvik på dysene. Ifølge Star C3, er ett avvik på +-5 mm3, det som skal til for at dysen skal byttes. Men som bildet viser, er mine verdier nokså normale. Ettersom jeg kan se. 3. Jeg lurer på hvilken stilling denne "lufteventilen" skal ha. Min ser slik ut: 4. Noen ideer om hvordan jeg feilsøker dette? Har ett "leak off" testesett fra biltema liggende i posten. Blir vell neste steg for å forsikre meg om at en dyse ikke er lekk. Quote
slippern Posted March 19, 2017 Posted March 19, 2017 3: Den skulle du ikke ha tullet med.. er en engangsventil for å dumpe railtrykket.. med andre ord den slipper luft inn i systemet.. Har du fyllt filteret med diesel? i såfall er det bare å dra den på starteren i intervaller, den starter til slutt Quote
Blackadder Posted March 19, 2017 Author Posted March 19, 2017 Har ikke tuklet med den. Nettopp kjøpt bilen. Den sto i den stillingen. Er den aktivert? Er det derfor jeg er fri for railtrykk? Quote
Simen Malerbakken Posted March 22, 2017 Posted March 22, 2017 Den ventilen ser åpnet ut, den må byttes. Du må IKKE file i intervaler, dra løs på starter SAMMENHENGENDE i inntil 60 sekunder. Quote
Recommended Posts