Jump to content

W124 m102 - kaldstartventil


Dagis

Recommended Posts

Ifm feilsøking har jeg skrudd ut kaldstartventilen,

i tilfelle den ikke slipper gjennom bensinen slik som den skal.

 

1-Kan jeg demontere den enda mer,

eller er det greiest å stoppe der jeg er nå,

og la den stå i bløt? (se bilde)

 

2-Hvis jeg kobler den til kontakten mens motoren er kald,

kan jeg da bedrive visuell feilsøking på ventilen når tenning vries om?

 

Skal det fr.eks sprute bensin ut av dysa,

eller skjer det kun når man `filer`?

 

Jeg har CRC og lakktynner tilgjengelig,

mulig lakktynner bør unngåes..?

 

Fint om noen har innspill.

rsz_dsc01533.thumb.jpg.330c16c2fc9997a282c60c8218b61dd3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo sette på et rør, fylle det med bensin å så sette strøm på den mens du blåser med trykkluft i røret. Aldri hørt om noen som har gått problemer med de dysene.

Denne får strøm via bensinpumpereléet, de derimot hender at ikke funker som de skal.

 

Sent fra min D5803 via Tapatalk

 

 

Link to comment
Share on other sites

Det er vel litt forskjellige nummere på bensinpumpereléet på W123 og W124, men de er ganske like, og det er overraskende mange funksjoner knyttet opp mot reléet. Du kan lirke det opp med to lommeknivblader e.l. Du kan se hva hvordan 'kalde' loddepunkter i et av mine så ut her:

 

http://www.mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=53474.msg454971#msg454971

 

Med vennlig hilsen, Olaf

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...