_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 7, 2017 Share Posted March 7, 2017 Hei Jeg kjøpte et originalt hengerfeste til en c klasse 204 vi har, men har aldri fått montert dette. Tror heller ikke jeg får noe tid til det heller. Spørsmålet er, skal jeg bare sende med dette ved innbytte av bilen, eller bør jeg selge det løst? Det er komplett. Tror det følger med en veiledning for montering også om jeg ikke husker helt feil. Hva bør jeg eventuelt forlange for dette? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted March 7, 2017 Share Posted March 7, 2017 Hei Jeg kjøpte et originalt hengerfeste til en c klasse 204 vi har, men har aldri fått montert dette. Tror heller ikke jeg får noe tid til det heller. Spørsmålet er, skal jeg bare sende med dette ved innbytte av bilen, eller bør jeg selge det løst? Det er komplett. Tror det følger med en veiledning for montering også om jeg ikke husker helt feil. Hva bør jeg eventuelt forlange for dette? Får du noe mer i innbytte om det er med? De som tar bilen i innbytte kan sikkert skaffe tilsvarende for mindre enn du ga, så jeg vil tro du bør selge det selv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 7, 2017 Author Share Posted March 7, 2017 Det er akkurat det jeg funderer på. Tror kanskje ikke jeg vil få noe ekstra selv om det blir med. Noen som vet hva jeg kan forlange for det da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 9, 2017 Author Share Posted March 9, 2017 Ingen som har noe formening om prisen? Tok et søk på finn, men fant ikke noe til salgs der. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted March 13, 2017 Share Posted March 13, 2017 Sjekk Ebay, så får du en pekepinn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toalmar Posted March 13, 2017 Share Posted March 13, 2017 Er det originalt med allt av monteringsdeler? Tenker på stag som går fremover fra festet og elektriske tilkoblingsboks Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 13, 2017 Author Share Posted March 13, 2017 Jeg kan ta bilder å legge ut. Ebay er det ingen for øyeblikket, det har jeg sjekket (så sant det ikke har kommet i dag da) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted March 14, 2017 Share Posted March 14, 2017 Sjekk om du finner samme merke på www.rameder.de, de har mange OE hengerfester. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 14, 2017 Author Share Posted March 14, 2017 Sjekk om du finner samme merke på www.rameder.de, de har mange OE hengerfester. Takk. Hva er OE? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted March 14, 2017 Share Posted March 14, 2017 original equipment (original utstyr) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 14, 2017 Author Share Posted March 14, 2017 Ok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 14, 2017 Author Share Posted March 14, 2017 Beklager dårlige bilder, men jeg har så dårlig plass akkurat nå, så dem blir litt amputerte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simen Malerbakken Posted March 15, 2017 Share Posted March 15, 2017 Sjekk om du finner samme merke på www.rameder.de, de har mange OE hengerfester. Takk. Hva er OE? OE = Original Equipment, men dette var nok OEM for det står ikke Stjerne på esken. OEM = Original Equipment Manufacturer Det er deler som er identisks som OE men uten stjernen, altså ikke originalt men OEM. Så Rameder har garantert ikke OE, men sannsynligvis OEM. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted March 15, 2017 Share Posted March 15, 2017 OEM jeg mente ja. Betale ekstra for en pappeske er jeg heldigvis ikke interessert i. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 15, 2017 Author Share Posted March 15, 2017 Simen, du som holder på med dette, hva hadde du prissatt dette til? