bellika96 Posted March 4, 2017 Posted March 4, 2017 Hvor får man kjøpt/lastet ned dette programmet? Og den gir både delekatalog og tekniske tegninger/prosedyrer for forskjellige systemer og komponenter på MB? Quote
Eirik Tømmerås Posted March 4, 2017 Posted March 4, 2017 Jeg gjorde det så enkelt at jeg meldte meg inn i MBKN, og fikk det på kjøpet, + at det er LMK klubb. Quote
Tor Anton Posted March 5, 2017 Posted March 5, 2017 Medlemskapet der er billigere enn det epc koster nå, + at du får med wis som kostet 3500 sist jeg sjekket. Det er noen år siden så sikkert gått opp det å Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote
bellika96 Posted March 16, 2017 Author Posted March 16, 2017 Meldte meg inn i MB klubben Norge. Skuffelsen var stor da jeg ikke har tilgang til wis, ikke får lagt inn noen kjøretøy nyere enn 202 chassiet, og heller ikke får lastet ned EPC pga. windows 10......... Sendte en mail til klubben der han bekreftet at det var strupet inn på tilbudet fra tyskland... Så med andre ord er dette medlemsskapet ubrukelig for å skaffe tilgang til EPC, WIS/ASRA. Noen andre måter å få tak i dette programmet på? Kan evt. noen andre som har medlemsskap sjekke om de har tilgang til noen av delene jeg mangler? Quote
Arnfinn Posted March 16, 2017 Posted March 16, 2017 EPC funker helt fint på Win10, brukte det i går. Quote
Eirik Tømmerås Posted March 16, 2017 Posted March 16, 2017 I forbindelse med planlagt kjøp av Lexus så finner jeg at Lexus/Toyota EPC ligger fritt på nettet. Men på ekte Mercedesvis skal det tynes hver en krone der det går Quote
bellika96 Posted March 16, 2017 Author Posted March 16, 2017 Arnfinn har du lastet ned/bruker programmet via MB klubben Norge? Sent fra min SM-G930F via Tapatalk Quote
Eirik Tømmerås Posted March 16, 2017 Posted March 16, 2017 Kan evt. noen andre som har medlemsskap sjekke om de har tilgang til noen av delene jeg mangler? Funker fint her og med Win10/Firefox. Quote
Arnfinn Posted March 22, 2017 Posted March 22, 2017 Arnfinn har du lastet ned/bruker programmet via MB klubben Norge? Sent fra min SM-G930F via Tapatalk Jepp, funka fint det. Quote
Vaajaren Posted March 23, 2017 Posted March 23, 2017 Jeg har også meldt meg inn i MBKN, og fikk opp MLen min i EPC. Den er fra 2005/2006. Fikk åpnet WIS også, det er en knapp for det inni EPC! Sent fra min SM-N910F via Tapatalk Quote
Myrsveen Posted March 23, 2017 Posted March 23, 2017 Jeg valgte en annen metode enn hva mange andre inne her har gjort. Jeg bestilte fra eBay, fikk tilsendt 4 cd-rom og det var en enkel installering. Mener det kom på 3XX kroner med frakt. Slik jeg har skjønt så ligger alle modellene fra 1986-2013 inne i systemet, men jeg har bare brukt det til min S124. Da får du komplett med EPC, WIS/ASRA. Jeg er hvertfall veldig fornøyd med det Quote
E_S Posted March 24, 2017 Posted March 24, 2017 Bruker alt sammen gjennom MBKN, har Win10 på alle maskiner og har brukt det opp til 2010-modell, så det høres veldig rart ut.. Quote
bellika96 Posted March 28, 2017 Author Posted March 28, 2017 Hmm, fatter ikke hvordan dere får det til. Hvergang jeg trykker på den knappen inne på ''EPC sida'' som heter launch EPC får jeg bare opp en fil som heter batchLogon, som jeg ikke kan åpne med noen som helst program. Når jeg trykker på kjøretøysdata får jeg bare inn gamle biler, ingenting av nyere orden. Hovedgrunnen til at jeg meldte meg inn var jo for å få tilgang til disse systemene...... Quote
cybercowboy Posted March 28, 2017 Posted March 28, 2017 Installer java fra java.com og prøv igjen. Quote
