Sagnet Posted March 11, 2017 Share Posted March 11, 2017 Har ein mercedes 500 sec prosjekt som eg holder på med. Fikk nett start på den, men høres ut som den ikkje går på alle sylinderene sjøl om det er gnist på alle pluggene. Den stopper om eg prøver og gi gass. Det kommer også mye kvit røyk når den går. Bilen har har stått ca 4 år i norge, og noen år i florida med samme bensin i følge han eg kjøpte den av, sist eier sir han aldri har fått skikkelig start på den selv, han har byttet fordeler, plugger/ledinger og coil så trur ikkje det er der feilen ligger. Virket så det var mye drit i bensinslangene og holder på og tappe ut bensin nå, men renner utrulig seint. Starter overraskende lett, men er denne mekaniske innsprøytningen er svært skeptisk å begynne å fikle med. Noen som har ein idea hvor eg bør begynne med? Takker for alle svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Kåre Isdal Posted March 11, 2017 Share Posted March 11, 2017 kan jo bytte bensin slanger og deretter ha ein rens på systemet. frå tanken og heilt fram til dysene. og sjekke om alle dysene er bra. eller om dyse spissene trenger overhaling. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atmobil Posted March 11, 2017 Share Posted March 11, 2017 Ja bytte til ny bensin og rens ut alle slanger å rør. Du kan godt blåse ut drit i fra rørene med trykkluft. En bil som har stått en del år vil være uggen å få start på, spesielt med bensin av mere moderne type. Etter at du har gjort det så kan du starte den å så la den gå ei stund, den vil mest sansynlig bli bedre etter å ha fått gått litt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted March 11, 2017 Share Posted March 11, 2017 Hvis det er en USA-bil med rester av bensin på tanken derfra, så har bensinen der borte kriminelt dårlig lagringsbestandighet. Ikke kjør motoren før du får skiftet/renset alle slanger/filtre. På flere modeller sitter det også en liten metallsil i inngående røret ved 'fordeleren' på innsprøytningsanlegget. Åpningene i bensinfordelerenheten er veldig små, så møkk i systemet kan være vanskelig å få ut uten å demontere og rense alt. Jeg pleier ikke å bruke tilseningsstoffer, de er som regel ikke til mye hjelp, men akkurat dyserens har jeg hatt nytte av, så du kan godt spandere en kanne av et kjent merke. NB! Det står trykk på anlegget selv om motoren ikke går, forsiktig når du skrur av noe rør så du ikke spruter bensin utover. En liten ting til; 500-motorene hadde serier med veldig dårlig herding på kamakslene, de første årgangene fikk byttet dem på garantien. Dette gjelder alle 500, men USA-modeller med redusert effekt p.g.a. utslippsreglene, hadde egne kamaksler, og de var helt elendige! Da går ikke motoren pent. Med vennlig hilsen, olaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.