Megaoctane Posted March 18, 2017 Posted March 18, 2017 Noen som har erfaring rundt dette, og da med Erik Arnesen Helsfyr. Hva er fremgangsmåten her? Har eksakt 3 mnd igjen. Blir bilen taksert i god tid før innlevering eller etter innlevering? Hadde vært lurt å få taksert på forhånd slik at man kunne fikset feilene billigere eventuelt. Er det noe sted jeg kan få tatt en forhåndstaksering? Hvilket mikropaint/spot repair anbefales i Oslo området i tilfelle man vil ha fikset oppi ting. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 18, 2017 Posted March 18, 2017 Vi leverte tilbake en bil på jobben, å det er ikke måte på hva som blir pirket på. Slitte gulvmatter til 10.000,- virker ikke særlig troverdig. Lakk av tak 7000,- etc etc. Til slutt var prisen lik utsalgsprisen på 70.000,-. Har også hørt om folk som blir trukket fra matte frontemblem. Halo, her er det mye merkelige takseringer. Man stikker ikke fingeren i lufta for å finne en pris Quote
Megaoctane Posted March 18, 2017 Author Posted March 18, 2017 Hmm... Ikke akkurat betryggende. Man hører en del skrekkhistorier, dog firmabiler som eieren selv ikke kjører, er vel de minst tatt vare på. Selgere og NAF sin egen statistikk sier at gjennomsnittet ligger på 10-12.000kr. Quote
KennethJ Posted March 18, 2017 Posted March 18, 2017 Det er mange år siden jeg leverte tilbake en leasingbil, den gangen var det hos Toyota på Alnabru. Bilen hadde en haug av skader, den var rett og slett rundbulka.. De fant mangler for rundt 100k på bilen (en da 3 år gammel Hiace) Vi fikk muligheten til å fikse dette selv, og hadde da bilen en uke eller noe etter leasingperiodens utløp. Resultatet husker jeg fortsatt at ble påkost på 28k. Toyota likte ikke helt at bilen var fri for emblemer ved innlevering, men trakk ikke noe for det. Quote
Wicky Posted March 19, 2017 Posted March 19, 2017 Ring dem og spør. alt annet blir bare synsing. Quote
Megaoctane Posted March 19, 2017 Author Posted March 19, 2017 Det tenkte jeg ikke på Skal ringe på mandag. Quote
CHARLIE Posted March 22, 2017 Posted March 22, 2017 Det tenkte jeg ikke på Skal ringe på mandag. Fikk du svar? Vil tro at taksering skjer etter innlevering, ellers kan jo mye skje mellom taksering og innlevering. Quote
Rudi Posted March 22, 2017 Posted March 22, 2017 Naboen leverte en Avensis for et par år siden. De fikk den polert og shinet før de leverte den, var noe småbulker og annet, men ingen store greier, de hørte aldri noe mer i fht den bilen. Vil tro at mange vil trekke ekstra mye om bilens førsteinntrykk er dårlig, og pirke på ting de ellers ikke hadde tenkt stort over, men dette er synsing Quote
Megaoctane Posted March 22, 2017 Author Posted March 22, 2017 har hatt så mye å gjøre på jobb, så har ikke fått ringt dessverre. Man hører mye rart fra alle parter, men jeg vil tro at det er de verste sakene som havner i media/forumer. Må ta service A4 snart, så jeg tenkte å ta dekkskifte og service samtidig og så ta en prat med bruktbilsjefen der samtidig. det er vel han som skal selge bilen videre etter endt leasingperiode. Har heldigvis ingen bulker eller noe på bilen, og har planer om å få tatt en shine av bilen fra noen på detailersclub. Håper at et-stegs vil holde. få tatt de verste ripene. Har en steinsprut i front og en 0,2*0,2cm i dørterskel bak hvor ungen har kommet nær kanten med småstein under vinterskoene og lakken har flasset av. Får jeg fylt disse med lakkstift og klarlakk og polert over - så er den forhåpentligvis strøken. Eneste som bekymrer meg litt er sommerdekkene. Har masse spordybde, men kantene helt ytterst er bitte litt slitt. kun på forhjul. Skjønner ikke hvorfor - eller om det bare er sånn på AMG biler... Har lagt ved et bilde som kan "lastes ned" for å se forskjellen på forhjul og bakhjul. Quote
