Jump to content

Norge har fått flere klubber. Labert aktivitetsnivå

_s_y_v_e_r_s_e_n_

Recommended Posts

Hei

En på jobben kom i dag med et flygeblad fra en nyoppstartet mb klubb i Norge.  Er klubben forbredt på konkurranse her? Merker allerede det er blitt betraktelig mindre aktivitet her i klubben.  Det kan selvfølgelig skyldes flere ting, men nå har jeg vel vært her i rundt ti år, og aldri opplevd mindre aktivitet.  Noen tanker rundt dette?

Facebook er nok den store stygge ulven her.

Er medlem i MBKN og det forumet er helt dødt, alt foregår på Facebook... Der i gården diskuteres det samarbeid om forum med denne klubben.

Ja, har lenge fått med meg samarbeidstankene rundt MBKN og MBE gjennom Bulletinen blant annet. Men MBKN har aldri hatt noe aktivt forum. Men her har aktiviteten vært formidabel. Er det kanskje mindre betalende medlemmer i år kontra før? Ser Facebook tar over mye. Men så lite aktivitet det har vært her på forumet siden høst, har jeg aldri opplevd før. Det ser ut som det bare blir mindre og mindre  :?

Aktiviteten på forumet går nok ned. Forum taper dessverre for facebook. Synd, for facebook holder mye lavere kvalitet. Det største problemet er at alt som blir postet på facebook i dag, er glemt i morgen, eller senest dagen deretter. Det er ingen som har noe oversikt, det er knapt mulig å søke (må bruke pc), og ingen som tar noe særlig ansvar. Klubben ellers hadde et ganske høyt aktivitetsnivå i fjor. Hovedstyret sto for både vintertreff, landstreff, vålertreff og tysklandstur. Klubben endte 2016 med det høyeste antall medlemmer noen gang, og målsetningen er selvsagt enda flere i år. Vi fortsetter å sende ut visittkort sammen med MB Tidende, og håper folk deler dem ut.

Antar jeg vet hvem som har delt ut flygeblader. Det er i såfall en gjeng som var veldig aktive i lokallag Oslo, men gikk ut og startet sin egen klubb da de ikke fikk tatt over hovedstyret. Flinke folk, men jeg er litt usikker på hvordan du mener vi skal møte konkurransen. Vi gjør det vi gjør, og gjør så godt vi kan. Dessverre sliter vi med at det er vanskelig å få aktive folk som kan bidra i de forskjellige styrene. Selv har jeg jobbet frivillig for klubben i noe sånt som 13 år. Jeg har unger på 17 år, 7 år og 3 mnd., jeg har gjort et enormt prosjekt på huset, bygget garasje, tatt meg av diverse fritidsaktiviteter, full jobb, eget firma i tillegg til jobben osv.. Jeg trekker meg litt forsiktig tilbake og ut av hovedstyret nå, men kjenner jeg er litt skuffet over hvor laber interesse det er fra andre til å bidra. Det skyldes gjerne på dårlig tid. Den kjøper jeg ikke helt.

Vi trenger flere som kan være med og få ting til å skje, både lokalt og nasjonalt.

Du er en av svært få jeg vet om som er både engasjert og entusiastisk på en gang. Det pågangsmotet du har tar jeg av meg hatten for. Jeg har vært med like lenge som du har vært leder, og jeg har ikke alltid vært enig, men har alltid syntes du har gjort en formidabel jobb og innsats!  Synd du trer av for å være helt ærlig. Ikke fordi andre ikke kan gjøre en god nok jobb for klubben,  men det er få som gidder å fortsette der andre kanskje gir opp. Selv er jeg med i dem fleste klubbene, men jeg vet ikke om jeg vil være like aktiv i tiden fremover som jeg har vært til nå. Mye skyldes andre prioriteringer.  Dette er nok også gjeldende for flere. Nettet har forandret seg betraktelig, og det gjelder å prøve å henge med i svingene skal man ha noe utbytte av det. Spørsmålet blir om det vil bli mye av det samme man vil komme til å betale for. Hver klubb bør ha sin signatur. Hva den går ut på må hver klubb selv bestemme,  men det er ikke tvil om at det er en kontinuerlig oppgave å ta vare på dem medlemmene man har nå som andre nettsamfunn tar mye oppmerksomhet. Igjen, takk for innsatsen du har gjort! Håper neste henger med (hvem det nå blir?) og drar lasset i samme retning

En klubb som denne er så aktiv som medlemmene gjør den, ingen kan stå for å lage klubb for de som ikke vil være med.

Hvem som overtar etter Frode blir opp til årsmøtet å vedta, skulle noen føle på kallet så er det garantert mulig å få plass.

Som Frode er inne på er det mange som ønsker noe av klubben, men veldig få som er villig til å gjøre noe for den, derfor trenger vi alle gode krefter og nettopp du som leser dette trengs.

Aktiviteten på forumet går nok ned. Forum taper dessverre for facebook. Synd, for facebook holder mye lavere kvalitet. Det største problemet er at alt som blir postet på facebook i dag, er glemt i morgen, eller senest dagen deretter. Det er ingen som har noe oversikt, det er knapt mulig å søke (må bruke pc), og ingen som tar noe særlig ansvar. Klubben ellers hadde et ganske høyt aktivitetsnivå i fjor. Hovedstyret sto for både vintertreff, landstreff, vålertreff og tysklandstur. Klubben endte 2016 med det høyeste antall medlemmer noen gang, og målsetningen er selvsagt enda flere i år. Vi fortsetter å sende ut visittkort sammen med MB Tidende, og håper folk deler dem ut.

