toreav Posted March 13, 2017 Posted March 13, 2017 Fikk i desember den ville ideen om jeg ville ha privatbil istedenfor firmabil. Valget falt (etter statsbudsjettavtalen) på en C63Ts Bilen står nå klar i Stuttgart og blir hentet ut den 13. April fra fabrikken. Bilen er i designo Iridium Silver Magno med AMG nattpakke. Vanskelig måned som gjenstår nå... Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
Megaoctane Posted March 13, 2017 Posted March 13, 2017 Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit!!!!!!! Quote
Thomas Madsen Posted March 14, 2017 Posted March 14, 2017 Skulle det passe dårlig for deg så kan jeg godt dra ned og hente den opp for deg, da får du samtidig sjekket om den klarer topphastigheten Quote
cityhopper Posted March 14, 2017 Posted March 14, 2017 Oj oj, gratulere med flott familiebørse - knalltøff bil! Skjønner at ventetiden føles lang he he... Quote
Frodeb Posted March 14, 2017 Posted March 14, 2017 Gratulerer med fantastisk rå bil! Sent fra min SM-G935F via Tapatalk Quote
Hans Kåre Isdal Posted March 14, 2017 Posted March 14, 2017 Skulle det passe dårlig for deg så kan jeg godt dra ned og hente den opp for deg, da får du samtidig sjekket om den klarer topphastigheten Nei du eg henter den for deg eg.,,..heh digg sak ja. dette er bil eg aldri kommer til å eige. men gjerne kjøre. MEN trur at toppfarten bør vente til etter litt innkjøring tomas. hehe. liker ordet amg natt pakke. Quote
toreav Posted March 14, 2017 Author Posted March 14, 2017 Takk for gratulasjonene Gleder meg som en liten unge nå! Forstår ikke helt hva som venter der nede enda... Desverre fin innkjøringsprosess på 1 500 km. -Ikke over 4 500 rpm -Ikke kickdown -Ikke full gass -Ikke over 140 km/t (!!!!!!!!!) Dette er nok slik av juridiske grunner og litt mtp bakdifferensialen som har olje som må byttes etter 3 000 km. Dere kan tro jeg synes det var gøy når jeg fant ut at bilen ble klar 4 uker før tiden! Desverre fikk jeg en overraskelse i forrige uke da jeg skulle fylle inn passinformasjonen min siden jeg planla tur ned neste uke. Passet gikk ut 5 februar i år på dato... Første ledige time for pass som jeg kunne ta var 28. Mars... Siden norske konfiguratoren har vært død nå så snekret jeg sammen bilen i den svenske. M1173607 kan legges inn på http://www.mercedes-benz.se/content/sweden/mpc/mpc_sweden_website/sv/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/c-class/s205/configurator/configurator_s205.html Quote
Frodeb Posted March 14, 2017 Posted March 14, 2017 Fordelen er at du er ferdig med innkjøringen til du kommer hjem. Sent fra min SM-G935F via Tapatalk Quote
toreav Posted March 14, 2017 Author Posted March 14, 2017 Fordelen er at du er ferdig med innkjøringen til du kommer hjem. Sent fra min SM-G935F via Tapatalk Sånn ca rett ved Uddevalla Quote
Frodeb Posted March 14, 2017 Posted March 14, 2017 Fant du ut av vinterdekk eller tar du det senere? Sent fra min SM-G935F via Tapatalk Quote
toreav Posted March 14, 2017 Author Posted March 14, 2017 Fant du ut av vinterdekk eller tar du det senere? Sent fra min SM-G935F via Tapatalk Jeg fikk ett kanontilbud gjennom jobben på ett sett med Brabus Monoblock F felger i 19" Ferric Grey Dekk ble 245/35/19 Hakka R2 foran og 255/35/19 Hakka R2 bak. Det var vanskelig å finne dimensjonene fra sommerdekkene og kvalitetsdekk. Fulgte heldigvis med komplett spacer sett til brabusfelgene med TUV papirer Quote
BenzBølla Posted March 14, 2017 Posted March 14, 2017 Konge! Vi kan jo snarte starte en egen liten klubb innenfor klubben her, med bare 205 C63. Er vel oppe i 3 her nå... God tur til Sindelfingen! Jeg drar i juni/juli... Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
Thomas Madsen Posted March 15, 2017 Posted March 15, 2017 Kjører om syd Tyskland for å være sikker på at innkjøringa er i orden... Skulle det passe dårlig for deg så kan jeg godt dra ned og hente den opp for deg, da får du samtidig sjekket om den klarer topphastigheten Nei du eg henter den for deg eg.,,..heh digg sak ja. dette er bil eg aldri kommer til å eige. men gjerne kjøre. MEN trur at toppfarten bør vente til etter litt innkjøring tomas. hehe. liker ordet amg natt pakke. Quote
toreav Posted March 15, 2017 Author Posted March 15, 2017 Kjører om syd Tyskland for å være sikker på at innkjøringa er i orden... Skulle det passe dårlig for deg så kan jeg godt dra ned og hente den opp for deg, da får du samtidig sjekket om den klarer topphastigheten Nei du eg henter den for deg eg.,,..heh digg sak ja. dette er bil eg aldri kommer til å eige. men gjerne kjøre. MEN trur at toppfarten bør vente til etter litt innkjøring tomas. hehe. liker ordet amg natt pakke. Kanskje en viss ring hadde passet bra 🤣 Lurer på hva det koster å få kjøre litt på rudskogen? Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
Tor Anton Posted March 15, 2017 Posted March 15, 2017 Å kjøre på Rudskogen koster ikke all verden. Trackday og sportsvognklubben har ofte kjøring. Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote
toreav Posted March 15, 2017 Author Posted March 15, 2017 Konge! Vi kan jo snarte starte en egen liten klubb innenfor klubben her, med bare 205 C63. Er vel oppe i 3 her nå... God tur til Sindelfingen! Jeg drar i juni/juli... Sent from my iPhone using Tapatalk Fikk du mailen om hengerfeste? Fant igår ut av gjennom å se på den svenske konfiguratoren at du kan få tilhengerfeste til 2016 modell og utover. Siden min er ferdig er det litt sent, men du får kanskje lagt det på? Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
hlieberg Posted March 16, 2017 Posted March 16, 2017 Grattis, blir ikke stort råere enn dette Nå er jo MB alene om V8 i denne klassen, siden både M3/M4 og nye RS4 har 6'ern Sent fra min D5503 via Tapatalk Quote
Classic Posted March 16, 2017 Posted March 16, 2017 Grattis, blir ikke stort råere enn dette Nå er jo MB alene om V8 i denne klassen, siden både M3/M4 og nye RS4 har 6'ern Sent fra min D5503 via Tapatalk Må man ikke opp til S-klasse for å få V8 på Mercedes også nå da? Quote
toreav Posted March 16, 2017 Author Posted March 16, 2017 E63s 4M+ har samme blokk men med 612 hk Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 16, 2017 Posted March 16, 2017 It`s my dreamcar! :thumbright: :thumbright: :thumbright: Quote
BenzBølla Posted March 16, 2017 Posted March 16, 2017 Grattis, blir ikke stort råere enn dette Nå er jo MB alene om V8 i denne klassen, siden både M3/M4 og nye RS4 har 6'ern Sent fra min D5503 via Tapatalk Må man ikke opp til S-klasse for å få V8 på Mercedes også nå da? C63 har fortsatt V8 Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
Recommended Posts