Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har fått meg en star c 4 Har ikke mye erfaring med med diagnoseverktøy, men har en kompis som har vært litt borti dette. Vi savner en bruksanvisning/manual. Kan noen gi litt tips om hvordan man best kommer igang.

Posted

Problemet er at jeg får opp feilmeldingen EPC i displayet. Bilen er en s210 2000 mod 270 cdi. Når jeg da skal prøve å kjøre en diagnose med med utstyr jeg aldri har vært borti før, så er det klart man blir usikker og gjerne vil ha litt input før man prøver seg. Blir nok ikke til at jeg får tid før over helga.

Posted

Har koblet den dingsen som det står SDconnect på til bilen. Brukte den kabelen som har en stor blank kontakt, men fikk ikke noen respons i displayet. Kan jeg ha brukt feil kabel? Dessverre viste det seg at computeren var tom for strøm, så det ble ingen stor success. Har funnet en del informasjon/bruksanvisning på nettet, skal lese litt før jeg går videre. Skal denne SDconnecten inneholde batterier eller skal den få strøm fra bilen? Noen som vet? Min har ingen batterier.

Posted

den vi har har ingen batterier men mulighet for det er der. må dog skru opp noe for å få de montert.

Husker det var en del strul å få koblet opp dette til å virke men jeg husker ikke hva det gjaldt. Var noe ip styr mener jeg erindre.

Posted

MUXen kan ha batterier, men trengs ikke (kun ved firmware oppdatering eller noe)...

Om du monterer batteri skal de være oppladbare og over 1700mha.. .

Er det Windows XP du har med Xentry installert? Er iallefall viktig på en så gammel bil at du har HHT-støtte.. Kun 32-bits OS man får det på..

• 3 weeks later...
Posted

Nå ser det ut som jeg har fått til å legge inn bilder, endelig. Legger ved bilde av kontakten i bilen og den kabelen jeg tror jeg må bruke. Noen som kan si meg om det er den rette kabelen.

image.jpg.5aa25d10d0827bf140d54108b994d44a.jpg

image.jpg.2b797be2daa20927aa883be01dd1042f.jpg