Scheiße Posted March 8, 2017 Posted March 8, 2017 Hei! Har en S212 hvor ene staget på nivåreguleringssensor (luft belg) har knekt. Er det noen som veit om det er mulig å bytte kun staget og evt. hvor en kan få kjøpt dette? Bertel o.steen leverer kun komplette sensorer, til 7-8000,- for 2 nye sensorer. Edit:Legger ved bilde Snakker meg om god møkk altså. Plastikk. Quote
Tor Anton Posted March 8, 2017 Posted March 8, 2017 På andre biler har jeg i slike tilfeller brukt http://www.biltema.no/no/Bygg/Festeelementer/Andre-skruer-og-tilbehor/Galvanisert/Vinkelledd-2000020137/ +gjengestang imellom slike Quote
Eirik Tømmerås Posted March 9, 2017 Posted March 9, 2017 Åja, så du må kjøpe alt nytt(fremskritt???). Til 211´n så byttet jeg bare staget foran, som tidligere var av stål mens, det nye var plast. Et tips er å spraye med fluidfilm over stagene/leddene rundt om, så holdes de lett bevegelige. Gjerne en dusj over el-tilkoblingene og. Quote
Scheiße Posted March 9, 2017 Author Posted March 9, 2017 På andre biler har jeg i slike tilfeller brukt http://www.biltema.no/no/Bygg/Festeelementer/Andre-skruer-og-tilbehor/Galvanisert/Vinkelledd-2000020137/ +gjengestang imellom slike Hei og takk for tipset! Gjorde dette, og det vart meget bra. Edit: Til andre som vil bruke dette, M6 vinkelledd med ca. 30mm lang gjengstang mellom og 2 muttrer på så har du samme lengde som orginale plast stag. Quote
Scheiße Posted March 9, 2017 Author Posted March 9, 2017 Åja, så du må kjøpe alt nytt(fremskritt???). Til 211´n så byttet jeg bare staget foran, som tidligere var av stål mens, det nye var plast. Et tips er å spraye med fluidfilm over stagene/leddene rundt om, så holdes de lett bevegelige. Gjerne en dusj over el-tilkoblingene og. Ja, det må kjøpes komplett sensor m/stag. Det er nok mangel på smøring som har medført at mine plast stag har knekt. Da kuler var begynt å ruste og plast satt fast. Så reingjorde, pusset lett over og satte det godt inn med vannfast grease. Person på Bertel o steen delelager sa at dette vanligvis vart sjekket og smørt opp på servicer, det har tydligvis ikkje blitt gjort i mitt tilfelle ihvertfall. Forøvrig en elendig patent som eg meiner bevisst må være underkonstruert. Quote
TomZie Posted November 16, 2019 Posted November 16, 2019 De nye sensorene er laget med aluminium stag, med en slags forsegling rundt kulen Fremdeles må man kjøpe hele greia til ca 3000,- Biltemaløsningen er grei! Quote
utlending Posted November 16, 2019 Posted November 16, 2019 Ser ut, som stangen er plast, så kan "printe ut" en ny på 3D printer... Quote
Recommended Posts