hlieberg Posted March 6, 2017 Posted March 6, 2017 Noen som har prøvd disse? Funderer litt på å en slik (brukt). Har C250d 4Matic idag, eneste jeg er litt redd for er at de er for stive og ukomfortable. Må jo i tillegg opp på 19" på en slik Del gjerne erfaringer... Sent fra min D5503 via Tapatalk Quote
Lars U. Posted March 7, 2017 Posted March 7, 2017 Hvis du er redd for at denne bilen er for stiv, da bør du definitivt ikke kjøpe C43 AMG. 19" fungerer utmerket på en slik bil, det er vel også originaldimensjonen også. Erfaringsmessig er alle "sportsbiler" lavere og stivere og dersom dette ikke er din smak, skal du ikke kjøpe slike biler. Personlig liker jeg bedre biler som er stive enn biler som er som gyngehester. for tiden kjører jeg Viano som er forholdsvis "gyngehest" Dette er min personlige smak. Quote
hlieberg Posted March 7, 2017 Author Posted March 7, 2017 18" er standard på disse. Denne har adaptive dempere. Nye S4 har de klart å gjøre komfortabel i comfort-modus, så hvorfor ikke denne? Noen ganger ønsker jeg en stiv og sportslig bil, andre ganger mer komfort. Sent fra min D5503 via Tapatalk Quote
S204 Posted March 9, 2017 Posted March 9, 2017 Hva er egentlig forskjellen mellom 450 og C43? Og U21 sportseksos, noen som vet om den har bryter som i C63? Quote
hlieberg Posted March 9, 2017 Author Posted March 9, 2017 Det er vel ingen forskjell, bare "nytt" navn på samme bil. Men den fikk 9-trinns kasse ifjor høst. Du kan få den med performance eksos som har egen knapp, selvsagt et must Samme med performance setene, ellers blir den for lik en vanlig C-klasse, men ikke så mange i Tyskland med det. Sent fra min D5503 via Tapatalk Quote
S204 Posted March 9, 2017 Posted March 9, 2017 Er det standard med sorte vinduslister på disse, ser alle på mobile har det? Quote
hlieberg Posted March 10, 2017 Author Posted March 10, 2017 Ja, det er visst det, men du kan få nattpakke med flere sorte detaljer i tillegg, slik at MB kan tjene noen kroner på det også. Sent fra min D5503 via Tapatalk Quote
S204 Posted March 11, 2017 Posted March 11, 2017 Det er vel ingen forskjell, bare "nytt" navn på samme bil. Men den fikk 9-trinns kasse ifjor høst. Du kan få den med performance eksos som har egen knapp, selvsagt et must Samme med performance setene, ellers blir den for lik en vanlig C-klasse, men ikke så mange i Tyskland med det. Sent fra min D5503 via Tapatalk Ser på mobile.de at det flere som det står sportseksos på, men ser ut som de ikke har noen bryter i midtkonsoll. Er sportseksos og performance eksos to forskjellige? Eller kom bryteren fra en spesiell produksjonsdato? Sitter og sikler litt på mobile Quote
hlieberg Posted March 11, 2017 Author Posted March 11, 2017 Jeg tror det de kaller sportseksos er det som er standard, i alle fall performance eksos som har egen knapp Sent fra min D5503 via Tapatalk Quote
Lars U. Posted March 13, 2017 Posted March 13, 2017 Mercedes-Benz C 450 Sport vs. Mercedes-AMG C 43 vet ikke om det ble levert 9 trinns automat på C450 Sport men C43 har "Mercedes-AMG" i vognkortet mens den andre er "Mercedes-Benz" tror ikke ellers det er så stor forskjell her. Quote
hlieberg Posted March 13, 2017 Author Posted March 13, 2017 Mercedes-Benz C 450 Sport vs. Mercedes-AMG C 43 vet ikke om det ble levert 9 trinns automat på C450 Sport men C43 har "Mercedes-AMG" i vognkortet mens den andre er "Mercedes-Benz" tror ikke ellers det er så stor forskjell her. Nei, det stemmer. C450 AMG fikk du ikke med 9-trinns kassen, den kom enten samtidig med at modellen ble hetende C43 eller muligens senere. Etter mye googling vet jeg dog ikke om det er så stor forskjell fra 7-trinns kassen til 9-trinns kassen. Ellers har jeg lest at det er en ørliten forskjell i kraftfordelingen mellom for- og bakaksel. Quote