E_S Posted March 29, 2017 Posted March 29, 2017 Java må være installert og oppdatert. Filen "batchLogon" åpnes med Java, svar "Run" på advarslene som kommer opp, så skal du komme inn i EPC. Quote
Eirik Tømmerås Posted March 29, 2017 Posted March 29, 2017 Jeg har opplevd det motsatte av hva dere sier. Altså problem med for ny Java, så jeg oppdaterer den ytterst sjelden. "Never change a winning team" Quote
bellika96 Posted March 29, 2017 Author Posted March 29, 2017 Installerte java og nå funker det sånn går det når man ikke tar seg bryet med å lese... Quote
Eirik Tømmerås Posted March 29, 2017 Posted March 29, 2017 Installerte java og nå funker det sånn går det når man ikke tar seg bryet med å lese... Hadde du ikke Java fra før? Quote
cybercowboy Posted March 29, 2017 Posted March 29, 2017 Jeg hadde for ny versjon av java men batchlogon fila pekte i riktig rettning med den rette linken, bare man tar seg tid til å lese alt som står varslevinduet Quote
bellika96 Posted March 30, 2017 Author Posted March 30, 2017 Installerte java og nå funker det sånn går det når man ikke tar seg bryet med å lese... Hadde du ikke Java fra før? Nei tydeligvis ikke Quote
JEG Posted March 16, 2020 Posted March 16, 2020 PC'n kræsjet , WIS/ASRA forsvant ! Har 4 stk. CD med programmet . ManualSoft i Spania er ikke tilgjengelig lengre , får ikke aktiveringsnøkkel . Så mitt spørsmål er om noen her inne kan fixe dette . Det kommer opp ny LAN ID ved nyinnstallasjon , aktiveringsnøkkelen er knyttet til LAN ID MVH . Johan Quote
Olaf Posted March 17, 2020 Posted March 17, 2020 Hvis du har Windows, lever harddisken til profesjonelle som kan bygge den opp igjen. Har du Linux, kan du oftest glemme det... (jeg har, jeg VET) Her er et sammendrag fra noe jeg skrev da jeg lette etter manualer til min 2003 modell W163 ML 270 cdi. Jeg lastet ned hele greia for £ 9.95 fra denne siden: https://www.downloadworkshopmanuals.com/index.php/8-download-car-workshop-manuals/173-mercedes-ml-class-workshop-service-repair-manual-download-8 Det er 3 store .zip-filer på tilsammen 27,4Gb (!) Jeg har ikke mere enn 12Gb i måneden til PC-bruk, så jeg snakket med telia og fikk kjøpe ekstra nettkapasitet for å laste det ned. Etter utpakking er de på over 48 Gb! Hele sulamitten (EPC, WIS, ASRA) kjøres som en virtuell maskin i VMware, som finnes for Windows, og som også finnes for Linux, og som jeg har lastet ned til Linuxboksen min. Jeg har alt på harddisken, med en ekstra kopi på en annen harddisk, Programmet spør da om du kjører fra en kopi, og svarer du ja, så er alt OK! Jeg har brukt en hundrings for delekataloger og verkstedhåndbøker til ML'en, men det viser seg jo at jeg har fått hele EPC og WIS/ASRA, dvs. delekataloger, verkstedhåndbøker og reparasjonsbeskrivelser, med bilder, for alle modeller, fra og med 1985 W124, til og med alle modeller i 2018. Jeg fant og installerte en (gratis) VMWare for min Linux versjon, og nå har jeg kjørende en virtuell Windows 7 maskin med hele Mercedes EPC/WIS/ASRA, mere enn 48Gb med informasjon for snaue hundrelappen! Jeg er ikke online med VMWare -maskinen min fungerer nå som om den er Mercedes' egen server, så det kan hende jeg går glipp av de siste oppdateringene fra fabrikken. Men, med en S124 fra 1991, og en W163 fra 2003, regner jeg ikke med de helt store nyhetene. Hovedsaken er at dette funker helt perfekt! Innlogging skjer med samme brukernavn og kode hele tiden, du behøver ikke engang huske dem, for de er lagt inn så du bare klikker på feltet, og legger inn den som popper opp. Very nice! Med vennlig hilsen, Olaf Quote
Recommended Posts