Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei!

Har en 96 mod E230 Avantgarde som ruster litt... Verst er koffertlokker (bør nok byttes) elles under dørpakninger på dørene.

Har snakket med BOS, som ville søke til fabrikken, men i beste fall får eg 50% dekket...

Er det noen som har gjort dette selv?  Å demontere dørene er vel overkommelig? Eg pusse rust og behandle metallet er vel også mulig å gjøre selv?

Det er kin på førerdøren det har kont en liten rustrose ut fra pakningen, elles viser ikke rusten...

Posted

Har selv en S210 modell 98 (240 Avantgarde), og hatt en rustsjekk på et Tectyl verksted. Etter å ha sett etpar 210 fra underiden syns jeg at min så bra ut ved første øyekast. Særlig sett i forrhold til alle rusthistoriene om akkurat denne årgangen. Inpektøren tar først en visuell kontroll på undersiden og pirker litt her og der med en skrutrekker. Kommenteter at denne bilen ikke var så værst. Jeg senker skuldrene og føler selvtilliten kommer. Så begynner han å pirke bort PVC belegget, og spesielt i skjøtene. Her er det tydelig rustangrep, (dette var o :?verhodet ikke synlig før han begynte å pirke og det var fuktig under PVC belegget). Han anbefaler sandblåsing av understellet for å få fjernet gammel PVC og rust.

Fikk et nummer til et firma på Kløfta som utfører denne type jobber. Han sandblåser bilen under for ca. 3700 + mva. Dette inkluderer også å legge et lag med Zink.

Deretter blir det full Tecktyl behandling. Tilsammen vil dette beløpe seg på i overkant av 8000,- Men da mener jeg det bør holde en stund.

Når det gjelder dørene har de begynt å ruste igjen. Bilen har tidligere fått utbedret rust i dører og bakdør hos BOS.

Posted

Du kommer til å ha dette hengende over deg så lenge du eier den bilen. Når det har begynt å ruste, så blir du ALDRI kvitt rusten. Så lenge bilen ser grei ut, og det er ikke noe alvorlig enda, så hadde jeg kvittet meg med den så fort som f....

Posted

Hei !Viss MB mener de har 30 års rustgaranti, burde BOS påta seg ansvaret, jeg kjøpte meg en E 200 Avantgarde 1999 modell høsten 06, som kun hadde gått 73000 km, jeg har nettopp tatt en grundig NAF test som avslørte rust i samtlige dører, jeg har framsatt krav over for forhandler, så nå avventer jeg svar om de dekker det, vil de ikke det, kommer jeg til og heve kjøpet.

Og begynne og fjerne rust på egenhånd anbefaler jeg ikke, da det aldri blir pent,vis du har planer om og beholde bilen bør du enten høre om BOS vil dekke 50% eller hele, vil de ikke det, bør du innhente priser hos karroseriverksteder, viss det ikke er rust gjennom plåten, så kan dette sandblåses,men som nevnt la ett verksted ta jobben, rust på dørene som er gjennomgående må sveises, sparkles slipes grunnes og lakkes, og til slutt voksbehandles, W 210 hadde rustproblem som kjent i dører, dette godtok BOS til slutt og dekke 100 %, så ikke gi deg, men viss du absolutt vil drive på selv og fjerne rust så er sanblåsing sparkling grunning og lakk det eneste som hjelper, dører, skjære ut det rustne området og migsveise inn ny plate, sparkle grunne og lakke. Lykke til !

Posted

Hei !Viss MB mener de har 30 års rustgaranti, burde BOS påta seg ansvaret, jeg kjøpte meg en E 200 Avantgarde 1999 modell høsten 06, som kun hadde gått 73000 km, jeg har nettopp tatt en grundig NAF test som avslørte rust i samtlige dører, jeg har framsatt krav over for forhandler, så nå avventer jeg svar om de dekker det, vil de ikke det, kommer jeg til og heve kjøpet.