S204 Posted March 13, 2017 Posted March 13, 2017 Jeg tror det de kaller sportseksos er det som er standard, i alle fall performance eksos som har egen knapp Sent fra min D5503 via Tapatalk C43 without perf exhaust sounds identical to C450. C43 w/ perf exhaust > C450. Perf exhaust was never an option for the C450. Fant dette på mbworld. Ser på prislisten at sportseksos er standard og performance eksos koster ca 14000 ved nybilkjøp. Quote
toreav Posted March 13, 2017 Posted March 13, 2017 Bilen er fantastisk, fått kjørt den og denne motoren endel. Den er akkurat passe stiv, snerret i motoren blir ALDRI kjedelig Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
hlieberg Posted March 14, 2017 Author Posted March 14, 2017 Bilen er fantastisk, fått kjørt den og denne motoren endel. Den er akkurat passe stiv, snerret i motoren blir ALDRI kjedelig Sent from my iPhone using Tapatalk Jeg var "redd" for det Var det Performance eksos med egen knapp i midtkonsollen på den du prøvde? Ser en del som ikke har dette og tenker at det kanskje er et must... Quote
toreav Posted March 14, 2017 Posted March 14, 2017 Bilen er fantastisk, fått kjørt den og denne motoren endel. Den er akkurat passe stiv, snerret i motoren blir ALDRI kjedelig Sent from my iPhone using Tapatalk Jeg var "redd" for det Var det Performance eksos med egen knapp i midtkonsollen på den du prøvde? Ser en del som ikke har dette og tenker at det kanskje er et must... Alle har hatt Performance Eksos, og ja da har de knappen på høyre side av midtkonsollen. (Dette gjelder 43, hvordan det var på 450 husker jeg ikke) Jeg ville ikke funnet på å bestille bilen uten Performance eksos, det gir deg ett smil når du starter opp og kjører avgårde. Tror DN kalte den lykkepille på hjul. Må bare si at jeg er litt ødelagt av at jeg jobber som selger av disse fantastiske bilene. Prøver å være objektiv Quote
hlieberg Posted March 14, 2017 Author Posted March 14, 2017 Tror nok performance eksos må med ja Sent fra min D5503 via Tapatalk Quote
toreav Posted March 15, 2017 Posted March 15, 2017 Tror nok performance eksos må med ja Sent fra min D5503 via Tapatalk Husk HUD Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
hlieberg Posted March 16, 2017 Author Posted March 16, 2017 Jepp, spørs om man får alt man vil på en brukt, så da blir det vel nytt Også skeptisk til bruktimport siden jeg da ikke får inspisert bilen selv. Jaja, gruble.. Sent fra min D5503 via Tapatalk Quote
Lars U. Posted March 18, 2017 Posted March 18, 2017 Brukt import er ikke noe problem. Dersom du finner bilen på f.eks. mobile.de og søker etter Mercedes-Benz forhandlere så får du Junge Sterne garanti på bilen også nå er det ca 400 bruktbiler coupe/sedan/stasjonvsogn og cab Da skal den være yngre enn 6 år og mindre en 120.000 km på telleren (og det er en C43/C450) De fleste forhandlere snakker engelsk om du ikke er stødig i Tysk språk. Veldig sikkert å handle med dem De ordner alle dokumenter for deg , kun kasko forsikring må du ordne selv. Sikt deg inn på feks Stuttgart , da kan du ta båten til Kiel og toget ned eller fly til Munchen og tog til Stuttgart og sjekk flere biler som kan være aktuelle, men prøv å gjøre en deal med en forhandler som du avtaler og ha et par andre i sikte om det ikke blir klaff med den første be dem sende datakortet på bilen før du bestemmer deg, da fårt du sett hele spek'et på bilen. Quote
hlieberg Posted March 18, 2017 Author Posted March 18, 2017 Tusen takk for tips og info, har allerede forhørt meg med mobile24.no sin samarbeidspartner. Hvis det blir brukt, blir det nok via noen. Greit å vite ift garanti, var usikker på om den gjaldt i Norge. Ellers tilbyr jo de som tar importen garanti også. Sent fra min D5503 via Tapatalk Quote
