David73 Posted March 13, 2017 Share Posted March 13, 2017 Hi, Er veldig stolt eiere av 93 mod 300E 4 Matic I god stand. Kjøres som daglig Pendler Bil mellom Oslo (Asker) og Gård hjemme på Hadeland. HVIS DU ER EN MEKANIK ELLER KAN ANBEFALLER EN SOM ER GODT KJENT MED DISSE BILER ER JEG VELDIG INTERESERT OG HØRE FRA DEG (Helst Oslo/Oppland(Buskerud/Akerhus Område.) Bilen er I veldig god stand men må til EU Kontrol nå Mars 2017 og ha en god del reparasjon I forbinelse med det. Circa 50-70,000 NOK på Bertel O'Steen. Er veldig overrasket me BoS. har brukt 10,000nok bare på diagnosering (ingen spesiel komplisert feil) og forsette har jeg ingen "Oversiktilig Tilbud" som kan igansettes. Så prove jeg og finne en local Mechanic som forstår disse bilen godt og glede seg til jobbe med dem - det bilen er en samlings object som vil bli kjørt daglig for minst neste 3 år!! OSV 100,000km til ....I absolut alle norsk vei fohold ... før det bli pensionert! Jeg er seriost MB Entusiast som kjøre MB daglig - The W124 4Matic 300E is an absolute Driving Machine designed for Norsk Forhold. HVIS DU ER EN MEKANIK SOM ER GODT VANT MED DISSE BILER ER JEG VELDIG INTERESERT OG HØRE FRA DEG (Helst Oslo/Oppland(Buskerud/Akerhus Område.) Mvh David. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wicky Posted March 13, 2017 Share Posted March 13, 2017 Hva slags feil har du fått om det koster 70k å fikse de? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
David73 Posted March 13, 2017 Author Share Posted March 13, 2017 Hi Wicky - Tusind Tak for tilbakemelding!! Motor olje lekasje fra deksel foran på topplokk Også ¤Matic Htdraulick Olje fra Slange som komme in litt under motor olje deksel foran på topplokk som nevnt overfor. Mulig bytter 4 bremsebelegg på forakselen. bremse Skive foran må byttes Skift lager Stab. Stag høyre foran Skifte motor feste begge side Bytte Styringsdemper Skifte nedre ytre bruforing høyre side bak Skifte Nedre Bærekule Høyre side foran. SRS Lyse Lampe - diagnosering indicere det er dårlig kontakt I Ratten. BoS ha provet og fikse en gang men svikte - lampe lyse forsett. Handbrek virke ikke. denne har feil belte montert Hoyre bak??? Og noe litt småtterie som front lampe må justeres / byttes - sprek I frontrute. Ellers er bilen I veldig god stand - veldig litt rust - jeg har helt om lakkert bilen 3 år siden of kjørt det selv nesten 70,000km. (Bilen har rullet totalt 296,000 nå. Mener jeg det er vært of investere til få denne I top mekanisk stand igjen. Hå også nettop Kjøpt 91 mod 300TDT 4 Matic - som har stat stille I Lave I 6 år - mener det er I god stand men vente levering - Hvis denne er god nok stand så ønsker jeg og få denne I fill drift også. Mvh David. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wicky Posted March 13, 2017 Share Posted March 13, 2017 De tingene der skal dem ha 70lapper for? damn.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
David73 Posted March 13, 2017 Author Share Posted March 13, 2017 Haha!! BoS ha nå hatt bilen 4 gang med sporsmål "kan du gi meg en helhets bilde angå hv må gjores til få bilen I tip top stand of EU Godkjent. ha nå betalt dem 10,000nok til gjor det of forsette har jeg ikke en ordetlig tilbud fra dem. Totalt sett vil BoS ha rund 50,000 men med masse betingelse på at "ja men hvis det bli komplicasjon under Byttings prosess vil det koste extra - forstårlig nok -- så ha jeg lagt til 20,000nok. Men jeg ha ikke fått veldig store tillit I BoS --- 10,000NOK til ikke få en fornuftig helhets Tilbud fra Norges hoved MB Verksted er helt urimelig!! Så er jeg etter en anbefalt privat Mekanik som kjenner disse bilen og trives of jobbe med dem. jeg er villje til betalle god pris for god job - forstår man må forvente komplikasjone - bare onsker en god mekanik som vil ta bilen min og meg med litt alvor:) ha du noe god forslag?? Mvh david. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted March 13, 2017 Share Posted March 13, 2017 Dette er jo relativt greie saker å fikse. Det med srs er vel det vanskeligste, men det er bare å sjekke punktene bak på rattet eller prøve en annen bag. Å ta 10 000 for diagnosetest som er en enkel blinktest +++ høres feil ut Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
David73 Posted March 14, 2017 Author Share Posted March 14, 2017 Tak Tor Anton! Ja SRS lampe tror vi star bak ratte - ha vert litt tull me ratte! Det se ikke ut som det er helt mulig og få en helhets bilde eller "best råd / anbefaling" fra BoS angårende hvordan jeg skal takle og sette henne I EU Godkjening og så fort some mulig tip top stand etter på! Ha du noe forslag for en mekanik som er godt kjent med denne bilen? Interesent at du mener meste parten av reparsjon's liste er ikke så vanskelig David. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted March 14, 2017 Share Posted March 14, 2017 Det er vanskelig for bos å si deg akkurat det du vil høre. Bos må tenke "i værste fall" å sikre seg selv. De kan ikke si de kan pusse litt på stiftene bak rattet å at da er srs i orden, for da blir du sur da det viser deg at de måtte bytte ratt og srs boksen til ufattelig mange tusen. De har ikke deler liggende å slenge for å prøve seg fram med slik som mange av oss hobbymekanikere. Et slik tilfelle du har er ikke enkelt da bilen slik den er nå ikke er verdt noen ting. I værste fall må en betale for å få bilen fjernet. Mens en som skrur litt sjøl å kansje har en delebil kan tilbringe en helg i garasjen å få en helt tipp topp bil. De som ikke kan eller har mulighet til å skru bør ikke ha gamle biler som ikke er i orden. I mange tilfeller så vil en dag på verksted koste mere enn den faktiske verdien på bilen. Jeg vet at om en finner en feil å utbedrer den så kan en ny komme rett etter, eller mens en fikser den første. Så det er en del vurderinger rundt en gammel bil. Å fikse oljelekk på toppen er helst toppdeksel pakning. Slangen fra pumpe kan koste litt hvis den er ødelag, men det er jo noen pakninger i den ene enden. Det kan jo å være bunnpannepakningen da slangen sitter festet i noen av skruene til panna. Skiver og klosser foran er enkelt å bytte. Det som krever litt utstyr er bærekule da disse må presses, men kurrant så lenge du må ut med brua å bytte foringer. Du bør bytte begge bærekulene, styrestagg og alle foringene i bruene. Da er alt nytt å den er klar for 200 000km. Du må ha 4hjulskontroll så best å ta så mye som mulig. Må vurdere å bytte noe bak også. Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.