Og begynne og fjerne rust på egenhånd anbefaler jeg ikke, da det aldri blir pent,vis du har planer om og beholde bilen bør du enten høre om BOS vil dekke 50% eller hele, vil de ikke det, bør du innhente priser hos karroseriverksteder, viss det ikke er rust gjennom plåten, så kan dette sandblåses,men som nevnt la ett verksted ta jobben, rust på dørene som er gjennomgående må sveises, sparkles slipes grunnes og lakkes, og til slutt voksbehandles, W 210 hadde rustproblem som kjent i dører, dette godtok BOS til slutt og dekke 100 %, så ikke gi deg, men viss du absolutt vil drive på selv og fjerne rust så er sanblåsing sparkling grunning og lakk det eneste som hjelper, dører, skjære ut det rustne området og migsveise inn ny plate, sparkle grunne og lakke. Lykke til !

Nå dekker MB all rust på biler som er mindre enn 8år gmlt da, fra 1st regdato..  :-)

Min C180 1997 dekker MB 70% av all kostnad...

S210'n som jeg akkurat har hatt inne dekker dem 100% på...

Dro til Star Autoco jeg, mindre mas, veldig god service..  BOS så får jeg bare høre att rust er noe mas, dem vil ikke, du må innom på grorud, bilen må være nyvasket, du må selv påpeke rusta osv osv...

Så jeg kommer nok til å fortsette å bruke Star Autoco....  Eneste som er synd er ventetiden på behandlingen... C180'n har time nå i juni/juli.... og jeg var der i April... for 1 år siden...

Guest Gjest 2
Posted

Du har rett  har man ikke peiling på karosseri arbreid så bør man vel holde seg litt unna slik arbeid.

Men om du kan en del om dette emnet noe som jeg faktisk kan, så er det ikke noe problem så lenge du gjør det riktig.

Posted

Nå dekker MB all rust på biler som er mindre enn 8år gmlt da, fra 1st regdato..  :-)

Min C180 1997 dekker MB 70% av all kostnad...

S210'n som jeg akkurat har hatt inne dekker dem 100% på...

Dette er vel en sannhet med modifikasjoner...MB dekker rust som kommer "innenfra", dvs rust som følge av steinsprang (og annen ytre påvirkning) dekkes ikke. Det var hvertfall slik jeg forstod det da jeg fikk skifta en skjerm på min i '05.

Får dekket alt jeg, på bakskjerm, tilogmed noe på bagasjelokket som jeg ikke trodde dem ville dekke, panser dekker dem ikke pga steinspurt, men skjermer og dører dekker dem da... ihvertfall gjør dem det på min bil...  :-)

Posted

Vel, bruker feil butikk du da...  :-)

Star gikk over hele bilen, alle steder hvor rust ville og kunne komme, uten att jeg nevnte noe som helst, så sa han "vi sender inn alle bilder, så får vi høre hva MB sier"...

Hos BOS, fikk jeg beskjed om... Vi går over bilen sammen, så viser du meg rusta...

jaha tenkte jeg..

Posted

Takker for alle svar. Blir ikke aktuelt å selge bilen iallfall. Synes den er for god til det.  Synes det er rart ikke rusten har blitt oppdaget før. Bilen har hatt alle servicer på BOS, og dei skal vel sjekke dette? Håper eg får 50% dekket. Hvor mye tror dere det vil koste? Koffertlokk må skiftes, alle dørene trodde han eg slapp å skifte, kun fjerne rusten..

Posted

Takker for alle svar. Blir ikke aktuelt å selge bilen iallfall. Synes den er for god til det.  Synes det er rart ikke rusten har blitt oppdaget før. Bilen har hatt alle servicer på BOS, og dei skal vel sjekke dette? Håper eg får 50% dekket. Hvor mye tror dere det vil koste? Koffertlokk må skiftes, alle dørene trodde han eg slapp å skifte, kun fjerne rusten..

Jeg fikk akkurat svar på w202' min

Din andel av rustrep,

30% på 4 stk dører, bakskjermer og koffertlokk,

kr 16.500,-

mao, MB dekker 70%, så totalen for det ble 55.000

Posted

Hvis du får tilbud om å skifte dører, så si for all del ikke nei takk selvom det koster litt ekstra. Som sagt, rusta kommer tilbake...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...