Jump to content

Recommended Posts

Posted

Madammen har en 09 GLK 220 CDI 4MATIC, spiller heter så vidt jeg kan se Audio 20.

Den har ikke DAB, heller ikke NAV. Mobil kan kobles til spilleren via blåtann. Det er haifinne bak på taket. Bilen ble førstegangsregistrert i Norge, påstås det.

Forrige uke fikk hun SMS fra importøren med info om hva de kan gjøre med bilen for å ta inn DAB. Til min skuffelse er alle løsninger via adapter.

På min egen bil, en 13 Scout, har jeg tatt en "ren" konvertering. Det innebar ny Columbus/RNS 510, ny haifinne, og ny antenneledning.

Selve spilleren ble kjøpt på Finn.no, haifinna ny på e-Bay, antenneledning ny fra Møller. Ca. 8K til sammen. Operasjonen gjorde jeg selv, inkludert ny coding.

Kan jeg gjøre det samme på madammens "stridsvogn"? Hva heter spilleren jeg må prøve å finne? Pro's & con's? Det kan også være aktuelt med NAV.

Mvh Madman

Posted

Det står mye i denne tråden;

http://www.mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=74551.0

"Original DAB+ kan ettermonteres på alle NTG 2.5 plattformer og nyere frem til dagens 5.0 og 5.1, men både disse og 4.5 og 4.7 benytter forskjellige moduler. Montering og koding er dog det samme.

Headunit må dog ha optisk most for å benytte de originale DAB+ modulelen. Dvs, Audio20 med veksler, Audio50 APS og Comand APS på NTG 2.5 og NTG4 plattform, Audio20 med veksler og Comand på NTG 4.5/4.7 og 5.0/5.1"

Har veldig lite kunnskap om MB, så ukjent med benevnelsene, oppbygningen på radio-systemet.

Hvilken "plattform" er det på hennes bil? Finnes det et nettsted hvor man kan oppgi chassisnr., ev. registreringsnummeret, og så finner man ut deriblant det?

Mvh

Madman

Posted

WDC2049841F346838. (17 tegn?, fikk det på SMS, kanskje hun så feil)

DN 18341. (hun har vel fått til det)

Herved slengt ut!

På forhånd takk for svar/kommentarer!

Madman

• 11 months later...
Posted

Ja, da har det gått et år. Hun får inn et par FM-kanaler, deriblant landets mest populære lokalradio;

Nea Radio!

I tillegg har hun klart å hekte venstre sidespeil i garasjeporten. Hattehylle fulgte ikke med når hun kjøpte, var ikke klar over at den manglet heller. Før jeg etterlyste den. Fikk henne til å ringe selger;

Joda, det stemte. Han hadde heller ikke hatt hattehylle!

Så nevnte deler jaktes på ebay.de

Finnes det bedre websites?

ebay.de spør om HSN/TSN. Hva er det?

Ellers noen gode DAB-nyheter til denne bil?

Madman