Classic Posted March 22, 2017 Posted March 22, 2017 Du bør vel ikke ha noe å bekymre deg over ved det bilholdet du har hatt på denne bilen mister! De må jo ta i betraktning dekkslitasjen bilen har hatt, hvis du har overholdt avtalt kjørelengde. Slapp av, og len deg tilbake i sofaen Quote
Megaoctane Posted March 23, 2017 Author Posted March 23, 2017 Hehe. Takk for oppmuntrende ord. Er nok mer avslappet nedre gang jeg skal levere inn bilen. Første gangen er alltid vanskelig "sa brura"... Quote
ClasT Posted March 23, 2017 Posted March 23, 2017 Under 3mnd'er igjen til at du står uten bil nå da Quote
Megaoctane Posted March 23, 2017 Author Posted March 23, 2017 Har bestilt ny bil 😇 Blir dessverre ikke en Mercedes denne gangen. Blir en VW Passat GTE (leasing). Mercedes har ikke noe som frister akkurat nå. E klasse blir altfor dyr å lease/kjøpe, og den ligner litt for mye på C... C klasse har jeg hatt, og vil ikke lease en C igjen, særlig når facelift er fortsatt 1,5 år frem i tid. A, B, CLA, GLA blir for små. Om tre år skal Mercedes komme med sin EQ serie som jeg kunne tenke meg, så da får GTE bli en ventebil. Forhåpentligvis har de noen fine sedaner i elbil form klare til 2020. Quote
ClasT Posted March 23, 2017 Posted March 23, 2017 Bestilt ny familiebil her også. Ble en Audi A6 Allroad, max utstyrt. Prøvekjørte både nye 5'er + E-klasse. Bil+utstyr + rente 1,99% & fri service gjorde valget enkelt. A6 Allroad med 3.0 V6 og luftfjæring er en kankandes god kombinasjon. Plug-in hybrider med masete liten bensinmotor blir ikke samme følelsen. Og bor ikke i Oslo, så dieselforbud skal jeg nok takle. Vi ses kanskje i VACN da Quote
Megaoctane Posted March 23, 2017 Author Posted March 23, 2017 Hehe A6 Allroad høres ikke galt ut! GTE og A6 er jo forskjellige klasser, og absolutt ikke sammenlignbare. Det viktigste er at man tar hensyn til egen lomme, så man ikke havner på luksusfellen Var litt frem og tilbake mellom A4 og GTE. Men innskuddet var 15.000kr høyere + mnd avgift pr mnd var 1.000kr mer for A4. Da fikk hjernen bestemme og det ble en GTE. Skal bare ha i 3 år, så får vi heller satse friskere neste gang hvis lommeboka tillater det når den tid kommer. Utstyr: Indium grey St Tropez lyst nappa skinn Olive matt tredekor Førerassistentpakke Teknikkpakke med ryggekamera Panoramasoltak Dynaudio soundsystem Nettingvegg Monterey felger Active info display Blir seende noenlunde slik ut: Quote
ClasT Posted March 23, 2017 Posted March 23, 2017 Så fin ut den Gratulerer på forskudd Uansett..nytt er nytt...og for oss som ikke kan/vil skru selv så er det gull verdt hehe Quote
Megaoctane Posted March 23, 2017 Author Posted March 23, 2017 Sant. Nytt er nytt. Når får du A6'en? Pleier VACN å ha treff etc i Oslo? Quote
ClasT Posted March 23, 2017 Posted March 23, 2017 Får den første uken i juli. Så gleder meg. VACN er jo store, så sikkert noe treff i Oslo ja. Quote
