Jump to content

Recommended Posts

Posted

Entusiast ønsker å kjøpe en S124 i godt vedlikeholdt stand og med minimalt med rust. Jeg har fra før en 300TE i god teknisk stand, men pga skader etter påkjørsel, rustne skjermer og jekkfester som burde sveises, svarer det seg ikke lenger å putte penger i den. Den får heller bli en god delebil. Derfor søker jeg nå etter en bil som kan være et godt utgangspunkt til å dulle med og skjemme bort i uoverskuelig framtid, så om du har et flott eksmplar du ønsker tatt vare på, kan du trygt selge til meg. Ønskelig med lav km.stand, men tilstanden betyr egentlig mer. Fortrinnsvis ønsker jeg en pre facelift med 280 motor, eventuelt en 320, med 4 trinns automat, skinninteriør, AC, el.vinduer og soltak, men også facelift med 280/320-motor er interessant så lenge bilen er i god stand. Ikke så veldig nøye om slitedeler som bremseskiver/klosser, støtdempere foran, foringer osv. trenger skiftes. Viktigste er lite rust og da ingen alvorlig rust som må sveises, at motor, drivverk og el.nett er bra og interiør rimelig bra. Soltak er ganske viktig, samt at lakk- og interiørfarger er kurante og står seg godt sammen. Rosa bil med blått interiør blir lite aktuelt... OBS! Ledningsnett for motor bør helst være bytta om det er av den dårlige typen.. Eldre S124 ('89-92) med M104-3.0 eller M103-3.0 profesjonelt konvertert til EFI og godkjent, vurderes også.

Om du har bil å selge eller vet om noen som har, ta kontakt på 94421997 - rog.nyg@outlook.com. Send gjerne bilder.

• 2 months later...