Jump to content

Recommended Posts

Posted

Klarte å gjøre det store!!

Kjørte ut av garasjen ut å merke at bakluka sto åpen, bak bilen er det en solid hylle med bæring av H jern.

Bakruteviskeren hadde hektet seg fast bak H-jernet og jeg begynte å kjøre og med ett knas så forsvant den bakruta :shock:

Og så kommer spørsmålet, Går dette på glasskade? eller på selve bilen med mye høyere egenadel?

Noen som har vært borti dette før?

Posted

Jeg kjenner til en som fikk beskjed om at det ikke gjaldt bakrute. Å ellers måtte det være type steinsprut for at det skulle gjelde.

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Posted

Jeg fikk bytta ruta på glasskade, kun egenandel :D

Men hvis det hadde blitt noen andre skader vill det gått på bilen forsikring, med bonustap og en høyere egenandel.

I mitt tilfelle så røk kun vindusviskerarm og plastfestene til motoren.

Har selv bestilt ny motor(brukt) og Viskerarm

Posted

Her ville jeg vel ha lest mine forsikringsvilkår. Står helt sikkert der hva som dekkes og hva som ikke dekkes i forbindelse med glassforsikring. Et raskt google søk så fant jeg følgende for IF

Ved delkasko-, kasko- og superforsikring er bilens frontrute, side- og bakvinduer, samt glasstak og takluker av glass forsikret. Verkstedet gir råd om hva som er best for bilen din; enten reparasjon eller skifte av glassruten. Skifte av glassrute er ikke bonusreduserende.

Posted

Er ikke så vanskelig å få ny frontrute på forsikring i alle fall. Jeg ba om ny frontrute på begge E-klassene våre, pga. bruksslitasje. Så i dette tilfellet om bakruten gjelder på forsikringen, skal det ikke være noe problem. Det letteste er å høre med de som kan gi deg svaret; nemlig forsikringsselskapet ditt.

Derfor liker jeg at IF har kontor i byen, slik at det er mulig å ha en personlig kontakt med de, og bli kjent med de. Det er utrolig mye lettere å få til gode dealer uten digital kommunikasjon. Spesielt i bilbransjen.

Mvh

Classic