aanes97 Posted February 28, 2017 Posted February 28, 2017 Hei, er det noen som har bygget turbo på 124 230e? Evnt. Hvor mye ladet dere å byttet dere dyser eller andre ting? Quote
Tor Anton Posted February 28, 2017 Posted February 28, 2017 Har vært borti noen forskjellige. Org sprut holdt til 0.4bar. Det største problemet er tenningen. For å kompensere så blir det ofte gitt mye bensin. Du kan bygge om fordeleren til å passe turbo. Å bytte dyser hjelper ikke da disse har mekanisk innsprøytning. Bensinmengden justeres av bensinmengdefordeleren. Om du skrur opp mengden i denne så øker du mengden både med og uten turbotrykk, så det blir uansett feil. Du kan legge inn en eller to tilleggsdyser som aktiveres av trykk. Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote
aanes97 Posted February 28, 2017 Author Posted February 28, 2017 Hvordan bygger jeg om fordeler da for og få rette tenningen. Og hvor mye henter du på 0.4 ca ? Quote
Tor Anton Posted March 2, 2017 Posted March 2, 2017 Kan bla bruke deler fra en som er beregnet på turbomotor. Vært borti fra 30 til 70hk. Mye som spiller inn. Slitasje på motor og om innsprøytningen er i orden har alt å si. De innsprøytningene er jo ofte med små eller større feil. Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote
Recommended Posts