Dagis Posted March 13, 2017 Share Posted March 13, 2017 Ifm feilsøking har jeg skrudd ut kaldstartventilen, i tilfelle den ikke slipper gjennom bensinen slik som den skal. 1-Kan jeg demontere den enda mer, eller er det greiest å stoppe der jeg er nå, og la den stå i bløt? (se bilde) 2-Hvis jeg kobler den til kontakten mens motoren er kald, kan jeg da bedrive visuell feilsøking på ventilen når tenning vries om? Skal det fr.eks sprute bensin ut av dysa, eller skjer det kun når man `filer`? Jeg har CRC og lakktynner tilgjengelig, mulig lakktynner bør unngåes..? Fint om noen har innspill. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted March 13, 2017 Share Posted March 13, 2017 Du kan jo sette på et rør, fylle det med bensin å så sette strøm på den mens du blåser med trykkluft i røret. Aldri hørt om noen som har gått problemer med de dysene. Denne får strøm via bensinpumpereléet, de derimot hender at ikke funker som de skal. Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted March 15, 2017 Share Posted March 15, 2017 Det er vel litt forskjellige nummere på bensinpumpereléet på W123 og W124, men de er ganske like, og det er overraskende mange funksjoner knyttet opp mot reléet. Du kan lirke det opp med to lommeknivblader e.l. Du kan se hva hvordan 'kalde' loddepunkter i et av mine så ut her: http://www.mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=53474.msg454971#msg454971 Med vennlig hilsen, Olaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dagis Posted March 15, 2017 Author Share Posted March 15, 2017 Jeg hadde ute bensinpumpereleet tidligere i prosessen, og erstattet det med et annet jeg hadde liggende. Her er et bilde av det som ble byttet ut: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dagis Posted March 15, 2017 Author Share Posted March 15, 2017 Jeg putta "sugerøret" i crc-munnstykket,stappa det så langt inn i kaldstartventilen som jeg kom, og spylte i vei. Bilen starter lettere nå,trenger ikke file like mye for at motoren skal ta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.