Lars U. Posted March 19, 2017 Posted March 19, 2017 Hent bilen selv, ikke la andre gjøre det, de som "hjelper" deg skal også ha betalt for dette En tur til Tyskland koster deg 3-5.000,- Pr person om du flyr eller tar toget/Kiel ferga og du får prøvekjørt og tittet på bilen(e) før du betaler, det tar ca 1 dag og overføre penger fra Norge (express betaling) snakk med banken, ikke ha med kontanter) Det eneste som er vanskelig med å kjøpe bruktbil i utlandet, er om du skal ha finansiering med pant i bilen, da må du få feks en du kjenner feks en forhandler/ bror/far/ kamerat e.l. til å formelt kjøpe denne i Tyskland, registrere og betale avgifter før den selges til deg med billån med pant i bilen. Mange bilforhandlere som ikke er Mercedes-Benz forhandlere, kan også ha mulighet å gi deg Mercedes-Benz bruktbilgaranti. Det fremgår ikke alltid i annonsen, men den dekker det samme og du får et plastkort (kreditt kort størrelse med dit navn og chassisnummeret tilsendt fra Daimler AG) ) på her kan du velge 1-3 år i hvertfall det koster 6-7.000,- pr år og kan forlenges og overføres til neste eier. Kun biler solgt fra offisiell MB forhandler tilbyr Junge Sterne garanti, selv om bilen fra bruktbilforhandlere oppfyller kravet (men det er ikke veldig stor forskjell på MB bruktbilgaranti og Junge Sterne garanti,) spør forhandleren om de har garanti. Quote
hlieberg Posted March 19, 2017 Author Posted March 19, 2017 Takk igjen, får tenke på det Sent fra min D5503 via Tapatalk Quote
S204 Posted March 19, 2017 Posted March 19, 2017 Det eneste som er vanskelig med å kjøpe bruktbil i utlandet, er om du skal ha finansiering med pant i bilen, da må du få feks en du kjenner feks en forhandler/ bror/far/ kamerat e.l. til å formelt kjøpe denne i Tyskland, registrere og betale avgifter før den selges til deg med billån med pant i bilen. Det finnes et selskap som tar mellomfinansieringen hvis du har finansieringsbevis, var ikke så dyrt heller. Er helt enig, ville hentet bilen selv. Litt arbeid, men garantert fornøyelse når du cruiser hjem. Quote
hlieberg Posted March 20, 2017 Author Posted March 20, 2017 Det eneste som er vanskelig med å kjøpe bruktbil i utlandet, er om du skal ha finansiering med pant i bilen, da må du få feks en du kjenner feks en forhandler/ bror/far/ kamerat e.l. til å formelt kjøpe denne i Tyskland, registrere og betale avgifter før den selges til deg med billån med pant i bilen. Det finnes et selskap som tar mellomfinansieringen hvis du har finansieringsbevis, var ikke så dyrt heller. Er helt enig, ville hentet bilen selv. Litt arbeid, men garantert fornøyelse når du cruiser hjem. Takk, får tenke litt på det. Blir det brukt blir det nok uten finansiering. Men helt klart en stor fordel å få sett og prøvd bilen selv. Eneste er hvis man får en bomtur. Når andre tar seg av dette betaler man jo ikke får en bil man ikke har kjøpt. Uansett viktig med god dokumentasjon i form av biler etc. Quote
Lars U. Posted March 20, 2017 Posted March 20, 2017 Blir aldri bomtur til Tyskland! Men med 400 brukte C43/C450 i Tyskland, skal det godt gjøres og ikke finne en bil som passer. Da jeg var ned i fjor sommer for å hente Viano, fant jeg bilen på Mobile siste kvkelden før vi dro. Det var litt færre objekter i klasse Viano 4MATIC , men jeg hadde 3-4 andre objekter dersom den jeg kjøpte ikke var riktig bil. Men ring selgeren når du finner noe brukbart, men de er lite villig til å holde av bilen for deg, fordi det er så mange som sier de skal se på og kjøpe, men som ikke dukker opp. Hvis km stand er OK, og bilen er "unfallfrei" riktig farge og utstyr er det ikke farlig å kjøpe fra en tysk Mercedes-Benz forhandler. Men jo mer specs du ska ha, jo værre er det å finne en slik bil . Ofte bør man lage en liste over det som er "need to have" og supplere med "Nice to have" Da utpeker gjerne en 3-5 aktuelle biler seg og legge reiseruten dit, sjekk Google Maps for å få en oversikt hvor det er og hvor langt det er å komme seg dit. Det er ikke noe problem med å komme seg mellom byer i Tyskland med tog, ICE er expresstog. Det største utvalget er gjerne Stuttgart og Sindelfingen, her er nok mer en 30 forhandlere i nærområdet, München, Düsseldorf, Køln, Frankfurt, Bremen, Hamburg og Berlin har også mange forhandlere. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.