Eysteind Posted January 22, 2007 Posted January 22, 2007 Hei! Noen som har montert hengerfeste på W210 sedan selv? Må eg ha ekstra oljekjøler (automatgir)? BOS skulle ha ca. 12000,- for jobben, noe eg synes var litt vel mye... Han mente eg burde trekke kablene helt frem i sikringsboksen for å hindre feilkoder... Er dette nødvendig? Kunne eg ikke bare gått rett opp i baklykten, og så bruke rele på alle kontakter? Takker for alle svar...
Olav Posted January 22, 2007 Posted January 22, 2007 Oljekjøler er ikke nødvendig, men skader sikkert ikke hvis du skal dra mye og tungt. Selve monteringen av festet er ikke så omfattende, men noe skruing er det jo. Det finnes et koblingssett med en "dings" som monteres baki bilen og tar styrestrøm fra baklyktene. Dette eliminerer feilkoder, men fungerer såvidt jeg vet ikke på alle biler. Forhandles av bl.a. Autotrio, og de vet også hvilke biler det passer til.
Eysteind Posted January 22, 2007 Author Posted January 22, 2007 Hvordan er det å få det godkjent hos biltilsynet?
Svein A Posted January 23, 2007 Posted January 23, 2007 Har en kompis som monterte hengerfeste på sin e320 cdi 2001 mod. Der måtte det trekkes ledninger helt frem til torpedoveggen. Samtidig som bilen måtte "kodes" for bruk med hengerfeste m.t.p. ryggesensorer. Div. jobb som tok mye tid.
Frode Posted January 23, 2007 Posted January 23, 2007 Fikk også en historie om dårlig monterte hengerfester der biler kom inn til BOS med masse vann i bagasjen.... Derfor er det viktig å få det gjort skikkelig, jeg hadde bestilt tid i Tyskland og lagt en liten ferie der ned i løpet av våren....sikkert halv pris.....får mye tax free for 5-6 høvdinger....
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now