Wicky Posted March 24, 2017 Posted March 24, 2017 Kommer du til å snu deg i det du går fra bilen når den er parkert? Og tenke "aaah.... <3 " Quote
Megaoctane Posted March 24, 2017 Author Posted March 24, 2017 Det kommer jeg nok til å gjøre. Har vært en deilig bil å kjøre. Og designet er jo vakkert. Slår fort de andre tyskerne i samme klasse. Men... man blir lei. Eller ihvertfall jeg blir lei etter 2-3 år... Så er ikke heller Mercedes hva det en gang var. Dørene på GTE var blytunge. I C og E er de blitt så lette. Leser også flere og flere tester der nye 5 serie vinner over E på opplevd kvalitet av interiør etc. Har ikke prøvd nye 5 serie, bare sett den på Gardermoen i avgangshallen. For meg er det ren idioti av BMW å bygge en bil i 600.000kr klassen der ryggekameraet er synlig bak og utsatt for slaps og regn... Håper el bilene til Mercedes er noenlunde bra, men kommer de andre med bedre/penere EL biler, så blir det ikke mercedes igjen på meg. merker på meg selv at jeg ikke er lenger så "merke bevisst". Har vel noe med at Mercedes sjarmen forsvinner mer og mer fra bilene. Den stjerna på panseret burde de aldri fjernet. Nye S klasse med AMG styling og den stjerna på panseret -> for en designperle. Quote
ClasT Posted March 24, 2017 Posted March 24, 2017 Eneste "skikkelige" Mercedes igjen er S. Var innom BOS idag og så en S 63 inne til service. Det er skikkelige saker. For min del kommer jeg aldri mer kjøpe/lease en B-klasse, når man kan få andre biler til 100k under, og gjør fortsatt samme jobben, om ikke bedre. Når jeg kjører nye Golf på jobben, og den går mye mer stille på E6 i 120 km/t så må betaler jeg ikke masse penger for å få stjerne på rattet. Den "tunge" Mercedes følelsen jeg hadde i CLS'n finner jeg heller ikke i nye E. Ting blir for glattpolert, og når den E-klassen jeg prøvde har en strikkmotor bensin under panseret så blir hele opplevelsen ikke noe spesielt. Så å bli opphengt i et merke er lite smart, prøv det som er der ute Quote
Classic Posted March 24, 2017 Posted March 24, 2017 Blir nok å beholde 211'n en gooood stund til fremover, til MB får noe skikkelig med stjernen på panseret. Ikke en exclusive-utgave som bare er lagd "for å ha stjernen på panseret tilgjengelig". Skal inn på service til uka med den på BOS, så får vel en titt i lokalet igjen. Da blir det å titte på brukte Mercedeser med sjarm Her forleden dag prøvde jeg hos BOS en Designo og AMG-utstyrt GLE 350e Coupe, og det er faktisk den Mercedesen som har imponert meg mest (har snart prøvekjørt hele modellrekken som markedføres i dag, inkl. 3 forskjellige 213-biler). Setene i de nye A, CLA og GLE-bilene er rett og slett forferdelige å sitte i. Jallaplastikk i interiøret er jeg heller ikke noe fan av. Jeg ser absolutt hva dere mener ang. value for money. Jeg kunne godt tenke meg å kjøpe siste utgave av Golf, men 211'n er en tung landeveiscruiser jeg har blitt litt for glad i. Den nye A6'en er griselekker ClasT, du har mye å glede deg til. Quote
Megaoctane Posted March 24, 2017 Author Posted March 24, 2017 A6 har kule blinklys. Nye E klasse stv synes jegikke noe om. 212 var mye tøffere. Faceliften av 212 er pent overalt utenom fronten. Rare lykter og mangel på stjerna ødelegger. A6 er hvassere. Quote
Classic Posted March 24, 2017 Posted March 24, 2017 Liker den feidingen av blinklys ja. Så det først på en A4 for litt siden. Utrolig kult Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.