Antar jeg vet hvem som har delt ut flygeblader. Det er i såfall en gjeng som var veldig aktive i lokallag Oslo, men gikk ut og startet sin egen klubb da de ikke fikk tatt over hovedstyret. Flinke folk, men jeg er litt usikker på hvordan du mener vi skal møte konkurransen. Vi gjør det vi gjør, og gjør så godt vi kan. Dessverre sliter vi med at det er vanskelig å få aktive folk som kan bidra i de forskjellige styrene. Selv har jeg jobbet frivillig for klubben i noe sånt som 13 år. Jeg har unger på 17 år, 7 år og 3 mnd., jeg har gjort et enormt prosjekt på huset, bygget garasje, tatt meg av diverse fritidsaktiviteter, full jobb, eget firma i tillegg til jobben osv.. Jeg trekker meg litt forsiktig tilbake og ut av hovedstyret nå, men kjenner jeg er litt skuffet over hvor laber interesse det er fra andre til å bidra. Det skyldes gjerne på dårlig tid. Den kjøper jeg ikke helt.

Vi trenger flere som kan være med og få ting til å skje, både lokalt og nasjonalt.

Du kommer til å bli savnet for den jobben du har gjort.

Selv lar jeg medlemsskapet nå løpe ut da jeg ikke trenger det i like stor grad som tidligere, da vi som kjent kvitter oss med 211´n, og 201 er så stabil og billig i forbruk av deler at jeg ikke lenger behøver rabattene, og jeg handler dessuten mesteparten av det jeg trenger hos eurodel.no. Der velger man kvaliteten selv, og jeg kjøper bare merkevarer.

Bare for å ha det sagt, så kommer nok ikke jeg til å bil helt borte fra klubben. Jeg har sagt jeg tar ansvar for resten av MB Tidende ut året (minst), kommer nok til å bidra litt før og under neste vålertreff, og har signalisert at jeg muligens ser for meg å jobbe mer med lokallag Oslo senere. Kanskje jeg til og med får lov å være litt moderator på forumet her også :-) .

Jeg håper folk ser på klubben som mer enn bare en samling av rabattavtaler man kan få bruk for. Vi trenger alle medlemmene vi kan få, om vi skal få forhandlet gode avtaler, og få ting til å skje. Vi trenger at folk møter opp på treff og bidrar til å skape et aktivt miljø, der man kan treffe likesinnede bilidioter og kanskje nye venner. Der man kan få tips og triks om hvordan ting gjøres, og dele erfaringer. Jeg har vært medlem nesten helt fra starten av, og har utrolig mange gode erfaringer og minner fra de årene som har vært hittil. Flere av de jeg i dag kaller mine beste venner, er folk jeg har truffet gjennom klubben. Jeg kan ha kundemøter på Jæren (og skjønne nesten alt de sier) etter mange landstreff sammen med Stavanger-gjengen, da jeg var i Bryllup der borte, ble vi hentet på flyplassen og fikk låne bilen til Sven Håkon, får jeg noe plunder på Sørlandet, så ringer jeg Morten eller Christian, da garasjen skulle bygges, hyret jeg inn Eivind Soltvedt, trenger jeg deler eller lurer på hvordan noe funker, så ringer jeg Simen. Alle disse, og mange flere har jeg blitt kjent med gjennom klubben. For min del er det mye mer verdt enn rabattavtalene vi har, selv om de også er greie å ta med seg.

Er ikke et ukjent problem, var før medlem av vacn.no når jeg eide VAG.. Der var aktivitetsnivået svært høyt, med mange tusen aktive brukere, men etter at facebook kom mer og mer på banen, så ble aktivitetsnivået betraktelig lavere...

Vi får lage en slags forum-integrasjon i facebook :)

FB er in i tiden, men hvor lenge?

Det blir vel som internett var spådd i starten? En flopp :lol:

Ja, akkurat, ingen kan si. Men på FB vil du være avhengig av at eierene fortsetter driften, du blir underlagt eierens pk-nykker for sensur, du lever i konkuranse med neste hotte ting, osv

Mens et forum har du mer eller mindre total kontroll over selv.

FB er in i tiden, men hvor lenge?

Det blir vel som internett var spådd i starten? En flopp :lol:

Ja, akkurat, ingen kan si. Men på FB vil du være avhengig av at eierene fortsetter driften, du blir underlagt eierens pk-nykker for sensur, du lever i konkuranse med neste hotte ting, osv

Mens et forum har du mer eller mindre total kontroll over selv.

Er fullstendig enig i at forumet her er bedre på alle måter enn FB.

Føger Consul/Granadaklubb litt og de har visst flyttet all aktivitet til FB, jeg synes synd på de som skal søke etter f.eks tekniske problemer der... "Liker" Mercedes-Benz entusiastklubb også på FB og der skjer det heldigvis lite annet enn opplysninger, foreløpig.

Er det diskutert noe i klubben om samarbeid om forumet med MBKN? Karene der er imponert over aktivitetsnivået her.

Er det diskutert noe i klubben om samarbeid om forumet med MBKN? Karene der er imponert over aktivitetsnivået her.

Absolutt. Selv om det ikke er synlig, så har forumet her fått en egen kategori for MBKN. Foreløpig ikke i bruk til stort, men vi har en del dialog med MBKN om samarbeid.