Henning Larsen Posted January 22, 2007 Posted January 22, 2007 Skal igang å skifte plugger på en E240 (den med 12 plugger) noen som har gjort dette før?? er det noe spes å merke seg? trengs d spes. verktøy e.l. Setter pris på ev tips... har foreløpig bare åpna panseret og konstatert at d ser jævl... trangt ut
Guest Gjest 2 Posted January 26, 2007 Posted January 26, 2007 Du trenger vel ikke så mye verktøy for å gjøre dette, er jo en relativt enkel opperasjon. Du trenger skralle, forlenger, å selvfølgelig en tennpluggnøkkel som passer dine tennplugger. Men når du først driver med dette så kan du jo sjekke tennkabla for brudd osv.....
Thomas Madsen Posted January 26, 2007 Posted January 26, 2007 Skal igang å skifte plugger på en E240 (den med 12 plugger) noen som har gjort dette før?? er det noe spes å merke seg? trengs d spes. verktøy e.l. Setter pris på ev tips... har foreløpig bare åpna panseret og konstatert at d ser jævl... trangt ut Har lurt på å bytte plugger på E320 min sånn utpå vårparten (service før landstreffet), men da jeg fant ut att gode plugger ligger på 300kr stk ca og jeg trenger 12 stk av dem så får det heller være til neste år Med tanke på "speisalverktøy", så bør du jo bruke plugpiper med gummiforing på innsiden, lang type... sammen med f.eks skralle, bare pass på når du skal ha dem inn igjen att du bare bruker forlenger på plugpiga og skrur for hånd til du er sikker på att pluggen "entrer" gjengene sine riktig, gjør du feilen med å skru med skralle der, og gjengene bommer har du ett problem nemlig...
Trond Roald Posted January 26, 2007 Posted January 26, 2007 Skal igang å skifte plugger på en E240 (den med 12 plugger) noen som har gjort dette før?? er det noe spes å merke seg? trengs d spes. verktøy e.l. Setter pris på ev tips... har foreløpig bare åpna panseret og konstatert at d ser jævl... trangt ut hei,det er en ganske grei jobb. trenger ikke noe spesial verktøy. har ikke skiftet på e240,men ml55amg og da var det enklest å ta løs coilene på den ene rekken.på den kostet det 2500kr bare i plugger
Thomas Madsen Posted January 26, 2007 Posted January 26, 2007 Skal igang å skifte plugger på en E240 (den med 12 plugger) noen som har gjort dette før?? er det noe spes å merke seg? trengs d spes. verktøy e.l. Setter pris på ev tips... har foreløpig bare åpna panseret og konstatert at d ser jævl... trangt ut hei,det er en ganske grei jobb. trenger ikke noe spesial verktøy. har ikke skiftet på e240,men ml55amg og da var det enklest å ta løs coilene på den ene rekken.på den kostet det 2500kr bare i plugger Hehehe bare 2500 ja, tror det var 270kr elns pr stk jeg....
Henning Larsen Posted January 30, 2007 Author Posted January 30, 2007 Takk for tipsene. Jobben gikk greitt den. Pluggene Kostet forøvrig 1480,- inkl. mva. i original MB forpakning hos Erik Arnesen med 25% rabatt. MVH H`n
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now