Ludvik Posted March 7, 2017 Share Posted March 7, 2017 w123 eller w124 sedan eller stasjonsvogn ønskes kjøpt Jeg er ny på dette forumet, men har alltid drømt om en klassisk Mercedes w123, evt w124. Alt av interesse, men jeg kikker spesielt etter en fin original bil med helt og pent originalt interiør. Takker for tips og mulige kjøp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 Aha, et nytt medlem i W123-mafiaen! (nåja, w124-mafiaen hvis det kniper!) Velkommen! Hold oss gjerne oppdatert med dine funn, og ikke nøl med å kaste inn spørsmål underveis. Er det noe spesielt du ser etter av utstyr, og vil du ha bensin eller diesel? Hvis du leser tysk, så finnes det en splitter ny (2016) og godt illustrert W123 - Kaufberatung - Version 2.0.pdf med tips om hva du skal se etter før du handler. Med vennlig hilsen, Olaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludvik Posted March 8, 2017 Author Share Posted March 8, 2017 Tusen takk for tips Jeg holder øyne åpne og krysser fingre for en fin w123 på vei. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 9, 2017 Share Posted March 9, 2017 Prisklasse? Diesel eller bensin? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludvik Posted March 9, 2017 Author Share Posted March 9, 2017 Prisklasse? Diesel eller bensin? Jeg er åpen for begge deler, men gjerne bensin. Prisklasse: Jeg er villig til å strekke meg langt for et godt eksemplar, og vet at det koster med en strøken bil. Jeg ønsker ikke noe prosjekt, men kan bruke litt penger på fix, hvis utgangspunktet er spesielt bra. Jeg er åpen for både manuell og automat. Håper på tips Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atmobil Posted March 9, 2017 Share Posted March 9, 2017 Jeg har en 85 300TDT som jeg prøvde å selge i fjor uten hell. Den står på vinterlagring fram til midten av April (kanskje senere også, avhenger av vær og vei salt). Pr. i dag står det på 15" barrock felger på den, jeg har en plan om å bytte bakluka på den da den som står på har noen gamle synder ved seg og mulig at en framskjerm og fram døra på passasjersiden blir byttet også. Bilen har kostet meg ca 50 000 og med 15" barrock felgene og lakkering/bytte av bakluke/skjerm/dør så regner jeg med at den totale kostnaden overstiger 60-65 000. Jeg averterte den ifjor for 40 000 og historien om hvordan den nesten ble solgt er lang og vond men resultatet ble iallefall at ferieturen til USA som salget skulle finansiere ble finasiert med lån jeg enda betaler på. Bilen er jeg overhode ikke interierisert i å ha så den selges til første mann med penger i hånda men da som sagt ikke til skambud. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludvik Posted March 14, 2017 Author Share Posted March 14, 2017 Takker og bukker for alle svar! Flott 300 TDT som jeg ikke rakk å kjøpe, fordi jeg allerede har kjøpt. Jeg landet på en w124 med 83k km. Bilen føles som "ny", og kan lett måle seg med min nye tyske leasingbil. Jeg kommer tilbake med bilder om ønskelig. Fantastisk fornøyd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marevan Posted March 14, 2017 Share Posted March 14, 2017 Ja til bilder! Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts