Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ifm feilsøking har jeg skrudd ut kaldstartventilen,

i tilfelle den ikke slipper gjennom bensinen slik som den skal.

 

1-Kan jeg demontere den enda mer,

eller er det greiest å stoppe der jeg er nå,

og la den stå i bløt? (se bilde)

 

2-Hvis jeg kobler den til kontakten mens motoren er kald,

kan jeg da bedrive visuell feilsøking på ventilen når tenning vries om?

 

Skal det fr.eks sprute bensin ut av dysa,

eller skjer det kun når man `filer`?

 

Jeg har CRC og lakktynner tilgjengelig,

mulig lakktynner bør unngåes..?

 

Fint om noen har innspill.

rsz_dsc01533.thumb.jpg.330c16c2fc9997a282c60c8218b61dd3.jpg

Posted

Du kan jo sette på et rør, fylle det med bensin å så sette strøm på den mens du blåser med trykkluft i røret. Aldri hørt om noen som har gått problemer med de dysene.

Denne får strøm via bensinpumpereléet, de derimot hender at ikke funker som de skal.

 

Sent fra min D5803 via Tapatalk

 

 

Posted

Jeg hadde ute bensinpumpereleet tidligere i prosessen,

og erstattet det med et annet jeg hadde liggende.

Her er et bilde av det som ble byttet ut:

rsz_dsc01534.jpg.37fa7e7083c692cf786b9791ba0ed7f8.jpg

Posted

Jeg putta "sugerøret" i crc-munnstykket,stappa det så langt inn i kaldstartventilen som jeg kom,

og spylte i vei.

Bilen starter lettere nå,trenger ikke file like mye for at motoren skal ta.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...