Jump to content

Recommended Posts

Posted

Medlemskapet der er billigere enn det epc koster nå, + at du får med wis som kostet 3500 sist jeg sjekket. Det er noen år siden så sikkert gått opp det å

Sent fra min D5803 via Tapatalk

• 2 weeks later...
Posted

Meldte meg inn i MB klubben Norge. Skuffelsen var stor da jeg ikke har tilgang til wis, ikke får lagt inn noen kjøretøy nyere enn 202 chassiet, og heller ikke får lastet ned EPC pga. windows 10......... Sendte en mail til klubben der han bekreftet at det var strupet inn på tilbudet fra tyskland...

Så med andre ord er dette medlemsskapet ubrukelig for å skaffe tilgang til EPC, WIS/ASRA.

Noen andre måter å få tak i dette programmet på?

Kan evt. noen andre som har medlemsskap sjekke om de har tilgang til noen av delene jeg mangler?  :P

Posted

Jeg har også meldt meg inn i MBKN, og fikk opp MLen min i EPC. Den er fra 2005/2006. Fikk åpnet WIS også, det er en knapp for det inni EPC!

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

Posted

Jeg valgte en annen metode enn hva mange andre inne her har gjort.

Jeg bestilte fra eBay, fikk tilsendt 4 cd-rom og det var en enkel installering. Mener det kom på 3XX kroner med frakt.

Slik jeg har skjønt så ligger alle modellene fra 1986-2013 inne i systemet, men jeg har bare brukt det til min S124.

Da får du komplett med EPC, WIS/ASRA. Jeg er hvertfall veldig fornøyd med det :)

Posted

Bruker alt sammen gjennom MBKN, har Win10 på alle maskiner og har brukt det opp til 2010-modell, så det høres veldig rart ut..

Posted

Hmm, fatter ikke hvordan dere får det til. Hvergang jeg trykker på den knappen inne på ''EPC sida'' som heter launch EPC får jeg bare opp en fil som heter batchLogon, som jeg ikke kan åpne med noen som helst program. Når jeg trykker på kjøretøysdata får jeg bare inn gamle biler, ingenting av nyere orden.

Hovedgrunnen til at jeg meldte meg inn var jo for å få tilgang til disse systemene......  :x

Posted

Java må være installert og oppdatert. Filen "batchLogon" åpnes med Java, svar "Run" på advarslene som kommer opp, så skal du komme inn i EPC.

• 2 years later...
Posted

PC'n kræsjet , WIS/ASRA forsvant !  Har  4 stk. CD med programmet .  ManualSoft i Spania er ikke tilgjengelig lengre , får ikke aktiveringsnøkkel .

Så mitt spørsmål er om noen her inne kan fixe dette .  Det kommer opp ny LAN ID ved nyinnstallasjon , aktiveringsnøkkelen er knyttet til LAN ID 

MVH . 

Johan 

Posted

Hvis du har Windows, lever harddisken til profesjonelle som kan bygge den opp igjen. Har du Linux, kan du oftest glemme det... (jeg har, jeg VET)

Her er et sammendrag fra noe jeg skrev da jeg lette etter manualer til min 2003 modell W163 ML 270 cdi.

Jeg lastet ned hele greia for £ 9.95 fra denne siden:

https://www.downloadworkshopmanuals.com/index.php/8-download-car-workshop-manuals/173-mercedes-ml-class-workshop-service-repair-manual-download-8

Det er 3 store .zip-filer på tilsammen 27,4Gb (!) Jeg har ikke mere enn 12Gb i måneden til PC-bruk, så jeg snakket med telia og fikk kjøpe ekstra nettkapasitet for å laste det ned. Etter utpakking er de på over 48 Gb! Hele sulamitten (EPC, WIS, ASRA) kjøres som en virtuell maskin i VMware, som finnes for Windows, og som også finnes for Linux, og som jeg har lastet ned til Linuxboksen min. Jeg har alt på harddisken, med en ekstra kopi på en annen harddisk, Programmet spør da om du kjører fra en kopi, og svarer du ja, så er alt OK!

Jeg har brukt en hundrings for delekataloger og verkstedhåndbøker til ML'en, men det viser seg jo at jeg har fått hele EPC og WIS/ASRA, dvs. delekataloger, verkstedhåndbøker og reparasjonsbeskrivelser, med bilder, for alle modeller, fra og med 1985 W124, til og med alle modeller i 2018.

Jeg fant og installerte en (gratis) VMWare for min Linux versjon, og nå har jeg kjørende en virtuell Windows 7 maskin med hele Mercedes EPC/WIS/ASRA, mere enn 48Gb med informasjon for snaue hundrelappen! Jeg er ikke online med VMWare -maskinen min fungerer nå som om den er Mercedes' egen server, så det kan hende jeg går glipp av de siste oppdateringene fra fabrikken. Men, med en S124 fra 1991, og en W163 fra 2003, regner jeg ikke med de helt store nyhetene. Hovedsaken er at dette funker helt perfekt! Innlogging skjer med samme brukernavn og kode hele tiden, du behøver ikke engang huske dem, for de er lagt inn så du bare klikker på feltet, og legger inn den som popper opp. Very nice!

Med vennlig hilsen, Olaf