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toalmar Posted March 15, 2017 Share Posted March 15, 2017 Skulle man kjøpe dette over disk hos BOS tror jeg du måtte bla opp 20 lapper, eller kanskje mere enda. I bruktmarkedet vet jeg ikke, men jeg har selv kjøpt tilsvarende fra Tyskland, men da var det ikke komplett. Jeg kjøpte de manglende delene fra 2 andre tilbydere, foruten stagene som går fremover i karosseriet. Disse lagde jeg selv. Mener å huske at mitt kom på kr 3500,- Hadde jeg kunnet kjøpt det du har som er komplett på f. eks finn.no tror jeg at jeg hadde godtatt en pris oppunder kr 5000,- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 16, 2017 Author Share Posted March 16, 2017 Skulle man kjøpe dette over disk hos BOS tror jeg du måtte bla opp 20 lapper, eller kanskje mere enda. I bruktmarkedet vet jeg ikke, men jeg har selv kjøpt tilsvarende fra Tyskland, men da var det ikke komplett. Jeg kjøpte de manglende delene fra 2 andre tilbydere, foruten stagene som går fremover i karosseriet. Disse lagde jeg selv. Mener å huske at mitt kom på kr 3500,- Hadde jeg kunnet kjøpt det du har som er komplett på f. eks finn.no tror jeg at jeg hadde godtatt en pris oppunder kr 5000,- 5K, hmm.. Får se hvordan interessen er. 5K hørtes sabla billig ut egentlig. Men er jo ikke sikkert det er så mye etterspørsel. Vil dette passe både pre og faceliften 204? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simen Malerbakken Posted March 18, 2017 Share Posted March 18, 2017 Simen, du som holder på med dette, hva hadde du prissatt dette til? Vanskelig å si, ofte er vel halv pris av nypris en bra indikasjon, men når det er sagt er de originale tihengerfestene svært kostbare, så jeg tror kanskje enda mindre akkurat på denne delen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 18, 2017 Author Share Posted March 18, 2017 Får se hvordan etterspørselen er på finn. Kanskje noen her gidder å linke til fb for meg her? Når kanskje et større publikum enn finn.no? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simen Malerbakken Posted March 19, 2017 Share Posted March 19, 2017 Får se hvordan etterspørselen er på finn. Kanskje noen her gidder å linke til fb for meg her? Når kanskje et større publikum enn finn.no? Du kan jo bare legge inn linken, men prøv deg på noe rundt 5-6 000,- det tror jeg ville vært en start, kanskje du mener det er litt lite om du skal selge, men kanskje litt mye om du skal kjøpe, men JEG ville heller betalt litt mer for et originalt enn litt mindre for et ettermarkedsfeste fra noen jalla leverandører. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 19, 2017 Author Share Posted March 19, 2017 Får se hvordan etterspørselen er på finn. Kanskje noen her gidder å linke til fb for meg her? Når kanskje et større publikum enn finn.no? Du kan jo bare legge inn linken, men prøv deg på noe rundt 5-6 000,- det tror jeg ville vært en start, kanskje du mener det er litt lite om du skal selge, men kanskje litt mye om du skal kjøpe, men JEG ville heller betalt litt mer for et originalt enn litt mindre for et ettermarkedsfeste fra noen jalla leverandører. Ja, jeg la det ut kanskje litt i overkant jeg da Jeg mener også som du sier at det må være bedre med noe originalt enn uoriginalt https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=92625705&fks=92625705 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 19, 2017 Author Share Posted March 19, 2017 ......men, folk skal jo alltid prute Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted April 1, 2017 Author Share Posted April 1, 2017 Når jeg voknet på morran i dag og klikket meg inn på finn, så var det en som hadde bydd meg 5000,- for dette. Da jeg skulle besvare så tikket det inn en ny melding fra en annen som lurte på om hengerfeste fortsatt var til salgs. Jeg svarte at jeg hadde fått et bud på 5000,-. Det tok ikke lang tid så bydde han 6000,-!. Jeg skrev at jeg måtte gi han andre beskjed, og sakt så gjort. Etter ti minutter bydde han andre 7000,-. Merket jeg ble litt - ja svett. Eller, jeg voknet iallefall ikke av kaffen jeg drakk, og trykker ivrig videre. Det endte med at han ene sa han hadde søkt på delenummer hos stjerneservice, og hadde funnet ut av at prisen var 10.000,-. Så det endte med at han kom å hentet det for 8000,-. Jauda.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cityhopper Posted April 2, 2017 Share Posted April 2, 2017 Fin morgenøkt det 😊 Sent fra min SM-G920F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted April 2, 2017 Share Posted April 2, 2017 Kanskje du skal slutte å snakke om garasjen din og heller kalle det pengebingen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts